Om Emma Gad og svigersønne - et surt, men ~
Fra : Killalot

Dato : 12-11-01 21:19

Læs 1. del forneden - eller du kender den måske allerede?
JON - jeg tillader mig at lade de mennesker, som jeg forsvarer se denne
udveksling - jeg synes at det er vigtigt.
Det kan ikke passe at een person skal irettesætte alle os andre! Vi kan jo
diskutere fra nu af og til j........ om hvad der er god takt og tone -
anstændighed skal til. Læs nedefra...
Jon med sort - jeg med rødt.

Winnie

5. del: Nu bliver jeg nok arresteret! Men jeg vil, vil, vil ikke vises
tilrette, hver gang jeg skriver eller læser indlæg i denne gruppe!
Selvfølgelig vil jeg opføre mig pænt, hvis andre gør det, men jeg mener
ikke, at det er pænt, at blive ved med at vise andre til rette med spidse
bemærkninger!

> Så det er bedre at ignorere folk der træder på god takt og tone ??

Ja - når det nu kun gælder dig!

> Der er jeg altså ikke enig med dig.

Nå!

Winnie

4. del: man SKAL følge svigermor!!!

> Jeg forstår ikke helt hvad du er uenig med mig i.
> Er du uenig i at det er godt at have en takt og tone, og at indlæg
> følger den ??

NEJ, Men jeg er træt af - og irriteret over at du altid skal påtale det og
i øvrigt ahe det med i samtlige mails - det pisser mig af.

> Eller er du uenig i den takt og tone som du mener jeg mener at vi
> skal følge ??

Ja, jeg er træt at at du hele tiden leger politimand- og fortæller andre om
hvordan de skal gebærde sig. Pas dig selv!

> Eller er du uenig i at det er i orden at henstille til folk at
> overholde denne takt og tone ??

Ja, det mener jeg faktisk - du burde passe dig selv - særlig når det ikke
generer os andre!

Winnie

3. del: Den barmhjertige overvåger og passer på os...
In dk.fritid.dyr.hest, you wrote:
> [...]

der
> er andre end dig der bliver generet af et indslag om salg af trailer
mv....

Det er ikke mig der har opfundet denne netikette, det er der en
masse andre mennesker der har. De folk har diskuteret det i årevis
i dk.admin.netikkette og i udlandet hvor dele er hugget fra.
Jeg synes bare det er en god takt og tone, der gør indlægene
lettere at læse, og dermed bliver denne og andre grupper lettere
at følge, og skaffe information igennem.

Der er mindst en anden i denne gruppe som ud over mig har sagt at
vedkommende ønsker denne netikkette fuldt, endda i et indlæg i
denne tråd. Vedkommende skriver at hun ignorerer indlæg der ikke
følger netiketten. Det samme sker af andre mennesker, og i andre
grupper. Jeg ønsker bare at hjælpe folk til at få spredt deres
information til andre uden at træde folk over tærerne. Jeg har
måske bare fået sagt det på en forkert måde, det beklager jeg.

ion++

2. del: svar til Emma Gads svigersøn

[...]
Jo, jeg har en bil der kan køre med en trailer

Winnie

1. del: Om takt og tone!!

Fra : Killalot

Dato : 12-11-01 21:26

Undskylde - jeg troede at I kunne læse i farver, men nej...Håber at det er
til at overskue alligevel....

Fra : Linda Christie Pouls~

Dato : 13-11-01 00:20

On Mon, 12 Nov 2001 21:26:24 +0100, "Killalot" <killalot@killalot.dk>
twrote:
Hejsa Winnie

Jeg må altså tilstå, at jeg er tilbøjelig til at give Jon ret - i
hvert fald på eet punkt. Det er noget nemmere at læse et indlæg, hvis
man skriver sin kommentar under det man svarer på - og så klipper det
overflødige væk. For mit vedkommende virker det i hvert fald fremmende
på min læselyst, hvis jeg ikke skal tygge mig igennem alt der hidtil
er skrevet i en tråd tidligere, for at finde frem til svaret.

Hvis du læser indlæg i stort set alle andre danske grupper, vil du
konstatere at dette er måden, brugerne svarer hinanden på, så hvis du
insisterer på at svare ovenfor et indlæg, må du nok være forberedt på,
at det ikke er sidste gang en anden bruger forsøger at få dig til at
ændre din måde at svare på indlæg på! Det kan virke lidt provokerende
at du insisterer på, at bruge din egen metode til at svare på indlæg,
når nu de fleste andre brugere er blevet enige om at svare nedenfor
indlægget, for at fremme læsevenligheden.

Men på den anden side vil jeg give dig lidt ret i din kritik af Jon.
Han virker bestemt ikke som om han har noget imod at komme med
henstillinger om, at andre brugere skal overholde netiketten - og jeg
har da også en enkelt gang følt mig lidt provokeret af en bemærkning
jeg læste som nedladende - men måtte konstatere at da jeg "brokkede"
mig over hans tone kom der straks en undskyldning! Jeg tror såmænd
ikke at Jon er ude på, at genere nogen - hvilket han jo også nævner
flere gange i hans svar til dig.

Når alt dette er sagt, så vil jeg henstille til, om ikke I to
"kamp-haner" kunne indstille skydningen - I har vist efterhånden fået
sagt det I hver især mener om netikketten - eller hvad?

<Klip>

Linda

Fra : Miki Hoe

Dato : 12-11-01 22:43

Jeg fatter ikke at vi til stadighed prøver at dikutere med ham og få ham i
tale.. Han er ikke klogere end som så...

Jon- det er rent faktisk din skyld, at der er så meget Off Topic i denne
gruppe lige nu!

Vi er død trætte af dig allesammen (hvis nogen ikke er, så må i meget
undskylde - sig mig endelig imod) så vis lidt god netikette og opdragelse
selv OG SKRID eller hold kæft med alt din opdragelse af os andre!!!!

Det er pisse irreterende at du altid er der med din store pegefinger og skal
bestemme. Det er ikke derfor du er her i gruppen! Hvis du vil give gode råd,
så er det fedt. Men gode råd om hvordan jeg skal skrive min tekst, det gider
jeg ikke høre på...

Kan du snart forstå det??

-miki-

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 13-11-01 09:11

"Miki Hoe" <mikihoe@hotmail.com> wrote:

>Vi er død trætte af dig allesammen (hvis nogen ikke er, så må i meget
>undskylde - sig mig endelig imod) så vis lidt god netikette og opdragelse
>selv OG SKRID eller hold kæft med alt din opdragelse af os andre!!!!

En anden, husker ikke hvem (undskyld), har givet opskriften på
løsningen, afhængigt af mailprogram.

Jeg bruger "Agent", og jeg stod i et af Jon's indlæg, klikkede på
brillerne og valgte "delete/paste author". Siden har jeg ikke set
indlæg fra Jon og vil heller ikke se dem. Enementært dear Watson!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Miki Hoe

Dato : 13-11-01 23:11

Jeg bruger "Agent", og jeg stod i et af Jon's indlæg, klikkede på brillerne
og valgte "delete/paste author". Siden har jeg ikke set indlæg fra Jon og
vil heller ikke se dem. Enementært dear Watson!

Men jeg har det bare sådan at jeg egentlig gerne vil se hans indlæg.. bare
ikke hanr irettesættelser.. For han er jo en del af gruppen og har da til
tider, som os andre, nogle ganske gode synspunkter...

Mit håb er bare at han sætter sin indre politibetjent i ro og så falder
tilbage til sit gode jeg igen! For selvom man har meninger, behøver man jo
ikke direkte at presse dem ned over hovedet på andre!

Forresten hvordan gik det med din transport?? Var det ikke idag?

-miki-

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 14-11-01 00:12

> [...]

>tilbage til sit gode jeg igen! For selvom man har meninger, behøver man jo
>ikke direkte at presse dem ned over hovedet på andre!

Jeg håber også at han "falder til ro", men jeg har haft så meget bøvl
med den slagt fra min tidligere beskæftigelse, at jeg ikke tåler at se
mere. Derfor den kontante "løsning". Min nuværende "beskæftigelse" er
nu heste og grise. Det går meget bedre for dem kan jeg tale med!

>Forresten hvordan gik det med din transport?? Var det ikke idag?

Jo, korrekt. Vi startede hjemmefra med at vandre direkte ind i
traileren, vel vidende om alt det sjove vi skulle ud til. Ude på
stedet blev det til to timers opvisning for måbende tilskuere (Natha &
mig (+ et par stykker til)). Natha(lie) er min nye (ride)veninde. 10
år og ligeså stor en bølle som mig når det gælder en vild galop over
stepperne. Ikke nogen dressur til os to.

Nå! Efter en herlig aften med masser af heste og mennesker at vise sig
for, gentog scenen sig. "Damen" ville slet ikke ind i traileren og nød
den opsigt hun vakte. Desværre var vi denne gang forberedte og på
trods af alle principper, brugte vi "vold" på den måde at to longetove
blev spændt ud bag dullen der som forventet prøvede at bakke ud igen
efter at have snuppet guleroden. På grund af longetovet kunne hun ikke
flytte benene og satte sig gratiøst ned på bagdelen på rampen og
væltede om på siden og ud i pløret, til alles store jubel.

Uheldigvis blev træktovet sluppet i utide og hesten kunne gå sin vej
som det passede hende. Nu passede det hende bare ikke at gå nogen
steder, men med et fjoget blik gik hun op i traileren med et udtryk
som: "Ska vi så ikk se at komme hjem i en fart"... !

Stor morskab og vi lovede at komme igen i morgen for at lave endnu en
opvisning. Håber at "søster lyst" nu ved at når der siges op, så mener
vi altså op!

Ellers ser det ud til at investeringen i den hest er det hele værd,
eller osse er det "bare" rytteren. For pokker hvor kan dressur se flot
ud. Det bliver saftsusenme en dyr fornøjelse det her: Først hesten, så
en trailer, en bunke udstyr og nu er jeg så overbevist om at man ikke
rider finere dressur i en kombineret sadel til 4.500 kr. Og så alle de
timer det hele tager Nå, pytskidt! Vi har jo ikke andet at lave.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 14-11-01 23:20

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message
UDDRAG
> [...]
> rider finere dressur i en kombineret sadel til 4.500 kr. Og så alle de
> timer det hele tager Nå, pytskidt! Vi har jo ikke andet at lave.

Hej Ole.
Tillykke med framgangen, og hyg jeg med dressuren.
Hilsen Ditte

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-11-01 09:48

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> wrote:

>Tillykke med framgangen, og hyg jeg med dressuren.

Tak for det. Du kan tro vi hygger os

Lige en sidste melding fra i aftes!
Vi tog af sted igen, forventningsfulde. Hesten blev sluppet løs uden
for traileren. Rytteren gik op i traileren, kaldte "Emma!" og hesten
gik gladeligt op til hende. Da vi skulle hjem igen gentog det hele
sig. Emma er en rigtig "dressurhest" nu )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 15-11-01 19:39

> [...]
> gik gladeligt op til hende. Da vi skulle hjem igen gentog det hele
> sig. Emma er en rigtig "dressurhest" nu )

HEj Ole.
Bingo !!!!! Da har du klaret det

Jeg havde en lidt pussig oplevelse i dag. Der er fuld storm hos os (bor i
Trøndelag, Norge). Da jeg kom i stalden i dag, for at ordne den hesten som
jeg får undervisning på, var det ikke bare jeg som havde haft en dårlig nat
pga uvær. Det gik fint at få striglet krikken på den ene siden, men
pludselig så jeg en underlig bevægelse ud af øjekrogen. Det var sørme hesten
som lagde ørerne så fladt ind til hovedet at det ikke var mulig at se dem.
Da fandt jeg ud af at det var på høje tid at komme ud af boksen - eneste
problem var bare at hun stod mellem mig og boksdøren. Heldigvis havde jeg
strigelboksen med mig ind, og da hun ville til at sætte tænderne i mig,
endte de i kassen.....

Er der nogen som har sådanne erfaringer med at hesten bliver påvirket i den
grad af en god gammeldags storm. Jeg har aldrig oplevet dette før, og
forstod overhovedet ingenting, da Suee ellers plejer at være i et godt
humør, selv om at hun kan være lidt utolmodig for at komme ud.
Hilsen Ditte

Fra : Miki Hoe

Dato : 15-11-01 20:26

Hejsa Ditte..

Jeg har desværre ikke hørt om at heste skulle få pludselig arrigskab som du
beskriver... hvis du tænker tilbage, har du så gjort noget som du ikke
plejer? Har du undersøgt hesten for sår og skrammer på den side??

Men ud over det, så mener jeg ikke at det var en god ide at "flygte" ud af
boksen. Hvis det nu bare var pludselig arrigskab, så har hesten fundet ud af
at du smutter når hun gør det...

Nu har jeg jo ikke set hesten og ved jo ikke om jeg selv ville have taget
kampen op med hesten, men jeg er meget meget meget.... stor tilhænger af at
hestene ikke får lov til at hundse med os mennesker...

(og her kommer så den evendelige smøre fra min side) natural horsemanship..
har du hørt om det? Ellers burde du prøve det! Det gør at sådanne
situationer som du beskriver der ikke opstår!

-miki-

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 16-11-01 01:13

"Miki Hoe" <mikihoe@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har du hørt om det? Ellers burde du prøve det! Det gør at sådanne
> situationer som du beskriver der ikke opstår!

Hej Miki.
Ingen sår eller andet som skulle tilsige at det var derfor at hun blev så
arrig. Jeg flygtet ikke fra boksen, men bare gjorde som så mange gange før,
gik mig et andet ærinde. Ikke misforstå, det jeg mener er at jeg plejer at
gå ind og ud af boksen flere gange mens jeg steller hende, så det jeg gjorde
idag, var ikke en uvanlig handling fra min side. (og jeg plejer at tage
striglekassen med mig når jeg går)
Vi har haft orkan heroppe i nat, og mange tagsten og andet har fået sig en
kraftig flyvetur, så jeg gætter på at det var pga manglende nattesøvn.

Natural Horsemanship:
Jeg har altid brugt dette i min omgang med heste, helt fra jeg var lille, og
ikke ante hvad pokker lige de ordene betød - men nu var jeg altså også lige
så heldig at jeg skulle lære om hesten og hvordan man behandler den fra -
netop en hest. Der var nemlig ingen andre til at hjælpe. Det resulterede i
meget gode resultater som jeg senere har haft god brug for
Ditte

Fra : Gitte Wange

Dato : 19-11-01 08:23

On Tue, 13 Nov 2001 09:11:06 +0100, Ole Braad-Sorensen
<braadso@soholm.com> wrote:

> [...]
>brillerne og valgte "delete/paste author". Siden har jeg ikke set
>indlæg fra Jon og vil heller ikke se dem. Enementært dear Watson!

Hej Ole,

Jeg bruger osse Agent og tjekkede lige det du havde gjort da det er
meget rart hvis der er "støj på linien" ..
Du har bare sat den til at holde øje med den enkelte tråd i stedet for
generelt at ignorere de indlæg sendt fra folk du ikke vil "se" på ...
I stedet skal du klikke på Window -> Open Usenet Filters ...
Og derinde kan du sætte det hele op så du kan fjerne hele gruppen hvis
du orker det

Med venlig hilsen
Gitte Wange

Fra : Lilian Hansen

Dato : 12-11-01 23:25

Hej
Tænk hvor det dog glæder mig, at læse, at der er andre end mig der har tænkt
som i har skrevet.
Jeg sidder så tit med spørgsmål i mit hoved, som jeg har lyst til at spørge
om, men gør det ikke, fordi jeg ikke gider få irettesættelser fra Jon, som
jeg ser så mange andre får.
Jeg har ikke været "med" i gruppen så længe, så jeg troede (naivt nok), at
det bare var mig. Jeg følger også meget med i en anden gruppe og der er der
ingen "Jon" med en masse formaninger!!!
Tak, jeg føler mig helt glad, så fra nu af vil jeg stille alle de spørgsmål,
jeg kan komme i tanker om.....

Mvh Lilian

Fra : Linda Christie Pouls~

Dato : 13-11-01 00:20

On Mon, 12 Nov 2001 23:25:11 +0100, "Lilian Hansen"
<lhansen@house-of-hansen.com> twrote:

> [...]
>ingen "Jon" med en masse formaninger!!!
>Tak, jeg føler mig helt glad, så fra nu af vil jeg stille alle de spørgsmål,
Hej Lillian

Du skal lige huske på, at denne gruppe ikke er forbeholdt nogen
bestemte personer, men er til rådighed for alle med interesse for
heste - så bare klø på med dine indlæg - jo flere vi er - jo sjovere!

Linda

Fra : Killalot

Dato : 13-11-01 07:16

Det var det - skydningen er indstillet. Jeg fik luft - og flere med mig.

I øvrigt var det bare lidt for at drille, at jeg valgte at stille hele
indlægget omvendt op

Winnie

- Håber nu, at det hele igen kan handle om heste!

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 13-11-01 09:14

"Killalot" <killalot@killalot.dk> wrote:

>Det var det - skydningen er indstillet. Jeg fik luft - og flere med mig.

Tænk positivt! Der kom gang i gruppen )
Er der nogen her der har hest ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 13-11-01 22:43

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message
> Er der nogen her der har hest ???

Hej Ole.
Jau, ja. Dvs jeg havde en dejlig blanding af en welsh mountain, halv araber
og så lige noget andet, som vi aldrig rigtig fandt ud af hvad var for noget.
Jeg var så heldig at få have ham som ven igennem 20 år, og han fik lært mig
en hel del om hvordan man behandler en hest, så den er villig til at gøre
næsten alt du beder den om.
Når jeg lige bliver færdig med mine studier, så skal jeg da have en igen,
men denne gangen kommer mit valg højest sandsynlig til at falde på en af de
urnorske hesteracer, nemlig tungdøl. Dette er en fantastisk hesterace, og
jeg vil klart anbefale andre at stifte bekendsskab med dem, da de kan være
ganske legesyge, men med en god potion temperament, som nok kan skræmme
nogen og enhver, hvis man altså ikke lige er indstillet på at skulle tage en
"kamp" i ny og næ. Jeg skriver kamp i gåseøjne, fordi denne hesten (ihvert
fald dem jeg har stiftet bejendskab med) ikke bliver med til noget, hvis man
bruger vold overfor dem.
Hilsen Ditte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-11-01 09:21

In article <3bf02e62$0$4931$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Killalot wrote:

> JON - jeg tillader mig at lade de mennesker, som jeg forsvarer se denne
> udveksling - jeg synes at det er vigtigt.

Nej, det er extremt uhøfligt, der er altså noget der hedder
brevhemmelighed. De ting som jeg skriver personligt i emails
til dig rager ikke andre mennesker. Nu tvinger du mig jo til
at forsvare mig, så denne tråd forsætter.

> Det kan ikke passe at een person skal irettesætte alle os andre! Vi kan jo
> diskutere fra nu af og til j........ om hvad der er god takt og tone -
> anstændighed skal til. Læs nedefra...

Det er ikke min mening at irettesætte, men at vejlede for at
give bedre indlæg, fx. ved at klippe text væk. Hvis du har
opfattet det som en irettesættelse, så beklager jeg.

> [...]
> Selvfølgelig vil jeg opføre mig pænt, hvis andre gør det, men jeg mener
> ikke, at det er pænt, at blive ved med at vise andre til rette med spidse

Det har aldrig været min mening at komme med spidse bemærkninger,
hvis jeg har fået gjort det, så beklager jeg. Jeg har forsøgt at
få urelevante indlæg flyttet til andre grupper. Dengang denne
gruppe blev oprettet, blev der skrevet et lille stykke text der
forklarede hvad meningen var med gruppen og hvilke indlæg der
var ønsket, og hvilke der var uønsket. Det er ikke mig der har
skrevet den text, det er sket før jeg kom her.
I denne text står der direkte at køb og salg er uønsket.

Jeg synes du er extremt uhøflig når du offentlig gør emails jeg
har sendt direkte til dig. Det hører ingen steder hjemme.

ion++
ps: denne diskution FUT's til dk.admin.netikette

"klip unødig text væk", "svar nedenunder" og "ingen krydspost"
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Tanja Bromley

Dato : 13-11-01 13:08

> Nej, det er extremt uhøfligt, der er altså noget der hedder
> brevhemmelighed. De ting som jeg skriver personligt i emails
> til dig rager ikke andre mennesker.

Nemlig! Jeg kan sige, at jeg ville godt nok blive split-hamrende tosset i
skalden, hvis nogen lagde mine E-mails (eller dele af dem) ud i en
nyhedsgruppe !!!
Hvad F... sker der for Jer herinde ?

Her er snart som at være i en Børnehave! Væk er alle saglige diskussioner,
og i stedet finder jeg tonsvis af latterlige, person-nedgørende indlæg.
Jon har ageret politibetjent - ja - men jeg forstår ham sgu' godt! Det
er da irriterende, at skulle skøjte rundt i et alenlangt indlæg, for at
finde ud af, hvor svaret er skrevet. Hvorfor skal det tages som et
personligt angreb, når Jon nu forklarer, at det er en (berettiget)
henstilling ??
Jeg har ikke læst nyhedsgrupper i årevis, og jeg har heller ikke sat mig ind
i net-etiketten. - Jeg har lært "the hard way", ved at lure andre af, og ved
at få et hak i tuden. Men ved I hvad ? - Jeg kan sgu' ikke tage det
personligt, når jeg bliver bedt om at formullere mine indlæg bedre .... der
er jo nok noget om snakken, når jeg får en henstilling!

Det er meget simple regler, I bliver bedt om at overholde. - Regler der vil
gøre den daglige gang herinde meget nemmere. Tag dog imod de råd I får, i
stedet for at føle Jer personligt nedgjort. Vi skal alle lære og forbedre os
selv, igennem hele livet - hvorfor er det så et problem herinde ?

Øv, hvor jeg håber, I snart tager Jer lidt sammen, så vi kan få en
HESTE-debat i gang igen, i stedet for det her mudderkastning!

Mvh. Tanja (der altid kan blive bedre!)

Fra : Liz

Dato : 13-11-01 21:14

Gu' hjælpe mig om de ikke begynder IGEN!

Er det fordi hestene nu er på stald at I fortsætter dette tarvelig
diskussion? Lad os nu snak om heste og ALT der vedrører dem istedet for.
Net etiket hører til netop denne forum, ikke her.

Mvh Liz