Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
lån af penge
Fra : sashahenriksen

Dato : 12-11-01 16:02

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg er diabetiker og kan ikke
betale mine regninger, insulin og har faktisk dårlig råd til at køre med
det offentlige til og fra arbejde.
Jeg har talt for meget i telefon, samt købt en telefon taget nogle lån
forskellige steder for at have lidt penge for at kunne komme frem og
tilbage. Nu er jeg bare nået til det kedelige hvor jeg er endt i RKI.Jeg
modtager 20 regninger hver måned og jeg har ikke overskud til at skulle
betale 20 forksellige regninger de næste 10 år eller hvor længe det
tager at få en gæld på godt 40.000 kroner ud af verden. Jeg vil gerne
have et stabilt liv med god økonomi samt kunne passe min sukkersyge. er
der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

På forhånd tak
Venlig hilsen

Sasha

http://www.kandu.dk/

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 12-11-01 16:25

"sashahenriksen" <sashahenriksen.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Tag en snak med Advokatrådgivningen - som er gratis - om hvordan det står
med gælden - nogen enkelte gange kan det være bedst at gå konkurs, eller
måske kan du indgå forlig om betalingen!

Dernæst skal du desværre checke med en Socialrådgiver om der er nogle
tilskud til medicin osv. som du har misset - men det er der nok ikke siden
du har et arbejde (De folk, der roser vores "velfærd" er dem, som ikke har
prøvet at have brug for den!).

Hvis du har købt ting på afbedrag, kan du evt. lade være at betale: Ganske
vist mister du så tingene, når de kommer og henter dem, men du skylder så i
det mindste ikke noget væk og skal ikke betale afdragene mere.

> er
> der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
> Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

Der er masser af hajer, som lever af desperate mennesker!

Hvis du allerede *er* i RKI, kan du få problemer med at låne nogensomhelst
penge til en rente som du kan betale og hvis du ikke betaler, vil renter og
gebyrer hurtigt fordoble gælden.

Få¨fat i advokaterne og få hjælp til at lave en afdragsordning, som du kan
leve med.

Og drop mobiltelefon, ting købt på afbetaling og alt det andet overflødige
juks, som bare suger penge ud af lommen.

Fra : LEIF ANDERSEN

Dato : 13-11-01 03:01

"sashahenriksen" <sashahenriksen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
> Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

Hvad med gældsernering ? - men der var et indlæg i gruppen her tidligere
prøv at se efter dette. hvor man ku låne et eller andet sted fra, selv om
man stod i rki.
så du via den vej ku slippe af med alt den gædl, og bare betale samlet til
et sted.

ops 40.000

Hmm skylder su-lån 30.000 til staten. har også regnet med 10 år her. men
det tager jeg nu ikke så tungt, har ikke de slemme problemer som du er
havnet i her,. men jeg håber du finder ud af det.

--
Med venlig hilsen fra
Leif Andersen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-11-01 23:06

> [...]
> der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
> Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

Nu er 40000 kr. jo ikke alverden i penge.
Gå ned i din bank, og få en ordning med dem.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Isaac

Dato : 13-11-01 23:50

On Tue, 13 Nov 2001 23:06:02 +0100, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@post8.tele.dk> wrote:

>Nu er 40000 kr. jo ikke alverden i penge.
>Gå ned i din bank, og få en ordning med dem.

Og hvad så hvis banken ikke gider at lave en ordning?

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 20-11-01 22:03

> Og hvad så hvis banken ikke gider at lave en ordning?

Hvis man har god samvittighed så kan man henvende sig til familie som kan
kautionere for en i en ny bank.
Det er vist den eneste mulighed når det er kommet så vidt.
Så må man sørge for at stramme balderne og begrænse _alle_ unødige udgifter
så man kan komme ud af kautionsforholdet hurtigst muligt og bevise overfor
den nye bank at man godt kan styre de ting.

--
Tonny

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 14-11-01 10:30

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> Nu er 40000 kr. jo ikke alverden i penge.
> Gå ned i din bank, og få en ordning med dem.

Banker låner ikke penge ud til folk, der virkeligt har brug for et lån )