Borland forms
Fra : Karina

Dato : 11-11-01 18:09

Hej!
Jeg er ved at lave en database i Borland.
I denne database har jeg et lager med forskellige numre. Der er så en for
der viser hvad der er på de forskellige lagre, en form der kan oprette varer
på lagerne. Databasen virker udemærket, problemet er at når jeg går ind på
den første form sa vises lagernumrene udemærket, men kan så ikke vises på
den anden form. Hvis jeg så først går ind på den sidste form vises
lagernumrene ikke på den første.
Altså den form jeg først klikker mig ind på virker.

min kode ser ud som flg i modelkomponenten:

list<int> MLager::HentLagernumre()
{
list<int> LagerNrListe;
DataMod->Lager->Active = true;

int LagerId;
while (!DataMod->Lager->Eof)
{
LagerId = DataMod->Lager->FieldByName("LagerId")->AsInteger;
LagerNrListe.push_back(LagerId);
DataMod->Lager->Next();
}

return LagerNrListe;
}

I begge forms henter jeg Lagerid ét med flg kode:

list<int> LagerIds = Lageret->HentLagernumre();
list<int>::iterator i1;
for (i1 = LagerIds.begin(); i1 != LagerIds.end(); i1++)
LagerListbox->Items->Add(*i1);

Jeg håber meget der er nogle som kan hjælpe.
På forhånd tak.
Hilsner karina