Mangel på Jern?
Fra : Michael Jonassen

Dato : 26-11-00 13:27

Skyldes træthed, og sløvhed ikke oftes vitamin-mangel, og vil en
vitaminpille kunne kurere denne sløvhed?
Eller er det nærmere mangel på Jern? og hvad skal man så tage?

På forhånd tak.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 26-11-00 18:42

"Michael Jonassen" <jonassen@hotmail.com> wrote in message
> Skyldes træthed, og sløvhed ikke oftes vitamin-mangel, og vil en
> vitaminpille kunne kurere denne sløvhed?

Det kan være mange ting... det kan også være, at man spiser for lidt
eller man er deprimeret eller at man mangler motion eller... Hvis det
er et problem, så tal med din læge.

> Eller er det nærmere mangel på Jern? og hvad skal man så tage?

Jernpiller!

Men, det kan nemt konstateres om du har jernmangel, det sker hos din
læge og burde ikke tage lang tid (eller også henviser han dig til er
lægelaboratorium, hvor det heller ikke tager lang tid).

Mikkel

PS. Hvis du er mand, hvad din 'sender' header antyder, så er det ikke
sandsynligt, at du mangler jern, medmindre du er vegetar og drikker
urimelige mængder te,kaffe eller alkohol.
--
Mikkel Gybel Jensen, http://www.image.dk/~mgj, ICQ: 9821906
Student of biochemistry, m.gybel@earthling.net

Fra : Samy Morgenstern

Dato : 28-11-00 10:04

On Sun, 26 Nov 2000 12:26:52 GMT, jonassen@hotmail.com (Michael
Jonassen) wrote:

>Skyldes træthed, og sløvhed ikke oftes vitamin-mangel, og vil en
>vitaminpille kunne kurere denne sløvhed?
yes, it is possible, but there could me more reasons that that!

>Eller er det nærmere mangel på Jern? og hvad skal man så tage?
There are ironsupplements.
But best recommendation is, to have a bloodtest done to determine what
is missing and then supplementing only that.

Samy

Fra : Mari

Dato : 30-11-00 21:23

"Michael Jonassen" <jonassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3a21012a.66119599@news.stofanet.dk...
> Skyldes træthed, og sløvhed ikke oftes vitamin-mangel, og vil en
> vitaminpille kunne kurere denne sløvhed?
> Eller er det nærmere mangel på Jern? og hvad skal man så tage?

Hvis vi udelukker sygdom, som årsag - så kan det skyldes dårligt sammensat kost, mangel på motion, mangel på frisk luft og mangel
på VAND. Kedsomhed er heller ikke en ualmindelig årsag - aktive mennesker er sjældent sløve, medmindre de er syge.

--
Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : vcxza@my-deja.com

Dato : 01-12-00 17:26

In article <TJyV5.3870$V3.142664@news000.worldonline.dk>,
"Mari" <mari@hansen.image.dk> wrote:

> [...]
> på VAND. Kedsomhed er heller ikke en ualmindelig årsag - aktive
mennesker er sjældent sløve, medmindre de er syge.

Jeg er enig med marianne, men jeg vil råde dig til at spise nogle
vitaminpiler som gerne må indeholde gensin. Jeg har snakket med mange
om at være træt/sløv, og der er en ting som alle enige om, der er at
man bliver mere træt af ikke at lave noget, end man gør af at lave
noget. Hvis mariannes råd ikke hjælper, så tror jeg at der må være
noget galt.

Mvh.
Claus

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Fra : Arcana

Dato : 03-12-00 23:29

<vcxza@my-deja.com> wrote in message news:908jf7$cu1$1@nnrp1.deja.com...

> Jeg er enig med marianne, men jeg vil råde dig til at spise nogle
> vitaminpiler som gerne må indeholde gensin. Jeg har snakket med mange

Hvad er gensin? Mener du ginseng, eller er det et andet stof?

--
Arcana
noemail@nospam.com