RAM-type?
Fra : Stig Holmberg

Dato : 13-11-01 11:27

Hej

Jeg behøver hjælp til at finde ud af hvilken type RAM jeg skal sætte i en
vens lidt ældre bærbare computer (der skal mere i). RAM-klodsene er ca. 6
cm. lange og har 36 pinde.

NB: Jeg har postet et foto af dem i dk.binaer, under samme navn.

Mvh. Stig

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-11-01 13:20

Stig Holmberg skrev:

> [...]
>vens lidt ældre bærbare computer (der skal mere i). RAM-klodsene er ca. 6

Hvor mange af disse moduler sidder der i maskinen nu, hvor mange er
der plads til, og hvor mange MB sidder der (og er der plads til).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Stig Holmberg

Dato : 13-11-01 23:07

Hej Lasse

Der sidder nu 2 stk. på 8 mb hver, og der er plads til 4 stk. i alt, det jeg
er ude efter er, at finde ud af hvad den størrelse ram-klodser hedder - det
er 72 pins, men er jo fysisk set meget mindre end de alm.72 pins - og finde
ud af om de kan købes mere -og hvor.

Mvh. Stig

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 13:32

"Stig Holmberg" <stig-holmberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
6
> cm. lange og har 36 pinde.
>
> NB: Jeg har postet et foto af dem i dk.binaer, under samme navn.

Hej Stig,

Jeg kan se, at ram'en er fra MemoryCard Technologi (i dag Dataram). Du
kan finde ud af, præcis hvilken type ram du skal bruge ved at bruge
søgefunktionen på http://www.dataram.dk/ . Her fortæller du blot,
hvilken type bærbar du har, så klarer hjemmesiden resten.

mvh
Peter

Fra : Stig Holmberg

Dato : 13-11-01 23:14

Hej Peter

Tak for tippet, desværre er min vens bærbare ikke på datarams liste, det er
en "HyperBook" købt hos det nu hedengangne danske firma Banzhaf, jeg har
også forsøgt at taste de numre der står på ram-blokkene ind i deres
søgemaskine, men det giver intet resultat.

Hvis bare jeg kunne finde ud af hvad man kalder den ram-type/størrelse så
havde jeg noget at gå efter, det er 72 pins(36 på hver side), men de er jo
meget mindre end de alm. 72 pins til desktop pc´er.

Mvh. Stig

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 23:41

> [...]

jo
> meget mindre end de alm. 72 pins til desktop pc´er.

Jeg er overbevist om, at jeg har svaret:
Prøv at kigge på
http://www.crucial.com/Crucial/pvtcontent/memorytype.asp?memtype=72-pinSO
DIMM

(Du skal lige klistre linket sammen, for at det virker)

Det ser ud som om, at den type hukommelse, du leder efter heder 72Pins
SODIMM.

Lyder det ikke meget fornuftigt?

mvh
Peter

Fra : Stig Holmberg

Dato : 14-11-01 11:39

> [...]
>
> (Du skal lige klistre linket sammen, for at det virker)
>
> Det ser ud som om, at den type hukommelse, du leder efter heder 72Pins

Hej Peter

Smukt detektivarbejde!! tak for det...

Du har ret det må være tale om 72 pins SO-DIMM, og jeg kan se at Dataram har
flere typer på programmet, nu skal jeg så bare finde ud af om det skal være
3.3 eller 5 V, og om hvormeget ram maskinen kan klare.

Mvh. Stig