Terratec DMX Soundsystem ingen win2k drive~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 12-11-01 12:00

Hej alle
Findes der ikke en win2k driver til mit DMX soundsystem? Jeg kan kun finde en
NT4 driver, kan jeg evt. bruge den til win2k - det er jo samme core?

Mvh.

Morten

--
Posted from ip159-36.iot.dk [130.225.159.36]

Fra : Ole & Christina

Dato : 12-11-01 12:47

"Morten Jørgensen" <grinder213@hotmail.com> wrote in message
> [...]
en
> NT4 driver, kan jeg evt. bruge den til win2k - det er jo samme core?

Hej Morten, jeg har postet et link til terratec's nyeste drivere under
subj.:"Nye Terratec drivere!"

mvh Ole S

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-11-01 16:46

Hej Morten
> Findes der ikke en win2k driver til mit DMX soundsystem?
Nej det gør der næsten ikke.

> Jeg kan kun finde en
> NT4 driver, kan jeg evt. bruge den til win2k - det er jo samme core?

Det er sjældent det går godt.

W2k finder uden problemer lydkortet og installere en standard driver. Hvis
du bagefter kører Windows Update får du en lidt nyere driver.
Men kortet virker fint under W2k - der er dog ingen fancie effekter så som 3
D lyd, Control mixeren, digital I/O mm
Du kan bruge lydkortet som et standard lydkort - stort set uden features.
Du kan spille og optage, bruge Windows mixeren, men heller ikke mere.

Jeg har skrevet flere gange til Terratec - og de beklager....

Jeg er meget glad for mit lydkort, men det bliver svært at få mig til at
købe Terratec igen.

Mit System: W2k Pro Int, Terratec DMX - mere? se link.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-01 18:35

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> wrote in message

> Jeg har skrevet flere gange til Terratec - og de beklager....
>
> Jeg er meget glad for mit lydkort, men det bliver svært at få mig til at
> købe Terratec igen

Jeg havde købt det noget dyrere AudioSystem EWX 24/96

Men driverne virkede simpelhen ikke... Fik systemet til at gå ned,
crache.... Så ventede jeg 14 dage og der kom nye drivere. Men de virkede
heller ikke. Der kom ingen lyd.... Prøvede på min gamle W 98 maskine.. Her
virkede det dog.. Men kunne overhovedet ikke få den til at afspille elle
Optage i 24 Bit 96 Khz....

Og så var kortet fuldstændigt besat på, at den vil have sin IRQ adresse helt
for sig selv.... Og det er simpelhen ikke muligt i et numoderne system...!!

Der stod også at der fuldte software med til 1500 Kroner... Og så var det
LITE software. Som det der ligger gratis på nettet... Hardwaren er sikkert
kram.. Men driverne skal altså også være iorden. Her er Terratec langt langt
bagefter... Selvom de siger de er de bedste til at lave drivers... Undeligt
nok anbefaler de at man bruger Windows 98!!!!!!!!!!!!!!!!!

Efter lidt brok, fik jeg alle mine penge tilbage.

Bjarke