Propper i ørerne ved forkølelse?
Fra : Finn Christensen

Dato : 28-11-00 15:57

Hej !
Jeg døjer meget med propper i ørerene hvis jeg får en
forkølelse.

Jeg har i nogle år kunne holde det væk ved at bruge næsedråber
ved mindste tegn på tilstoppet næse, og iøvrigt med stort held
prøve at holde forkølelser fra livet ved at bruge Echinamin5 ved
mindste antræk til snue. Begge dele har jeg iøvrigt ikke haft
nogle bivirkninger ved.

Men i sidste uge røg jeg ind i en gevaldig generalforkølelse,
som brød ud på nogle få timer, så mine ellers normalt effektive
metoder slet ikke nåede at gribe ind.

PLASK - en lille uge i sengen, med masser af snot, hoste og slim
i lungerne. Lægevagtens dom var bronkitis og en formodning om
lungebetændelse, så nu er jeg på penicillin.

Men i de sidste par dage er jeg så begyndt at få de forbandede
propper i ørerne (særligt slemt i venstre side), hvor det bare
er som at have en stor tyk finger dybt inde i det ene øre. Jeg
er overbevist om, at det ikke er noget der kan skylles ud af
lægen, for jeg har haft det så pokkers mange gange før, og har
efterhånden også en kronisk hyletone i det venstre øre, som jo
så nu er ekstra slem.

Jeg er ved at blive drevet fuldstændig til vanvid af det
over/undertryk i det venstre øre og søger derfor med lys og
lygte efter noget hurtigt og effektivt at gøre ved det.
Jeg er som sagt igang med næsedråberne, for at få løsnet det
slim som lukker af, men ved af erfaring, at det nemt kan vare
mindst 14 dage, før det hjælper. Selvfølgelig HAR jeg prøvet den
med at holde mig for næsen og forsøge at "trykudligne", men det
kan jeg ikke. Det eneste der sker er, at jeg får nogle
smertefulde knald i HØJRE øre i stedet for - og en prop højre
øre, som dog forsvinder af sig selv. Men det virker som om der
ikke er passage ud til venstre øre, ud over at det gør pokkers
ondt, hvis jeg forsøger at trykudligne. Samtidig er jeg
pissebange for at puste for hårdt, så der måske sker en skade i
øret i stedet for.

Så findes der et eller flere EFFEKTIVE alternativer????

Jeg har også prøvet at sidde med hovedet over kogende vand og
endda med pebermyntedråber i, så dampene svier i hele hovedet.
Jo det giver luft i næsen, men det hjælper ikke på trykket i
ørerne.....

HJÆÆÆÆLP inden jeg kommer på selvmordets rand af klaustrofobi !
Det er så slemt og jeg er så træt af det, at hele hverdagen
efterhånden kun drejer sig om opmærksomheden på den fordømte
prop .

Har man nogle fiduser til mig ?????

--
Hilsen
Finn Christensen

Fra : J¤mfruen

Dato : 28-11-00 16:31

Hej Finn Christensen.

Siden jeg lærte Zoneterapi har jeg aldrig brugt næsedråber.

Du kan få alle slimhinder i næse/ øre til at trække sig sammen ved at
massere på det punkt poå begge sider af næsen. Med begge pegefingre presser
du ind hvor næsen begynder og næsten går over i kind - det er ligesom to små
ben der sidder sammen - ca ½-1 cm over kanten på næseboret. Der skal presses
til, og du mærker en voldsom smerte ( ømhed) så har du fundet rette sted.
Samtidig kan du så aktivere zonerne for slimhinderne og bihulerne ved at
massere på underkanten af kindbenet hele vejen ud til tindingerne / siden af
hovedet. Det gør frygteligt ondt når man er forkølet - men det virker :)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 15:42

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 15:42

Fra : Finn Christensen

Dato : 29-11-00 15:42

Takker og prøver !

Finn

Fra : Finn Christensen

Dato : 29-11-00 15:55

J¤mfruen <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:902bnn$2ijg$1@news.cybercity.dk...

>....hvis altså den "kun" skyldes hævede slimhinder.

UPS - jeg er nu ret sikker på, at der er tale om at det er
tilstoppet af snot og slim.
(kan af og til høre hvordan der skiftes lyde og "måske skvulper
noget rundt?")

Men jeg prøver alligevel - det er dog bare ikke SPOR sjovt - for
satan hvor gør det ondt. Mine kindben er nu konstant MEGET ømme,
så jeg kan næsten ikke få lov at røre ved dem.

Finn

Fra : Finn Christensen

Dato : 30-11-00 12:59

Nå, nu er der trykket og masseret, både af mig selv og en
zoneterapeut og den eneste forskel er, at jeg har så ondt de
steder der er blevet arbejdet, at man ikke kan røre ved de
steder mere.

O propperne i ørerne? Jow da - de er der skam stadig

Finn

Fra : J¤mfruen

Dato : 02-12-00 08:36

hej Finn

Det lyder ikke spor rart.

men ting der har varet en tid,. tager som regel også lidt tid at slippe af
med - så giv det en chance.

God bedring og kærlige hilsner
J¤mfruen)