java tutorial
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 13-11-01 08:59

Hvor finder jeg et javakursus, begynder info, tutorial eller
lignende på nettet? Meget gerne på dansk.
:0)
Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 13-11-01 10:49

Lisbeth Schillig skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hvor finder jeg et javakursus, begynder info, tutorial eller
> lignende på nettet? Meget gerne på dansk.
Bare lige for at være sikker:
Java er et pogrammeringssprog (til at lave programmer), JavaScript er et
script-sprog, og de 2 ting har ikke umiddelbart noget med hinanden at
gøre.

Under alle omstændigheder er der lidt fornuftig læsning her:
http://www.aha.dk/java.htm

Java kan du bla. læse om her:
http://dmoz.org/World/Dansk/Edb/Programmering/Sprog/Java/

JavaScripts med tilhørende tutorials kan du finde på alle søgemaskiner
med en søgning på "JavaScripts+tutorial".

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 13-11-01 12:25

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Bare lige for at være sikker:
> Java er et pogrammeringssprog (til at lave programmer), JavaScript er et
> script-sprog, og de 2 ting har ikke umiddelbart noget med hinanden at
> gøre.

Tak for hjælpen.
Javaworld here I come...
;0)
Lisbeth

Fra : Mick

Dato : 14-11-01 14:13

Lisbeth Schillig wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hvor finder jeg et javakursus, begynder info, tutorial eller
> lignende på nettet? Meget gerne på dansk.
> :0)
> Lisbeth

SUN har nogle ret gode tutorials - specielt hvis du bare kender
lidt i forvejen til programmering....

Kik fx. her:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/index.html

De har også en download SDK - ellers check Oracle som har deres
JDeveloper 9i til download (non-commercial use). Det er i
realiteten en komplet Borland JBuilder ;) - forbedret og
omskrevet i ren java (den ser meget omfattende ud, men jeg har
endnu ikke selv set den).

/ Mick