Tiscali ADSL
Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-11-01 20:03

Jeg vil bare lige sige at jeg er yderst tilfreds med Tiscali ADSL - der gik
omkring en måned fra bestilling til jeg havde min forbindelse. Efter 14 dage
fik jeg svar omkring mit rå kobber - 14 dage efter havde jeg min
forbindelse.

Tiscali ADSL er utroligt stabilt og der skal heller ikke benyttes en masse
grimme bokse ligesom f.eks. TDC's ADSL løsninger.

Tiscali ADSL kan klar anbefales.

--------------------

Lasse Mikkelsen
lbm dot fatalerror dot dk

Fra : Oddball

Dato : 10-11-01 22:59

"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> wrote in message
> Jeg vil bare lige sige at jeg er yderst tilfreds med Tiscali ADSL
Nøjagtigt det samme kan jeg sige om CyberCity ADSL

> [...]

>Efter 14 dage
> fik jeg svar omkring mit rå kobber - 14 dage efter havde jeg min
Kan ikke huske hvor mange dage der gik, men det var der inden 30 dage som
lovet.

> Tiscali ADSL er utroligt stabilt og der skal heller ikke benyttes en masse
> grimme bokse ligesom f.eks. TDC's ADSL løsninger.
Selvsamme fordel har man ved CyberCity's ADSL

> Tiscali ADSL kan klar anbefales.

Tja i kan jo nok hvad jeg vil sige!:
Cybercity ADSL er for dejligt!!!
Dog synes jeg at efter hvad jeg har hørt så har CyberCity en support der er
lækrere end WOL's....

CC + WOL styrer!!

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-11-01 23:29

> Dog synes jeg at efter hvad jeg har hørt så har CyberCity en support der
er
> lækrere end WOL's....

Det gør den sikkert, men Tiscali har ikke brug for så mange supportere, da
deres net aldrig går ned ;)

> CC + WOL styrer!!

Det kan vi godt blive enige om.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-11-01 23:55

On Sat, 10 Nov 2001 22:59:06 +0100, "Oddball" <oddball@punkass.com>
wrote:

>Dog synes jeg at efter hvad jeg har hørt så har CyberCity en support der er
>lækrere end WOL's....

Af hvad, jeg har hørt, er der rigtigtnok et par enkelte lækre piger i
supporten hos CC, men jeg kan huske forkert (og det kan have ændret
sig). I Tiscalis tilfælde er det vist mere i salgsafdelingen, man her
skal kigge efter lækre folk.

(kan man i øvrigt kalde en kvindelig supporter, der hjælper én på
nettet, for en hooker?)

--
- Peter Brodersen

Fra : j o e y

Dato : 11-11-01 01:27

> (kan man i øvrigt kalde en kvindelig supporter, der hjælper én på
> nettet, for en hooker?)

I guess so ! *LOL* men jeg tror ikke hun ville være glad for det !

Ja, CyberCity er dejlige....

Jeg har på fornemmeren at TDC, VIC, Teledanmark eller hvad de nu hedder i
morgen, bruger for mange penge på dårlige reklamer, istedet for bedre
service og lavere priser !!

joey

Fra : alwresuihalert

Dato : 11-11-01 12:15

snip
> Jeg har på fornemmeren at TDC, VIC, Teledanmark eller hvad de nu hedder i
> morgen, bruger for mange penge på dårlige reklamer, istedet for bedre
> service og lavere priser !!

Jeg tror godt at reklamerne kan betale sig for forbrugerne, da det giver
flere kunder og dermed billigere priser. Jeg tror at det største problem for
TDC er at det er et tidligere statsmonopol og det ligger stadig i deres
"virksomhedskultur". Nu skal de vænne sig til at konkurrere med andre
virksomheder. Men pga. den måde regeringen har liberaliseret telemarkedet,
er det ikke helt frit, da Tele Danmark sidder på kablerne og de har således
en position der ligner den fra før "teleliberaliseringen". Pga. deres
delvise monopol status behøver de altså ikke at være meget effektive. Men
det er da bedre end da de havde fuldstændigt tele-monopol.

Fra : Alex H.

Dato : 11-11-01 13:53

Jeg tvivler på at TDC nu er blevet et delvist monopol... (priserne
er jo ikke faldet betydeligt siden der blev introduceret fri konkurrence,
minuttaksten er faldet (lidt), mens priserne på abonnementet stiger og
stiger...)

hvis man kigger på deres regnskab, så kan man godt se hvor penge kommer
fra... (os)

Godt nok kommer 80% af omsætningen fra udlandet, men 60% af overskuddet
kommer fra gode gamle Danmark...

Så i bund og grund, så malker TDC os almindelige kunder....

jaja... TDC sidder på 80% af bredbåndsmarkedet, og hvordan har de
opnået det?

1) Ved hjælp af fri konkurrence?
2) Et bedre produkt?
3) Et billigere produkt?
nej, nej og nej......

1 = Jeg siger bare "rå kobber" (jeg fik afslag 2 gange (wol og CC).... og
hvem var der så tilbage? gode gamle TDC
(Desuden binder TDC Fastnet og ADSL sammen, jaja.. Telestyrelsen siger at
"det må man ikke", men i praksis får 99,99% af alle folk avide, at man ikke
kan adskille fastnet og ADSL, hvis man ringer ind til TDC.

2 = Pro@acces Adsl....(næsten) alle portene er jo lukket (medmindre du
betaler 950,-)........ og vi ved
allesammen hvor "sej" 2601 routeren er.. (ROFL).
Desuden var der på et tidspunkt fejl med Siemens modemet til NE... og hvad
gør TDC så? Jo fremfor at lægge
sine egne bestillinger på ADSL i bero, og begynde at afhjælpe CC og andre
ADSL udbydere (angående rå kobber), så sender man alle (ja alle) sine
tekniker på ferie......

3 = Billigere........ nej.. Wol og CC har et billigere produkt (godt nok med
USB modem..)

/Alex H.

Måske skulle man lave en forening for mere fri konkurrence? ikke kun på
Teleområdet, men også indenfor andre områder, som fødevare?
På fødevare området er det jo næsten kun FDB og Danske supermarked der
sidder på de hele :-/

--------------------
The trademarks, service marks, and logos (the "Trademarks") used and
displayed on this message are registered and unregistered Trademarks of the
Company and others.
--------------------

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-11-01 15:04

> [...]
> er jo ikke faldet betydeligt siden der blev introduceret fri konkurrence,
> minuttaksten er faldet (lidt), mens priserne på abonnementet stiger og

Men hvorfor skulle fri konkurrence absolut fordre lavere priser? Der er jo
fri konkurrence, og hvis TDC mener at abonnementet skal stige, er de da i
deres gode ret til at hæve det. Du kan jo bare skifte teleselskab.

> hvis man kigger på deres regnskab, så kan man godt se hvor penge kommer
> fra... (os)

Uha. De får altså deres penge fra deres kunder? Skidt, skidt
forretningsgrundlag. Hvor er de dog slemme....

Men nu handler det vist ikke længere om xDSL....

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : alwresuihalert

Dato : 11-11-01 15:17

snip
> Men hvorfor skulle fri konkurrence absolut fordre lavere priser? Der er jo
> fri konkurrence, og hvis TDC mener at abonnementet skal stige, er de da i
> deres gode ret til at hæve det. Du kan jo bare skifte teleselskab.

TDC er et tidligere statsmonopol, der ejer stort set alle telefonkabler i
Danmark. Så for at tilbyde telefoni, skal man leje sig ind hos Tele DK.

Man kunne ønske at man havde lavet et selskab der ejede alle kablerne og
servicerede disse. Dette skulle fortsat være statsejet og fortrinvis
statsfinancieret ligesom vejene. Tele Danmark skulle så konkurrere på samme
vilkår som Tele2, Telia osv.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-11-01 18:30

> [...]
> og servicerede disse. Dette skulle fortsat være statsejet og fortrinvis
> statsfinancieret ligesom vejene. Tele Danmark skulle så konkurrere på

Men så havde regeringen jo ikke fået nogen særligt stor pris da de solgte
TDK, og det hvordan skulle de så have fået overskud?

--
Rune _DJ

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 00:47

Det er jo takket være denne "mentalitet" som du repræsentere kim jensen, at
der ikke eksistere fri konkurrence. Lidt lovgivning her og der.. og så er
der fri konkurrence....... hvor naiv kan man være... sikkert derfor at
Danmark er det land i EU, hvor der er mindst konkurrence.......

Hvis et selskab som TDC sidder på alle de vigtige kabler i Danmark, så har
de jo et monopol status, og en af grunde til dette skyldes, at regeringen
næppe ville have fået et så stort beløb for deres aktiepost i TDC fra
Ameritech (27 mia. kr.), hvis de havde vidst, at der indenfor den nærmeste
fremtid ville komme reguleringer angående det rå kobber......

Jeg synes, at du skulle se tingene i et lidt større perspektiv Kim... og
ikke kun se tingene ud fra din egen lille verden.
Hvis der eksisterer et monopol, så har de frie markedskrafter ikke frit
spil, og da TDC sidder på alle de vigtige kabler... så er der ingen fair
konkurrence......
Udover at abonnementet priserne er steget, så er jo opkaldstaksten også
steget til det dobbelte....fra 12,5 øre til 25 øre.... (ja kim, det er en
fordobling), en af grunde til at man begyndte at opkræve "opkaldstakst" i
begyndelse var, at det skulle betale for den slidtage der skete inde på de
analoge centraler tilbage i de gode gamle dage...... den allersidste central
der skiftede over til digital central, var den på Istedegade inde i
københavn.... og derfor er der ikke mere slidtage, da der ikke findes flere
mekaniske dimser (af betydning)..... så burde jo sund logik fortælle dig
kim:

Omskiftning til digital central = lavere opkalds takster, lavere abonnement
og lavere minut takster. (selvfølgelig skal investeringen tjenes ind.... men
det er jo sjældent... eller ligefrem dumt, at investere i udstyr, hvis det
over en længere periode kommer til at medføre at højere priser! ny teknologi
medfører i 99% af alle tilfælde lavere TCO. (Total cost ownership))

men nnææ nej.... efter dit regnstykke så burde det være:

Omskiftning til digital central = højere opkaldstakster, højere abonnement
priser og (lidt) minut takster.

Tag for eksempel en teknologi som... mmm.... tjjaa.... ADSL......
kostede masse $ i udstyr på central, modem, skillefilter, router
etc...etc...
nu blot cirka 2½ efter at ADSL blev lanceret, så er priserne faldet
betydeligt.... til gavn for alle (næsten alle) der gerne vil på internettet,
på en nem og billig måde..... :"-)

""Uha. De får altså deres penge fra deres kunder? Skidt, skidt
forretningsgrundlag. Hvor er de dog slemme....""

Ja de er slemme og du er ***, du synes, det er fint nok at TDC får langt
hovedpart af deres overskud ved at overtaksere og tag overpriser hos den
almindelig kunde? og lade de almindelig kunder betale for TDC's fejlslagne
investeringer? (Talkline, ring a bell?)... nå ja... et par mia. her og
der.... de kan jo være ligeglade, hovedparten af overskudet kommer jo fra
Danmark...... der er jo altid gevinst......

Et frit marked betyder lige vilkår for alle.......

Alex H.

--------------------

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 00:59

"Alex H." <1@1.com> skrev i en meddelelse
> en af grunde til at man begyndte at opkræve "opkaldstakst" i
> begyndelse var, at det skulle betale for den slidtage der skete inde
på de
> analoge centraler tilbage i de gode gamle dage......

Der er en del administrative omkostninger der er uafhængige af kaldets
varighed

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 02:17

Både Torben Rune (www.netplan.dk) og Tele2's direktør har sagt
opkaldstaksten sagtens kunne fjernes helt.
eneste grund til at Tele2 opkræver opkaldstaksten skyldes TDC.

Fyrede TDC for et par år siden ikke en hel del medarbejder (et par tusind)
for at slank og effektivisere organisationen til den fremtidige konkurrence,
hvordan kan den administrative omkostning så stige?

du må gerne skærer det ud i pap.........

/Alex H.

--------------------

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-11-01 07:36

Alex H. wrote:

>Både Torben Rune (www.netplan.dk) og Tele2's direktør har sagt
>opkaldstaksten sagtens kunne fjernes helt.

Torben Rune er en wannabe, der siger, hvad der den dag, kan få ham i
avisen.

Sjovt nok har han ikke fremlagt et eneste bevis for hans påstand.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 13:39

aahhh..?

Torben Rune har så vidt jeg ved fremlagt bevis angående det med
opkaldstaksten på TV2.... (kan ikke lige huske hvilket program...)

Hvis han ikke har nogen beviser.... hvordan retfærdig du så det med
opkaldstaksten?
Man opkrævede jo opkaldstaksten for at kompensere for det slidtage der skete
på de mekaniske dimser på centralen, og da TDC nu har været gennem en del
administrative effektivisering (bla. med fyringer) og overgået til digitale
central i hele Danmark (hvilket sikkert har været med til at skære ned på
den administrative omkostning...), hvordan kan opkaldstaksten så stige?

/Alex H.

--------------------

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-11-01 16:54

Alex H. wrote:

>Torben Rune har så vidt jeg ved fremlagt bevis angående det med
>opkaldstaksten på TV2.... (kan ikke lige huske hvilket program...)

Nå?

Hvad vil du have jeg skal bruge det til?

> [...]
>central i hele Danmark (hvilket sikkert har været med til at skære ned på
>den administrative omkostning...), hvordan kan opkaldstaksten så stige?

Hvordan ved du at de administrative omkostninger falder ved at overgå
til digital teknologi på centralerne?

Desuden tror jeg ikke på at slitage på centralerne har været den eneste
grund til at der var en opkaldsafgift.

Jeg tror heller ikke på at opkaldsafgift kun og udelukkende skal dække
slitage på centralerne. Der skal også betales løn, leje, strøm og
betales for at have døgnberedskab på alle centraler. Desuden har TDC
Teledanmark forsyningspligt på telefonlinjer. Pengene til det skal jo
også komme et sted fra.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 13:48

> Både Torben Rune (www.netplan.dk) og Tele2's direktør har sagt
> opkaldstaksten sagtens kunne fjernes helt.

Kildekritik er en god ting

> [...]
konkurrence,
> hvordan kan den administrative omkostning så stige?

Jeg prøver igen med skeer:
Der er en del administrative omkostninger der er uafhængige af kaldets
længde.
Disse omkostninger dækkes mest rimeligt ved et opkaldsgebyr (ligesom i
taxaen)
Til gengæld kan samtaleprisen sættes ned (senest blev landstakst
fjernet)

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 14:31

Jeg har skrevet et par opgaver (3 stk.) angående Telekommunikation på det
studium jeg gik på (wiihh godt for mig!) :-/

Du har endnu ikke skrevet, hvad disse administrative omkostninger konkret
dækker over, martin?
Og eksemplet med taxaen er vist ikke...såå..godt.. *s*
En taxa har jo en motor, med en masse mekaniske komponenter.. og den skulle
jo gerne til eftersyn med jævne mellemrum...hvilket så retfærdig gøre
gebyret til en vis grad...

/Alex H.

(Såvidt jeg kan huske, så har Tele2 haft Landstakst i lllaannngg tid, og i
den anledning hævede Tele2 ikke opkaldstaksten, jeg kan ikke sige andet end,
at det var på tide at TDC fik gjort det samme ........)
(http://www.tele2.dk/presse/presse28.html)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-11-01 14:36

In article <3befcf15$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Alex H. wrote:

> Jeg har skrevet et par opgaver (3 stk.) angående Telekommunikation på det
> studium jeg gik på (wiihh godt for mig!) :-/

Og?

> Du har endnu ikke skrevet, hvad disse administrative omkostninger konkret
> dækker over, martin?

Skalering af arkitekturen? Der er en direkte omkostning forbundet med
opslag af telefonnumre, på samme måde som der er en direkte omkostning
forbundet med selve samtalens udførelse.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Our reruns are better than theirs."

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 15:06

nnåå ok......

""Skalering af arkitekturen? Der er en direkte omkostning forbundet med
opslag af telefonnumre, på samme måde som der er en direkte omkostning
forbundet med selve samtalens udførelse.""

Når ny teknologi og udstyr er istand til at udføre flere transaktioner
(samtaler) til den samme pris (eller til en lavere pris), så er det logisk
at den "direkte omkostning forbundet med selve samtalens udførelse (altså
opkaldstaksten)" stiger.........

ok... så forstår jeg det bedre.......(not)........

/Alex H.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-11-01 15:16

In article <3befd75f$0$252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Alex H. wrote:

> [...]
> at den "direkte omkostning forbundet med selve samtalens udførelse (altså

Og hvad koster det så at implementere nyt udstyr på et telenet, og hvor
mange udbydere straksafskriver ovenstående udstyr så de kan investere i
nyt med det samme?
Få lidt realitetssans, vi kører heller ikke alle rundt i biler der kører
på brændselspiller.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Gold's Law:
Ja, en bilanalogi | If the shoe fits, it's ugly.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 20:05

> [...]
logisk
> at den "direkte omkostning forbundet med selve samtalens udførelse

Der er andre ting i verden end teknik. Lønninger stiger fx og enkelte
lovkrav stiller større krav til registrering

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 15:07

> Du har endnu ikke skrevet, hvad disse administrative omkostninger
konkret
> dækker over, martin?

Generering og opbevaring af takstelegram for bare at nævne en enkelt
ting.
Der er andre ting i verden end mekaniske
Kan du redegøre hvorfor det skulle være gratis at lave en kaldsopsætning

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 15:22

> Generering og opbevaring af takstelegram for bare at nævne en enkelt
> ting.

De seneste par år er opbevarings "udstyret" faldet og faldet i pris.. og
mængden af data der kan opbevares er steget og steget?
Jeg har svært ved at se, hvorfor generingen skulle retfærdiggøre en pris
forhøjelse på opkaldstaksten til det dobbelt.

Det behøver ikke at være gratis..... men jeg har svært ved at se, hvordan
prisen kan stige, når denne teknologiske fremgang er med til at sænke de
omkostningerne der er forbundet ved en samtale, det hænger ikke sammen, og
grunden til at det ikke hænger sammen, er at der eksistere et monopol, og et
monopol gør som det passer den, så længe der ikke er fri og fair
konkurrence.....

priserne burde være sænket, og ikke steget..........

/Alex H.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 19:24

> Jeg har svært ved at se, hvorfor generingen skulle retfærdiggøre en
pris
> forhøjelse på opkaldstaksten til det dobbelt.

Måske fordi prisen i forvejen var for lav og man nu forsøger at tilpasse
priserne til de faktiske forhold.

> Det behøver ikke at være gratis..... men jeg har svært ved at se,
hvordan
> prisen kan stige

Overordnet set falder prisen. Det kan du læse ud af aftalerne med
Telestyrelsen

> grunden til at det ikke hænger sammen, er at der eksistere et monopol

Telestyrelsen fastsætter max-priser for videresalg til konkurrenter.
Disse max-priser er faldet en del de senste år uden at konkurrenterne
har ladet prisnedsættelserne komme deres kunder til gode i samme grad.
Forklar det.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-11-01 19:52

On Mon, 12 Nov 2001 14:30:43 +0100, "Alex H." <1@1.com> wrote:

>En taxa har jo en motor, med en masse mekaniske komponenter.. og den skulle
>jo gerne til eftersyn med jævne mellemrum...hvilket så retfærdig gøre
>gebyret til en vis grad...

Umiddelbart kunne det blot være en udjævning og simplificering. Det
ville være et helvede, hvis der skulle millimeter-differenciering til,
så nogle folk på nyere centraler skulle betale mindre, og minuttaksten
varierede hele dagen, for at udflade peak-perioder. Tillige kunne man
ved oprettelsen betale pr. minut, etc.

Jeg kunne forestille mig, at hvis der kun var statiske forbindelser,
ville udstyrets pris være noget billigere. Men situationen er, at der
skal software til, til at håndtere den slags.

Jeg er selv træt af folk, der har en idé om at når først software'n er
skrevet, så er den gratis (og i øvrigt også i implementering). Hvem
skal betale udviklerne?

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-11-01 15:11

(Ku' du ikke fremover tage og skrive UNDER det du svarer på? - jf.
www.usenet.dk)

> Det er jo takket være denne "mentalitet" som du repræsentere kim jensen,
at
> der ikke eksistere fri konkurrence. Lidt lovgivning her og der.. og så er

Min mentalitet? Jeg repræsenterer ikke nogen "mentalitet". Jeg siger hvordan
jeg opfatter tingene. Nichts weiter.

> der fri konkurrence....... hvor naiv kan man være... sikkert derfor at
> Danmark er det land i EU, hvor der er mindst konkurrence.......

Dokumentation?

> Jeg synes, at du skulle se tingene i et lidt større perspektiv Kim... og
> ikke kun se tingene ud fra din egen lille verden.

Hvad snakker du om? (tm) Sig mig, læser du hvad jeg skriver? Eller svarer på
bare på spørgsmål som du selv finder på?

> Hvis der eksisterer et monopol, så har de frie markedskrafter ikke frit
> spil, og da TDC sidder på alle de vigtige kabler... så er der ingen fair
> konkurrence......

Uha. Vræle-vræle. Hvem som helst kan da etablere deres eget net og køre
deres samtaler dén vej?! Det står da alle spillere frit for. At Tele2 og
andre så vælger at leje sig ind hos TDC er vel ikke min hovedpine?

> men nnææ nej.... efter dit regnstykke så burde det være:
> Omskiftning til digital central = højere opkaldstakster, højere abonnement
> priser og (lidt) minut takster.

Mit regnestykke? Jeg har ikke fremlagt nogle regnestykker. Sig mig, hvad er
det for et opdigtet indlæg du forsøger at svare på?

> [...]
> nu blot cirka 2½ efter at ADSL blev lanceret, så er priserne faldet
> betydeligt.... til gavn for alle (næsten alle) der gerne vil på

Your point being? Nu er der næppe noget specielt i, at en række firmaer
indfører noget ny teknologi; prisen er i starten høj, men falder derefter
jævnt til et stabilt niveau. Sådan er det gået med ADSL og sådan vil det
ganske givet gå med GSHDSL, VolaVyk-Wire, Stereosonisk Bredbåndslys (et skud
fra hoften) - og hvad vi ellers skal fornøjes med i fremtiden.

> ""Uha. De får altså deres penge fra deres kunder? Skidt, skidt
> forretningsgrundlag. Hvor er de dog slemme....""
> Ja de er slemme og du er ***, du synes, det er fint nok at TDC får langt

***?

> hovedpart af deres overskud ved at overtaksere og tag overpriser hos den
> almindelig kunde?

SKIFT DOG SELSKAB! Hvad er dit problem? Nedlæg din telefon! Anskaf dig en
walkie-talkie eller en langbølge-radio. Det er DIT valg!

> investeringer? (Talkline, ring a bell?)... nå ja... et par mia. her og
> der.... de kan jo være ligeglade, hovedparten af overskudet kommer jo fra
> Danmark...... der er jo altid gevinst......

Kors.....

Denne her behøver jeg vist ikke klippe ud:

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 15:41

hvorfor skulle fri konkurrence absolut fordre lavere priser? Der er jo
fri konkurrence, og hvis TDC mener at abonnementet skal stige, er de da i
deres gode ret til at hæve det <-- ja ja fortsæt du bare med at ha' den
holdning, det kommer vi langt med her i danmark *suk*

> Dokumentation?
Ta' ind på støget hos på EU kontoret... de har sikkert masser af
dokumentation omkring fri konkurrence indenfor EU, ellers har dette emne har
været oppe et par gange i TV

/Alex H.

walkie-talkie eller en langbølge-radio <-- det er vel ikke et reelt
alternativ til fastnet telefonen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 20:07

> [...]
den
> holdning, det kommer vi langt med her i danmark *suk*

Ja. Kapitaliske er en af de ting der har fået Vesten til at overhale
resten af verdene...

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-11-01 22:04

Dine indlæg er /umulige/ at quote. Gider du ikke læse lidt på www.usenet.dk?
Please!

> [...]
> deres gode ret til at hæve det <-- ja ja fortsæt du bare med at ha' den
> holdning, det kommer vi langt med her i danmark *suk*

Det er sådan verden fungerer. Vågn op og kom ud af din bivuak - sig mig; bor
du sammen med Charbax?

> Ta' ind på støget hos på EU kontoret... de har sikkert masser af
> dokumentation omkring fri konkurrence indenfor EU, ellers har dette emne
har
> været oppe et par gange i TV

Nu er det jo dig der råber op om forholdene. Jeg gider sq ikke ta' en flyver
fra Aalborg til Kbh bare for at vandre rundt på strøget efter EU-flyers.

> /Alex H.

Hvad laver din sig her - dit indlæg er jo tydeligvis ikke færdigt?

> walkie-talkie eller en langbølge-radio <-- det er vel ikke et reelt
> alternativ til fastnet telefonen?

Såh. Ikke det? Er det ikke kun fordi dine bekendte ikke er lige så
snæversynede som dig? Hvis I nu alle sammen blev enige om at TDC er en stor
ond trold, kunne I da alle sammen blive enige om et eller andet med nogle
walkier, eller hva'?

Fra : Alex H.

Dato : 13-11-01 12:41

vræle vræle.....
Du kan bare ringe ind og be' dem om at sende rapporterne til dig...

Fra : alwresuihalert

Dato : 11-11-01 15:22

snip
> [...]
> Teleområdet, men også indenfor andre områder, som fødevare?
> På fødevare området er det jo næsten kun FDB og Danske supermarked der

Det er jo et rimelig politisk spørgsmål. Regeringen kunne have udført
teleliberaliseringen på anden vis.

Jeg er enig i at der ikke er nok konkurrence. IMHO er Telestyrelsen for
"svage" og der har også været en sag du kan se her:
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=3478&sid=1

Ansvaret slutter i toppen - hos regeringen. Jeg mener at det er på tide at
skifte den.

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 12-11-01 10:18

On Sun, 11 Nov 2001 13:52:32 +0100, "Alex H." <1@1.com> wrote:

> [...]
>er jo ikke faldet betydeligt siden der blev introduceret fri konkurrence,
>minuttaksten er faldet (lidt), mens priserne på abonnementet stiger og

Deres monopol lever desværre endnu, der er ingen der driver telefoni i
Danmark der kommer uden om dem (fastnet).

Men vi har da fået delt det lidt op.

> [...]
>"det må man ikke", men i praksis får 99,99% af alle folk avide, at man ikke
>kan adskille fastnet og ADSL, hvis man ringer ind til TDC.

Ja, det kan man ikke forstå, at de kan bruge dette argument, når andre
udbydere har/kan tilbyde en ADSL uden overhovedet at have en
fastnetforbindelse, så spørger jeg bare, har TDC ikke et
troværdighedsproblem, TDC tror stadig at de lever i det gamle monopol
Danmark.

Jeg har fået bekræftsigelse på at eks. Tiscali kan levere ADSL til mig
UDEN at have en fastnetforbindelse, mens hos TDC SKAL jeg have en
fastnetforbindelse for at få ADSL lagt ind, hvem ligner nu et ? det
gør jeg.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 12:37

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:884vutkf0llpr707jku6bnuv8r712eou10@4ax.com...
> [...]
> UDEN at have en fastnetforbindelse, mens hos TDC SKAL jeg have en
> fastnetforbindelse for at få ADSL lagt ind, hvem ligner nu et ? det

2 forskellige firmaer, 2 forskellige strategier, 2 forskellige produkter

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 13:27

Forkert........martin.

TDC følger mere den samme strategi som Microsoft..
TDC og Microsoft følger en strategi der hedder "Bundling"
Man binder flere produkter samme, hvilket de så siger kun er til gavn for
kunderne....
Men det at en så betydelig televirksomhed som TDC, bundler produkter sammen,
er ikke til gavn for konkurrencen...

Hvordan ville du have det, hvis du købte en skoda, og kun dæk fra skoda
passede til din bil?
Ville du betragte det som fri og fair konkurrence?

/Alex H.

(PS. Microsoft er et monopol, og nu har DOJ forsøgt at få en aftale i stand
om, hvilken restriktioner der skal pålægges Microsoft, det samme burde ske
med TDC)

--------------------

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 13:45

> TDC og Microsoft følger en strategi der hedder "Bundling"

Ja, og det gør WOL ikke. Ergo:
2 forskellige firmaer, 2 forskellige strategier, 2 forskellige produkter

> Hvordan ville du have det, hvis du købte en skoda, og kun dæk fra
skoda
> passede til din bil?

Ret ofte er man tvunget til at bruge bestemte reservedele til biler.
Jeg kan fx heller ikke bruge andre batterier end dem fra IBM til min
laptop.
Hvis det generede mig så meget ville jeg købe et andet produkt

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 13:58

Så du er enig i at TDC udføre ulovlig og unfair konkurrence........
ved at vælge en anden (ulovlig) strategi.....

2 forskellige strategier... "hvis et selskab med monopol ligne status
forsøger at "bundle" flere produkter sammen, således at den enkeltes valg
muligheder mindskes, så er det ulovlig og unfair konkurrence."

/Alex H.

(PS. Desuden har Telestyrelsen (www.tst.dk) sagt at TDC ikke må "bundle"
fastnet og ADSL sammen, tiltrods for dette, så fortsætte TDC
ulovlighederne..... hvad siger du til kunder der ringer ind og gerne vil
have fastnet hos Tele2 og ADSL hos TDC, hvilken regler følger du?
Telestyrelsens eller TDC's egne regler)

"Monopol så det basker"

--------------------

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 15:10

> Så du er enig i at TDC udføre ulovlig og unfair konkurrence........

Nej

> "hvis et selskab med monopol ligne status
> forsøger at "bundle" flere produkter sammen, således at den enkeltes
valg
> muligheder mindskes, så er det ulovlig og unfair konkurrence."

Du skal nu eftervise sandheden i den sætning og redegøre for hvorfor den
passer på TDC

> hvad siger du til kunder der ringer ind og gerne vil
> have fastnet hos Tele2 og ADSL hos TDC

Det samme som til dem der ringer og beder om en Ford med Volvo-motor og
Toyota-sæder

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 15:28

Desuden har Telestyrelsen (www.tst.dk) sagt at TDC IKKE må "bundle"
fastnet og ADSL sammen, tiltrods for dette, så fortsætte TDC
ulovlighederne..... hvad siger du til folk der ringer ind og gerne vil
have fastnet hos Tele2 og ADSL hos TDC, hvilken regler følger du?
Telestyrelsens eller TDC's egne regler.

mere konkret kan det ikke blive!

--------------------

Fra : Alex H.

Dato : 12-11-01 15:53

Flystyr i JFK........ CNN.... BBC.......

Alex H.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 19:27

> Desuden har Telestyrelsen (www.tst.dk) sagt at TDC IKKE må "bundle"
> fastnet og ADSL sammen

Henvisning, tak. Også til Telestyrelsens mandat til at træffe sådanne
kendelser.
Derudover kan man få ADSL fra TDC uden et fastnetabonnement samtidig.

Fra : *Xray

Dato : 11-11-01 12:22

"j o e y" <blackjoey83@hotmailREMOVE.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hedder i
> morgen, bruger for mange penge på dårlige reklamer, istedet for

Hvorfor har Tiscali og Cybercity så ik lavere priser? (Jo, med
USB-modem er de billigere men alligevel.)

*Xray