Marinemahogny
Fra : Sailor99

Dato : 10-01-01 08:17

Hej!

Jeg har en plan - om at sætte lidt træ op nede om læ, inden vi skal i vandet
igen.

Skulle der være nogen her i NG, der ved hvor man køber marinemahogny, vil
jeg sætte pris på at få firmanavn og tlf.nr.

Mvh
Georg

Fra : Sven Fafner

Dato : 10-01-01 08:45

> Skulle der være nogen her i NG, der ved hvor man køber marinemahogny, vil
> jeg sætte pris på at få firmanavn og tlf.nr.

Foe eksempel hos Odder Inriggerværft, der bygger robåde til roklubber.

http://www.oiv.dk, vælg "Løsdelesalg", "Div. trælister"

--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : Peter S/Y Anicula

Dato : 10-01-01 18:56

Walter Jessen. Søndre Ringvej 27 Glostrup/Brøndby. Tlf.:
43.96.11.14
Han handler med ædeltræ m.v.
http://www.wj.dk/

Gert Skyt International påstår at være Danmarks førende
leverandør af hårdttræ og andre materialer til skibsbrug og
havneanlæg.
http://home11.inet.tele.dk/gsi/

Øbro trælast har også noget, men ikke så meget.

Hvor i landet bor du?
--
Peter S/Y Anicula
aniculapeter@hotmail.com

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 10-01-01 22:16

Man må håbe de er bedre til træ end til hjemmesider.

Bemærk at der var en debat om det for et par dage siden på den svenske NG.
Der er øjensynligt en god og billig forhandler af ædeltræ (fx teaklister) i
Malmø, og byggermaterialer er jo langt biligere i Sverige end de er her i
lille Danmark

Bare en ide.

Bjarke

PS: det svenske firma har slet ikke nogen hjemeside, så de må være rigtigt
gode til træ ... <grin>

Fra : Erik Andersen

Dato : 11-01-01 21:58

"Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> wrote in message
> Man må håbe de er bedre til træ end til hjemmesider.
Nu er der angivet 2 adresser, men du mener måske at de er lige dårlige begge
2. Det mener jeg nemlig ikke.

mvh
Erik Andersen
Mermaid 315

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 11-01-01 23:45

Nej, OK du skal ikke tage min kommentar for mere end den er. Jeg er bare
træt af overfladiske web-sider der har information, men ingen "svar". Det er
en typisk fejl når man laver hjemmesider at lægge den information på man
gerne vil fortæller istedet for den information læseren gerne vil høre om.

Fx: Walter Jessen siden. De har sørme fået et digital kamera (eller er det
bare en scanner) og så er der billeder af samtlige medarbejdere. Men jeg
skal bruge træ. Jeg er da ligeglad med hvordan dem der sælger træ'et ser ud.
jeg ville da helere vider hvilke dimensioner man kunne få mahogny træ i og
hvad det ca koster. det ville da også være fint med lidt håndværker tips til
hvorledes træ'et skal håndteres og måske en forklaring på gode og dårlige
egenskaber ved de forskellige trætyper.

Gert Skyt er lidt bedre. Der er nogle billeder af noget de har
lavet/leveret. Så kan man blive inspireret, men stadig får man ikke mange
svar på ens spørgsmål.

At så Gert Skyts side IT teknologi er dårlig ift til Walters, det er en
anden sag. Men det handler jo om "svar" ikke om teknologi.

Nå, tag det ikke for mere end det er. Min personlige vendetta mod
"halvtomme" web sider. - og diskussionen hører jo egentligt ikke til her i
NG'en ....

--
Bjarke M. Christensen
MAXI87 - DEN41 - Julene