ang. driver til lydkort
Fra : Kim Bidstrup

Dato : 12-11-01 18:08

hej alle. jeg har købt en brugt computer, men jeg ved ikke hvad lyd kortet
er for et. det er et atx bundkort med indbygget graffikkort. her er der
nogle ting om computeren så i ved måske hvad for et grafik kort der sidder
i. icq 85441632

entire system

manufacturer: packard bell nec
version: 090111707

system mainboard

manufacturer: micro-star international co., ltd
model: ms-6147 (i440bx)
version: 1x

extended mainboard data

manafacturer: micro-star
model: w6147p2 v1.3 030399
chipset: intel 440 bx/zx chipset

system bios

model: award software international, inc.
version: award 4.51 pg and msi 1.3
date: 03/03/99
plug and play version: 1.00
smbios/omi version: 2.10

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 12-11-01 18:45
Fra : MJ

Dato : 12-11-01 18:49

"Kim Bidstrup" <mulebybonden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> chipset: intel 440 bx/zx chipset
>

> system bios
>
> model: award software international, inc.

Her er specs på dit MB
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6147

Under Audio kan man læse
Creative® ES1373
Running on PCI BUS.
64 Voice and AC3 Capable
Support Direct Sound and Direct Sound 3D
AC97ASCompliant
Support External CD_In, AUX_In, and Modem_In connector.

Så det er altså et eller andet Creative kort

Fra : MJ

Dato : 12-11-01 18:52

> [...]
> chipset: intel 440 bx/zx chipset
>

> system bios
>
> model: award software international, inc.

Og her er hvad der står under video
ATI® 3D RAGE PRO/RAGE PRO TURBO 2x
Running on AGP BUS.
Onboard 8MB SDRAM.
3D Acceleration.

Blev lige lidt forvirret af alt snakken om både grafikkort og lydkort :)

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 12-11-01 18:49

Her er til grafikkortet:

http://support.ati.com/products/pc/ragepro/win98/ragepro_win98_drivers.html?
cboOS=Windows+98&cboProducts=3D+PRO+TURBO&cmdNext=GO%21