mic virker ikke
Fra : peet_dk

Dato : 11-11-01 16:38

jeg har prøvet 2 forskellige, så det må være lydkortet der er noget med,
eller rettere sagt et software spørgsmål.

Det er simpelt nok: Der kommer ikke noget, kun skraten, når jeg skruer helt
op for mic indgangen.

Hvad kan det være?

Det er et Terratec SoundSystem DMX - XFire 1024, med de nyeste drivere (dem
der lige er kommet) Jeg havde også probs. med min mic før. Men der ville den
slet ikke finde "in" men kun de normalt "out" på mit lydkort

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-01 16:57

Hej!

peet_dk wrote:

> jeg har prøvet 2 forskellige, så det må være lydkortet der er noget med,
> eller rettere sagt et software spørgsmål.

Nu spørger jeg måske dumt (:)), men har du husket at vælge properties -> adjust
for _recording_ i mixeren i Windows?

"Mic in" er nemlig osse tilgængelig i "playback"...

Og ja, jeg går ud fra at du anvender Windows :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : peet_dk

Dato : 11-11-01 17:13

jeg glemte at sige jeg har win2k, jeg ved ikke liiige hvor jeg skal finde
det du taler om :0)¨

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-01 17:16

Hej!

peet_dk wrote:

> jeg glemte at sige jeg har win2k, jeg ved ikke liiige hvor jeg skal finde
> det du taler om :0)¨

Perfekt, det kører jeg osse

Ned i højre hjørne og dobbeltklik på højttalersymbolet. Vælg Options ->
Properties -> Recording (check!) og Ok.

Justér nu "Mic" og se hvad der sker.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-01 17:22

> Ned i højre hjørne og dobbeltklik på højttalersymbolet. Vælg Options ->
> Properties -> Recording (check!) og Ok.

Og hvis højttaler symbolet ikke er der, skal du ind i kontrolpanel, og under
sounds and Audio devices, aktivere "place volume icon in the taskbar"

Fra : peet_dk

Dato : 11-11-01 17:39

alt er sat til, dog ikke mic under "afspilning"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-01 17:44

"peet_dk" <peet_dk@worldonline.dk> wrote in message

> alt er sat til, dog ikke mic under "afspilning"

Hvis du ikke kan se lydindstillinger for mikrofon under afspilning. Så vælg
Options => prpperties => marker mikrofonen....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-01 17:12

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> Og ja, jeg går ud fra at du anvender Windows :)

Gør nu ikke nar af Windows....

Terratec er desuden hammer hammer dårlige til at lave drivere....

Fra : Sørensen

Dato : 11-11-01 22:00

Jeg havde en gang en mic. der ikke virkede på mit lydkort, det viste sig at
være fordi at det var en dynamisk mic. og det skulle være en cond. mic. prøv
at låne dig frem, condensator-mic`s er typisk lidt dyre end dynam.
VH.
Sørensen

Fra : peet_dk

Dato : 12-11-01 20:50

problemet er at den har virket, også virkede den lige pludselig ikke med de
gamle, drivere. Og nu virker den heller ikke med de nye drivere, heller ikke
den "lo end" mic. der var med mit gamle 56k modem. Jeg tror sku' jeg
begynder at bruge mit onboad lydkorts "in" til min mic, og venter til den
dag de kan lave drivere (...)