Er der forskel fra 256 til 512 mb ram ?
Fra : burgeren

Dato : 11-11-01 15:59

Hej

Er der nogen af jer Win2000 folk der kunne mærke forskel fra 256 mb ram til
512 mb ram i maskinen?

mvh burgeren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-11-01 18:23

Det kommer an på hvad du laver med maskinen.
Redigere du et billede (1600*1200 pix) eller en lydfil på 200 MB (20 min),
så er der stor forskel! 512 MB er klart bedre.
Spiller du 7-kabalen, vil den største forskel være den længere
opstartstid.... (512MB er værst!)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Gimmer

Dato : 12-11-01 17:54

Kan det så være derfor min computer er forholdsvis langtid om at starte XP
jeg har 640 mb ram!

vg Gimmer

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-11-01 18:36

> Kan det så være derfor min computer er forholdsvis langtid om at starte XP
> jeg har 640 mb ram!

Du mener ar du spiller for meget 7-kabale
Du kan se på skærmen, når den tæller rammen op. Hvis det tager for lang tid,
fx fordi den tæller 3 gange kan det normalt rettes i bios.
Det generer ikke mig, at min tæller til 1.610.612.736

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Gimmer

Dato : 12-11-01 22:50

det forstår jeg da også godt min tælder kun til 640 mb men når jeg
tænder og den starter med at loade win xp. går skærmen sort i 15-20 sek
hvorpå vindows starter! (mystisk)

vh Gimmer

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 11-11-01 18:18

"burgeren" <smileyco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen af jer Win2000 folk der kunne mærke forskel fra 256 mb ram
til
> 512 mb ram i maskinen?
>
> mvh burgeren

Jep, jeg syntes det gav en del extra.

Hygge

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 13-11-01 10:27

> Er der nogen af jer Win2000 folk der kunne mærke forskel fra 256 mb ram
til
> 512 mb ram i maskinen?

Definitivt! Jeg mener min Win2000 bruger 192Mb fysisk memory lige efter
opstart, derfor opgraderede jeg også fra 256 til 512Mb. Omend det ikke giver
nogen stor forskel, når man kun har et enkelt eller to programmer kørende,
så gør det en enorm forskel når man virkelig multi-tasker. Specielt hvis man
spiller et spil - så er det blot at trykke ALT-TAB, så *pling* er man
tilbage i Excel. Før i tiden stod den og arbejde på harddisken i måske 20-30
sekunder før man kom tilbage til Windows-programmerne. Kan KUN anbefale at
gå til 512Mb - om man får noget ud af at gå højere op er derimod tvivlsomt,
naturligvis med mindre man arbejder med datafiler i store størrelser.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.