Hjælp til litteratur
Fra : Peter Dinesen

Dato : 20-01-01 23:26

Er der nogle der kan give mig et par gode titler. Jeg er helt ny bådejer
(kabinejolle med 40 hk udenbords Mercury) og ville gerne læse noget om:
navigation, motorbåde, påhængsmotorer m.m. før jeg "stiger ombord".

Venligst Peter

Besøg www.manuskriptforfatter.dk en anden side af mig selv.

Fra : svenn

Dato : 21-01-01 00:47

Hej Peter!
Efter min mening er du godt igang med at ødelægge det, som kunne blive det
bedste i dit liv.
Bøger er meget godt og en udemærket måde at formidle viden på, men en god
læremester er langt bedre; kom ned i den lokale klub og kom ud at sejle
under nogenlunde kontrollerede former.

Tag sejlerbeviset i en sejlskole under Dansk Sejlunion - det giver også ret
til at føre speedbåd, hvis du får de tossede ideer - og lad dig ikke skræmme
af de hvide tingester, som de binder op i pælen, dér midt på båden. Hvis du
kan nok om havet til at sejle og navigere, kan du også let føre en kabinebåd
på forsvarlig vis.

Men ikke nødvendigvis større motorbåde, det kræver særlig viden, og den
tilbydes mange steder, hvor du også kan få motorlære, som kan være dig til
gavn. Og hvem ved; måske opdager også du, at det støjende monstrum egentlig
blot er et fremmedlegme, som kun tages med fordi man sommetider skal være i
en bestemt havn til et bestemt tidspunkt.

Men pas på; Vestpå kalder de havet for 'han'; de tager fejl - hun er kvinden
blandt kvinder: der er ingen vej tilbage, hvis hun først har set dig i
øjnene - resten af dit liv vil hun blive ved med trænge ind i dine tanker på
de underligste og mest ubelejlige steder og tidspunkter. Hun er aldrig den
samme, altid en lille smule anderledes end du har set hende før, men du er
aldrig i tvivl om at det er hende.
Om morgenen kan hun rulle rundt, doven, dvask og ugidelig, for så at rejse
sig sur, ondskabsfuld og beregnende op ad formiddagen - og så et øjeblik
efter er hun så smilende, smuk og forførende, og virker nærmest forundret
over, at man lod sig gå på, bare fordi hun var i lidt dårligt humør lige
før.

Hun har en lillesøster, Vinden. Det er en fjantet lille teenagetøs, som man
aldrig rigtig ved, hvor man har. Hun kan godt flirte med dig hele
eftermiddagen, for så - hen under aften - bare at stikke af uden forklaring.
Hun kan også finde på at love dig alt det bedste i flere dage, for så, når
dagen kommer, at slå om og hamre sine små, spidse knoer lige i ansigtet på
dig med alt hvad hun har. Men igen, andre gange - ofte, når du er sur på
hende og har vendt hende ryggen - viser hun alligevel at hun kan være en
loyal kammerat, der tager fat i dit forstag og trækker dig støt frem gennem
søerne time efter time på tidspunkter, hvor du slet ikke havde ventet dig
hjælp fra hendes side.

Det er klodens to dejligste kvinder du skal til at møde, men du må ikke
vente nogen form for troskab fra deres side - det har de alt for mange
elskere til. Men så skal det også siges, at man normalt har et meget bedre
forhold til deres andre elskere, end man har til landkæresternes..

Held og lykke med dit nye liv.
--
Venlig hilsen
Svenn.

Fra : N/A

Dato : 24-01-01 12:51

Fra : Hans Poulsen

Dato : 24-01-01 12:51

Du skal jo sikkert alligevel have speedbådscertifikatet, så hvorfor ikke
købe bogen Speedbåden. Jeg har selv købt den hos Masnedø Marine Center for
kr. 99,-

Mvh,
hans