Hvad er "Mainframe"
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 13-11-01 08:33

Hvad dækker subject over?
Erik

Fra : Unknown

Dato : 13-11-01 08:38

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:9sqi3m$cit$1@news.mch.sbs.de...
> Hvad dækker subject over?
> Erik

www.whatis.com

Mainframe is an industry term for a large computer, typically manufactured
by a large company such as IBM for the commercial applications of Fortune
1000 businesses and other large-scale computing purposes. Historically, a
mainframe is associated with centralized rather than distributed computing.
Today, IBM refers to its larger processors as large servers and emphasizes
that they can be used to serve distributed users and smaller servers in a
computing network.

Mvh

Michael

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 13-11-01 12:26

"Unknown" <not@working.dk> wrote in message

> [...]
> that they can be used to serve distributed users and smaller servers in a

Ja det har jeg også læst. En stor computer! Men hvad er fordelene ved et
mainframe system, f.eks i firmaer med afdelinger der er geografisk
adskildte?
Erik

Fra : Frederik M Nielsen

Dato : 13-11-01 20:40

> Men hvad er fordelene ved et
> mainframe system, f.eks i firmaer med afdelinger der er geografisk
> adskildte?

Så vidt jeg ved er det en computer der kan have
tilsluttet flere terminaler. Ofte i "gamle" dage hvor
man sparede penge ved at have en maskine med
en cpu osv. stående at servicere flere brugere.
Jeg ved dog ikke helt hvordan den er opbygget.

http://fiset.aub.dk/linux/

Et sted i denne artikel serie står det beskrevet, men
jeg har desværre ikke tid til at kigge det igennem...
Mange hilsner
Fø!
--
Frederik M Nielsen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 13-11-01 21:10

In article <3bf176dc$0$775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Frederik M Nielsen
wrote:
> Et sted i denne artikel serie står det beskrevet, men
> jeg har desværre ikke tid til at kigge det igennem...
Det står i starten af http://fiset.aub.dk/linux/historie.htm...

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?