problemer!!
Fra : holst

Dato : 11-11-01 22:35

hej..
Jeg har et problem!! Det ligger i følgende problemstilling:

Hvis jeg skriver nedenstående får jeg "Okay!" ud på skærmen og det er også
helt i orden.

if (nuReg.Open(HKEY_LOCAL_MACHINE,
_T("SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\{4877BAB3-E91F-4B7D-9493-39B9FC7F67
6C}\\Parameters\\Tcpip"), KEY_READ) == ERROR_SUCCESS)
printf("Okay!");
else
printf("Damn!");

Problemet består i at jeg ikke kender værdien
{4877BAB3-E91F-4B7D-9493-39B9FC7F676C}, som derfor er en variabel, som jeg
har fundet tidligere i programmet, og den variabel har jeg kaldt "netcard"!
Hvis jeg nu prøver at skrive nedenstående løber den altid i gennem
else-løkken, og skriver "Damn!" ud på skærmen!! ...og jeg kan ikke rigtig
forstå hvorfor??

if (nuReg.Open(HKEY_LOCAL_MACHINE,
_T("SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\%s\\Parameters\\Tcpip", netcard),
KEY_READ) == ERROR_SUCCESS)
printf("Okay!");
else
printf("Damn!");

Håber at nogen vil hjælpe, da mit program ikke er noget værd, hvis
ovenstående ikke kan lade sig gøre på en eller anden mere eller mindre smart
måde...På forhånd tak!!

/holst

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 12-11-01 02:50

Når man kigger på dokumentationen om _T makroen, så kan det godt se ud som
om at den ikke gør det som du gerne vil have den til.
altså dynamisk at allokere en streng, og skrive værdien af netcard
variablend ind i den.
Det kan selvf. godt være jeg har misforstået det, men hvis du tror jeg har
ret, skal du nok kigge lidt på en af printf funktionerne, skrive det ind i
en char buffer og så bruge den som argument istedet.

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 12-11-01 02:54

det var måske lidt uklart.
lav en buffer, skriv til den og brug den som argument

char buff[1000];
sprintf("blahlbah %s blah", netcard);
dinFunktion( buff );

Håber det var mere klart

Fra : holst

Dato : 12-11-01 16:58

Mange tak....nu virker det præcist efter hensigten!!

mvh holst