xml og php?
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 12-11-01 13:51

Hej

Jeg har et XML dokument som jeg gerne vil "indlæse" i php. Jeg har kigget på
xml i php manualen men gik lidt i stå med det.
Er der ikke nogen der har nogle eksempler på hvordan man læser indholdet af
et XML dokument ind i php og kan arbejde med værdierne i php?

Eller evt nogle hints til hvordan man fra dokumentent

<test>
<testa>hej med dig/<testa>
<testb>farveller polle</testb>
</test>

læser væriderne af testa og testb ind i nogle php variabler.

/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 12-11-01 14:34

> [...]

af
> et XML dokument ind i php og kan arbejde med værdierne i php?

Øhh... nej, sorry

> [...]
> <testb>farveller polle</testb>
> </test>
>
> læser væriderne af testa og testb ind i nogle php variabler.

Hvis du kun skal hente <testa> og <testb> og de to tags kun forekommer een
gang hver i dit dokument, så kan du forholdsvis let skrive noget kode til at
hente værdierne ud med (utestet):

1) Find positionen af første tegn efter "<testa>":
$pos = strpos("<testa>", $xml) + strlen("<testa>")
2) Find positionen af "</testa>":
$end_pos = strpos("</testa>", $xml)
3) Find værdien af testa:
$testa = substr($xml, $pos, $end_pos - $pos)

.... men hvis det bliver ret meget mere indviklet skal der jo større hamre i
brug - sårn en har jeg ikke lige ved hånden.

/Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-11-01 15:33

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> wrote in message
> [...]
indholdet af
> et XML dokument ind i php og kan arbejde med værdierne i php?

Prøv at kigge her:
http://www.phpbuilder.com/columns/

Der er 6 artikler i kategorien "XML" under "PHP Functions". Søg evt.
efter "xml" på siden (med din browser)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dan Molberg

Dato : 13-11-01 10:31

> [...]

af
> et XML dokument ind i php og kan arbejde med værdierne i php?
Denne er for genial til XML:
http://www.hansanderson.com/php/xml/
Bruger selv XMLize, den kan dog være lidt grum at starte på
men når man har fundet fidusen er der ingen problemer i den.