Kører mit system hurtigt nok ? Epox 8KHA+
Fra : Jens

Dato : 13-11-01 11:59

Jeg har lige investeret i og samlet et nyt system:

MB 8KHA+ bios 17.10
AMD XP 1600+ (1400)
Geforce 2 PRO 64MB DDR, Palit Daytona
256mb ddr2100 Veritech
Seagate Barracuda IV 40GB
Thermal Take 6cu (43 celcius)
Windows XP professionel

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har fået sat alt korrekt op i
bios til mb.

I 3D winmark 2001 får jeg 4050.
Jeg havde forventet i omegnen af 4800-5000 !

Et spil der kan fortælle frames synes jeg også ligger lavere end
forventet.

Er mine forventninger for høje, eller er der et aller andet jeg ikke
har fået sat ordentlig op ?

Bios rapporterer korrekt XP1600+, 1400mhz, 133mhz bus, 2100 ram, etc..

Er der nogen der kender til bundkortet, og ved hvordan det sættes
korrekt op, og har målinger til at sammenligne med ?

Er der nogen der har målinger for lignende systemer ?

Jeg ved godt der er en resultbrowser, men der er spændet for stort til
at fortælle hvad der er normalt/forventeligt.

Mvh og pft
Jens

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 13:45

"Jens" <jc.mail@mail.tele.dk> skrev

> I 3D winmark 2001 får jeg 4050.
> Jeg havde forventet i omegnen af 4800-5000 !

[SNIP]

> Er der nogen der har målinger for lignende systemer ?

Med et system, til forveksling ligner et, nemlig:

Asus A7V266-E - KT266A Chipsæt
AMD XP 1600+ (1400)
ApAcer 256 MB DDR RAM 2100 (PC266)
IBM IDE 60GB Ultra Dma/100 7200 Rpm
Asus AGP V7700 GeForce2 GTS 64MB
Windows 98

....fik jeg forleden en score på omkring 5200. Så umiddelbart lyder dine
resultater noget lave, men om det skyldes Windows XP ved jeg ikke.

Har du installeret de nyeste chipsætdrivere, grafikkortsdrivere osv ?

Om du kan tweake ret meget mere ud af den, ved at rode i Bios skal jeg
ikke kunne sige. Du kan evt. kigge på
http://www.tweak3d.net/tweak/cpu/2.shtml og fremefter...

mvh
Peter

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 13:55

"Falckredderen Ragga Muffin" <spam@nej.tak> skrev 1

> Med et system, til forveksling ligner et, nemlig:

Ikke forstå, hva'?! Der skulle selvfølgelig have stået:
"Med et system, der til forveksling ligner dit, nemlig:"

mvh
Peter

Fra : Kristian

Dato : 13-11-01 15:45

Jeg vil også mene at 4050 er ok når en med et Asus AGP V7700 GeForce2 GTS
64MB har fået 5200... "no-name" grafikkort plejer som regel at være noget
langsommere end mærke producenterne Asus, Creative mv...

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 16:17

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> skrev
> [...]
noget
> langsommere end mærke producenterne Asus, Creative mv...

"Geforce 2 PRO 64MB DDR, Palit Daytona" er bestemt ikke et noname-kort.
Faktisk er det baseret på Geforce2 Pro chippen, hvorimod kortet på det
system jeg referede til kun kører med den langsommere GTS chip. Trods det
fik jeg en score på ca. 5200.

Derfor burde Jens' resultat stadig være højere end det er, selvom jeg
ikke kender ydelsen for det nævnte bundkort. Om det gør nogen forskel om
testen udføres på Windows 98 eller XP ved jeg ikke, men 3Dmarks
resultater under Win2K er generelt lavere end under 98.

mvh
Peter

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 13-11-01 15:15

"Jens" <jc.mail@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> bios til mb.
>
> I 3D winmark 2001 får jeg 4050.
> Jeg havde forventet i omegnen af 4800-5000 !

Jeg synes det ser rimeligt fornuftigt ud... i forhold til min da. Min
maskine er en:

1.4Ghz AMD T-Bird
1.5Gb Ram
120Gb hd, 7200 rpm
64Mb GeForce 2 Pro/GTS

Jeg kører også med XP Pro, og får en score på ca. 3800.

Mvh Mark
www.profiled.org

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 15:43

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev

> Jeg synes det ser rimeligt fornuftigt ud... i forhold til min da. Min
> maskine er en:
>
> 1.4Ghz AMD T-Bird

Det ved jeg nu ikke... Denne processor er langsommere end en 1.5 Ghz XP
processor.

> 1.5Gb Ram
> 120Gb hd, 7200 rpm
> 64Mb GeForce 2 Pro/GTS

Dit grafikkort må være enten eller - altså enten GTS eller PRO. Et GTS er
langsommere end et pro.

> Jeg kører også med XP Pro, og får en score på ca. 3800.

Netop derfor burde Jens få en højere score.

mvh
Peter

Fra : Nick

Dato : 13-11-01 15:44

Jeg kører med WinXP og:

Epox KHA+
Atlon XP 1700+ 1466mhz
512mb kingston ddr ram
Asus 7700 geforce 2 32 mb ram

Og får kun 2800

Fra : Nick

Dato : 13-11-01 15:48

Den skipper også noget med en 3-4 tests som jeg går udfra at er fordi kortet
ikke understøtter de funktioner?

Vi er enige om at det er standarden som vi kører ikk? altså med 1024x768x32

Fra : Kristian

Dato : 13-11-01 15:57

Indtaster i serialnummer så man får adgang til alle tests eller kører I bare
dem som man kan køre standard uden registrering?

Fra : Nick

Dato : 13-11-01 16:06

Jeg kører uden registrering

Fra : Kristian

Dato : 13-11-01 16:07

Lige en kommentar: Der er kommet en nyere BIOS fra d. 2/11-01... Hent den
her:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8khi.htm

Fra : ENN

Dato : 13-11-01 17:05

Hvor kan man downloade 3D winmark 2001 ????
Har søgt efter det men kan ikkr finde det.

Fra : Veritas

Dato : 13-11-01 17:13

Fra : Kristian

Dato : 13-11-01 17:33

Og på http://astalavista.box.sk/ kan du søge efter en serialcode som du kan
bruge til programmet så du får adgang til alle tests og funktioner!