Installering af Det Levende søkort?
Fra : Rasmus Riis Andersen

Dato : 07-01-01 11:27

Hej alle

Jeg vil bare lige høre om der nogen der har nogen erfaring med at lægge hele
Det Levende Søkort ned på harddisken, og efterfølgende køre det derfra. Jeg
har en bærbar computer uden cd-rom, så jeg installere det via netværk. Men
hvad gør jeg for at undgå at jeg skal bruge cd'en hver gang?

På forhånd tak
Rasmus Riis

Fra : Poul Hyldig

Dato : 07-01-01 12:10

Hej......

Jeg har gjort det på PC uden problemer, så kan jeg øve lidt til jeg får en
bærbar som har de systemkrav der stilles til opløsning m.m

Hilsen Poul

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 07-01-01 12:06

De erfaringer jeg har hørt om kræver at man ved installationen har en lokal
CD'er i maskinen, men så kan man tilgengæld undvære det i fremtiden. Men det
hjælper jo ikke dig.

/Bjarke

Fra : jan'@nospam.no

Dato : 07-01-01 12:47

Sun, 7 Jan 2001 11:27:23 +0100, Rasmus Riis Andersen;
<MAX56.1360$0V1.83565@news101.telia.com>; <dk.fritid.sejlads>:

> [...]
>har en bærbar computer uden cd-rom, så jeg installere det via netværk. Men
>hvad gør jeg for at undgå at jeg skal bruge cd'en hver gang?

Du gør det samme som dem, der har en CD-station:

Lav et nyt katalog i roden af din hårddisk med et passende navn, f eks
"Soekort";
kopier hele indholdet fra CDen fra den netværksstation du har den på,
ind til det ny katalog du har lavet;
Installer programmet fra det ny katalog.

(dette er mit indtryk fra den diskussion, der tidligere har gået her på
dk.f.s omkring Det levende søkort - desværre har jeg ikke kortet selv;
nogen skal nok gi' mig det eller jeg får købe det næste gang jeg er i
Danmark)

>På forhånd tak
>Rasmus Riis

åh, det var da så lidt...