nyt bundkort?
Fra : Gimmer

Dato : 13-11-01 15:36

skal jeg have nyt bundkort? jeg har kørt memtest 86 og min maskine dør hele
tiden, både men 128 ram og med 512 ram og men begge to i ! så jeg lånte en
Stang fra en ven som HELT sikkert virker, men min maskine dør stadig! så det
er altså ikke mine ram, men er det så mit bundkort?

vh gimmer

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 15:50

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev
> [...]
så det
> er altså ikke mine ram, men er det så mit bundkort?

Hvilket bundkort drejer det sig om? Hvilken processor kører du med?
Et ASUS A7V133 rev. 1.05 fejler fx Memtest, hvis der sidder en XP
processor i det.

mvh
Peter

Fra : Gimmer

Dato : 13-11-01 15:52

det er et kg7 og en amd xp 1800!

vh Gimmer! grunden til det påstyr er at min comp under xp lige pludselig
crasher... sådan uden grund!

vh Gimmer

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 16:37

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev i en meddelelse
> det er et kg7 og en amd xp 1800!
>
> vh Gimmer! grunden til det påstyr er at min comp under xp lige
pludselig
> crasher... sådan uden grund!

Du er sikker på, at dit Abit-bundkort understøtter XP ? Det er i hvert
fald ikke på AMD's liste over anbefalede bundkort. (Ikke dermed sagt, at
boardet ikke virker perfekt, men det er langt fra sikkert at et board med
KT133A chipsettet vil køre stabilt med Athlon XP)

Har du prøvet at geninstallere Windows?

Er temperaturerne på processor og kabinet ok?

mvh
Peter

Fra : Gimmer

Dato : 13-11-01 17:41

> [...]
> KT133A chipsettet vil køre stabilt med Athlon XP)
>
> Har du prøvet at geninstallere Windows?
>
> Er temperaturerne på processor og kabinet ok?

Hmm jeg er da ret sikker på at det understøtter xp! det har jeg da fået af
vide... temp og processer er helt fint!

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 18:12

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev
> Hmm jeg er da ret sikker på at det understøtter xp! det har jeg da fået
af
> vide... temp og processer er helt fint!

Så vidt jeg ved afhænger Abit-boardets xp understøttelse af bundkortets
revisionsnummer. Jeg kan dog umiddelbart ikke finde noget info om dette
på Abits hjemmeside.

mvh
Peter

Fra : Gimmer

Dato : 13-11-01 18:20

hvis jeg sætter hastigheden ned til 1322 (11,5*115) så køre den som en
mis( mentest86)
der kommer dog nogle fejl men den cracher ikke!

er det et godt tegn eller dårligt?