debian og skift af windowmanager
Fra : Søren Emig

Dato : 12-11-01 17:37

Hej

Jeg har installeret windowmaker på en debian testing, med apt-get install
windowmaker, men gome-sawfish er stadig default.

Hvordan skifter man til windowmaker på en "debiansk" måde. Jeg vil helts
ikke fuske mig frem, da apt-get gerne skulle kunne blive ved med at ændre
korekt i div. konfigfiler.

Venlig Hilsen
Søren Emig

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-11-01 17:40

In article <hTSH7.143$Bs1.37758@news000.worldonline.dk>, Søren Emig wrote:

> Jeg har installeret windowmaker på en debian testing, med apt-get install
> windowmaker, men gome-sawfish er stadig default.

Jeg er ikke sikker på om der findes et program til det, men det burde
være nok at skifte x-window-manager og x-window-manager.1.gz ud med
symlinks til wm i /etc/alternatives

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will contract a rare disease.

Fra : Leo Laursen

Dato : 12-11-01 18:19

Mon, 12 Nov 2001 16:40:22 +0000 (UTC), skrev Andreas Plesner
Jacobsen <apj@daarligstil.dk>:

> Jeg er ikke sikker på om der findes et program til det, men det burde
> være nok at skifte x-window-manager og x-window-manager.1.gz ud med
> symlinks til wm i /etc/alternatives

update-alternatives --config x-window-manager

Leo
--
Chemist who falls in acid will be tripping for weeks.

Fra : Søren Emig

Dato : 17-11-01 16:11

> update-alternatives --config x-window-manager

Problemet var at gnome-session startede gnome og sawfish. En apt-get remove
gnome-session fik problemet til at gå væk. Hvordan kunne jeg undgå at skulle
fjerne gnome-session?

Fra : Leo Laursen

Dato : 17-11-01 18:15

Sat, 17 Nov 2001 16:11:16 +0100, skrev Søren Emig
<skumflum.42@_NOSPAM_get2net.dk>:

> Problemet var at gnome-session startede gnome og sawfish. En apt-get remove
> gnome-session fik problemet til at gå væk. Hvordan kunne jeg undgå at skulle
> fjerne gnome-session?

update-alternatives --config x-session-manager # vælge kde/gnome
update-alternatives --remove x-session-manager # fravælge
man update-alternatives # (-: RTFM

Leo
--
When the wind is great, bow before it;