sort skærm v/opstart
Fra : Ukendt

Dato : 13-11-01 13:19

Hej folks!

Jeg har lige fået ny puter....
1,2 Ghz T.bird
512 mb ram
GeForce 2, MX 200 (tror jeg nok)

probelmos er at når jeg starter, er skæmen helt sort...!
Jeg får det velkendte "BIP" som tegn på at den er startet godt nok op...
men jeg kan intet se på skærmen..!

Der er ikke installeret windows eller noget... så der burde ikke være et
opløsningsproblem, da det jo er DOS man kommer ud i..!

Jeg har prøvet at pille grafikkortet ud og sætte det i igen (i håb på at
den sad forkert), men nej... stadig sort skærm..!

Det er min egen gamle skærm jeg bruger... og den duede fint på den gamle
´puter..!

Er der ikke en venlig sjæl der har en ide´til hvad jeg kan gøre.. det er
lidt surt at ha en ny puter, og intet kan se..!

Mvh Kurt

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-11-01 13:38

> Der er ikke installeret windows eller noget... så der burde ikke være et
> opløsningsproblem, da det jo er DOS man kommer ud i..!

Man kommer ikke ud i noget som helst uden en bootdisk. Har du prøvet at
boote på en windows cd-rom ?

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-01 13:48

> Man kommer ikke ud i noget som helst uden en bootdisk. Har du prøvet at
> boote på en windows cd-rom ?
>
> Michael

Øhem nej,,, men man burde jo kunne se alt det der med "primary HDD"
secondary.." "primary slave" o.s.v...! ? eller hvad.?

Jeg har hørt at en "nulstilling" af BIOS'en evt. kunne hjælpe.. hvis
opsætningen er forkert..!

Mvh Kurt

Fra : Jens Mørup

Dato : 13-11-01 14:26

Har du et PCI grafikkort, du kan prøve med?

Ellers fjern netstikket og fjern cmos-batteriet ca. 10 sekunder. Det skulle
gerne "nulstille" Bios.

Hvilket Bundkort er det?

"Kurt Hawthorn Sørensen" <hawt@REMOVETHISdanishcrown.dk> skrev i en
meddelelse news:3BF11687.220CBE8D@REMOVETHISdanishcrown.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-01 15:09

> Har du et PCI grafikkort, du kan prøve med?

Har en på den gamle..! Skal den bare "smides" i en ledig pci-slot, uden at tage
det andet grafikkort ud??

> Ellers fjern netstikket og fjern cmos-batteriet ca. 10 sekunder. Det skulle
> gerne "nulstille" Bios.

Der skulle også være nogle "ben" man kan stille i 2 eller 3 positioner...! Give
strøm sætte tilbage.. og så skulle den også være nulstillet..! tror jeg nok!

> Hvilket Bundkort er det?

Øhhh. et Asus A7V... et eller andet op til 1400 Mhz..!!!

Tak for svar...!

Det må jeg prøve..!

Mvh Kurt

Fra : Jens Mørup

Dato : 13-11-01 15:15

> Har en på den gamle..! Skal den bare "smides" i en ledig pci-slot, uden at
tage
> det andet grafikkort ud??

Pil det andet ud først.

> [...]
Give
> strøm sætte tilbage.. og så skulle den også være nulstillet..! tror jeg

Det er der også, hvor de er på bundkortet står i din manual til bundkortet.

> Øhhh. et Asus A7V... et eller andet op til 1400 Mhz..!!!

Du kan også prøve at manuelt indstille cpu hastigheden ved hjælp af
dipswitches på bundkortet. Du kan finde en vejledning i manualen.

Fra : Fantacyboy

Dato : 13-11-01 13:56

Hvis du ikke har FDisket din nye harrdisk først, så er der intet der kan
finde den.
Og bagefter skal den formateres. Derefter sættes op i bios, og så kan du gå
i gang med bootdisk og så installere Windows.

Johnny

"Kurt Hawthorn Sørensen" <hawt@REMOVETHISdanishcrown.dk> skrev i en
meddelelse news:3BF10FD0.252E8D0C@REMOVETHISdanishcrown.dk...