Silicone
Fra : Ib Pihl Asmussen

Dato : 02-12-00 22:43

Der er en flerdelt meddelelse i MIME-format.
--------------3A4E789AA8F65F4F0A156264

Da jeg i sommers lavede mit cokpit i stand, har jeg haft tætnet under
flere skruer med silicone, og har fået tørret fingerene af i mit
arbejdstøj, jeg kan nu se at jeg har kravlet rundt og fået afsat
silicone rundt omkring over hele cokpittaget hvilket giver nogle sorte
pletter, er der nogen der ved hvad man bedst og nemmest fjerner det med?

IPA

--------------3A4E789AA8F65F4F0A156264

begin:vcard
n:Asmussen;Ib Pihl
x-mozilla-html:FALSE
adr:;;;;;;
version:2.1
email;internet:skipperasmussen@get2net.dk
fn:Ib Pihl Asmussen
end:vcard

--------------3A4E789AA8F65F4F0A156264--

Fra : Henrik Henriiksen

Dato : 03-12-00 15:48

Hej Ib,

Er det på glasfiber eller træ? Det kan vist kun fjernes med knofedt. Let
slibe/polermiddel på glasfiber og afslibning eller skrabning på træet.

mvh

Henrik
Henriksen@po.ia.dk

Fra : PKJ

Dato : 03-12-00 20:26

Selv om man vandsliber/finsliber og silconen synes væk, findes der stadig
silicone molekyler i et stort område hvor siliconen er blevet brugt. Prøv at
male, og du vil se, at der kommer nogle små kratere/fordybninger i malingen.
Malingen og lak vil aldrig flyde ordentligt ud på silicone.
Derfor er silicone forbudt på min båd!
I stedet bruger jeg SikaFlex, der er polyuhrethan baseret og kan overmales.
SikaFlex holder iøvrigt tæt meget længere end silicone, der ofte slipper
igen indenfor et år.

--
_/) Hilsen
Per Jørgensen

Ib Pihl Asmussen <skipperasmussen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A296CC8.D7BEAC03@get2net.dk...

Fra : XRAY

Dato : 04-12-00 19:43

Siliconefjerner !!!!!!!!!!!!!!!

Sode

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 19:22

Fra : B.Christensen

Dato : 18-12-00 19:22

Blot, hvis der skulle være et par MAXI ejerere der læser denne tråd:

Det er muligt, at silicone kan bruges på nogle vinduer på andre både (det
har jeg kun begrænset forstand på, jeg ville nok i alle tilfælde anbefale
sikaflex), men på MAXI'er er fugen mellem vindue og skog ikke "bare"
tætning, men en del af den fleksible konstruktion. Ej heller Sikaflex kan
anvendes her, men der skal bruges butyl istedet. Se evt. artiklen "Nye ruder
i maxi 77" under diskussion på www.MAXImalt.dk

/Bjarke

Fra : SnaVs

Dato : 09-12-00 09:45

Brug ALDRIG silicone på en båd. Materialet 'fordamper' og svinder ind og
efterlader med tiden utætheder hvor man tror sig sikker!

/BB