tips søges - bukning af stigerør
Fra : C.Mikkelsen

Dato : 11-11-01 11:49

Hvordan bukker jeg mit udløbsrør på min udvendige pumpe, uden at det
bliver flad.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-11-01 11:54

Køber en Eheim "vinkel" ved din lokale dyrehandel.

/Thomas

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 11-11-01 12:55

> Hvordan bukker jeg mit udløbsrør på min udvendige pumpe, uden at det
> bliver flad.

Du kan prøve at ligge det ned i et andet halvrør, så det holder formen.
Måske kan 2 stål spændebånd gøre trikket.

Henrik

Fra : Frank Bojsen Nielsen

Dato : 11-11-01 13:15

Hej.

Du kan evt. bruge et kabel der passer inden i røret, herefter
varmer du det i kogende vand og vupti, den kan nu bukkes
har gjort det mange gange.....

--

Med Venlig Hilsen

Frank Bojsen Nielsen

Fra : Plesner

Dato : 11-11-01 23:02

> Hvordan bukker jeg mit udløbsrør på min udvendige pumpe, uden at det
> bliver flad.

Hvis du ikke lige ahr adgang til en rigtig bukkefjeder, så er der et
alternativ: Fyld det helt med sand. Så kan du varme det lidt op og bukke
det alt det du vil.

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)

Fra : Kjeld Olesen

Dato : 12-11-01 18:35

Hej

Uden at jeg ved noget konkret om det, så vil jeg tro, at det er bedre at
varme på den side, der kan komprimeres frem for den side, der skal strækkes.

Kjeld Olesen