Tourettesyndrom
Fra : Cato

Dato : 13-11-01 16:26

Kære Nyhedsgruppe

Vi har et barn på 9 år som lige har fået konstateret Tourette-syndrom. Vi er
blevet anbefalet af læger at, bruge en mild form for nervemedicin til at,
holde hendes "anfald" nede med. Som udgangspunkt er vi meget imod brugen af
den form for behandling til børn, og søger derfor en alternativ vej. Er der
nogen der har erfaring, eller kender nogen som har haft gavn af alternativ
medicin som behandling imod Tourette anfald hører vi meget gerne fra jer?
Med venlig hilsen
Tourette familien

Fra : Mari

Dato : 25-11-01 10:11

"Cato" <cato@c.dk> skrev i en meddelelse news:3bf13b7d$0$210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> medicin som behandling imod Tourette anfald hører vi meget gerne fra jer?

Inden I begynder at "eksperimentere", så vil jeg foreslå
at I tager kontakt til ligestillede i:

Dansk Tourette Forening http://www.tourette.dk/

De vil kunne hjælpe jer med at "fortolke" om det faktisk
er nervemedicin (jeg tvivler) eller om det er medicin der
stimulerer den kemiske balance i hjernen.

Af familien Frederiksen's hjemmeside
http://www.3iii.dk/tourette/ fremgår det tydeligt, at de
også har været på udkig i den alternative verden.

Og I kan finde frem til ligesindede i
Tourette relaterede nyhedsgrupper
news:alt.support.attn-deficit (koncentrationsproblemer, hyperaktivitet)
news:alt.support.ocd (tvangstanker, -handlinger og -opmærksomheder)

Og endelig kan I lave en global søgning
http://www.google.com/search?q=tourette&btnG=Google-s%F8gning&hl=da

Eftersom stress og uforudsigelighed i hverdagen
er væsentlige faktorer for et menneske med en
hjernelidelse - så kan ganske alm. stressdæmpende
levevis med faste forudsigelige rammer også medvirke
til at få en rolig dagligdag - sammen med en evt.nødvendig
medicinering.

Medicinen hjælper jeres datter til at kunne koncentrere sig
i disse vigtige udvikingsår - og det er VIGTIGT at hun ikke
sættes mere bagud - end det er muligt at forhindre med
medicinen.
Derfor bør I være ansvarlige - og ikke eksperimentere på
egen hånd - på baggrund af en tilfældig oplysning i en
alternativ gruppe.

Som mor til et barn med en alvorlig epilepsi-lidelse, så
ved jeg hvilket dilemma I er i - og at det er svært at
kapere at barnet har brug for medicin. Jeg tror det ville
være nemmere, hvis det var en diabetes - så ved vi nemlig
på rygraden, at insulin er en nødvendighed. Betragt jeres
datters medicin på samme måde - og gør jer "kloge" på
netop hendes sygdom, så I ved hvad det er I skal
tage stilling til hen ad vejen.

I giver formentlig jeres datter en vitaminpille af GOD kvalitet,
dermed får hun også de vitaminer, som hun har ekstra brug
for sammen med den nye medicin. Det er særligt B-vitaminerne
der er kig på - sammen med epilepsimedicinen.

Mange har stor glæde af "indsovningsmusik" til at afstresse.
Min datter ville altid have een bestemt Kim Larsen-CD sat på
hver eneste aften - og vi undrede os over, at hun aldrig blev træt
af den. Men det er netop roen omkring det forudsigelige, der
gør, at de vender tilbage til "kendt" område, når de skal slappe af.

Jeg ønsker for jer, at I må finde frem til en rolig hverdag
på trods af de genvordigheder - I møder.

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n