Lortet nægte at starte.
Fra : Deaster

Dato : 10-11-01 15:08

Jeg har en duron 600@800 mhz som har kørt fint i snart 1½ år, men her den
anden dag nægtede den simpelthen at starte op. Der kommer ikke noget billede
på skærmen, og heller ingen fejlmeddelelser fra højttaleren.

Jeg har prøvet med en anden skærm, skærmkort, ram, strømforsyning og et nyt
batteri til bios. Det eneste der er tilsluttet pt. er skærmkort, en stang
ram, og en harddisk.

Er det ikke derhenne hvor det enten er motherboard eller cpu som er stået
af?

Jesper(Deaster)

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-11-01 15:47

> [...]
nyt
> batteri til bios. Det eneste der er tilsluttet pt. er skærmkort, en stang

Hvarffor et bundkort/videokort/RAM ?

Du kan have disablet bundkortets AGP-slot i BIOS-setup ??

1) Pil HD fra osse...
2) Prøv med et PCI skræmkort (i forskellige PCI slots)
2a) eller med et ISA skræmkort eller (hvis du har ISA-slot)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Deaster

Dato : 10-11-01 16:58

"Villy Jensen" <vje@get2net.dk> wrote in message
> billede

> nyt
>

> Hvarffor et bundkort/videokort/RAM ?

Det er et Asus A7V

> Du kan have disablet bundkortets AGP-slot i BIOS-setup ??

Nope, jeg har slet ikke pillet i bios for nyligt.

> 1) Pil HD fra osse...

Gør desværre ingen forskel.

> 2) Prøv med et PCI skræmkort (i forskellige PCI slots)
> 2a) eller med et ISA skræmkort eller (hvis du har ISA-slot)

Det vil jeg prøve, har desværre ikke noget pci gfx kort liggende.

Det der undrer mig er at den slet ikke går videre, selv hvis AGP slottet var
defekt burde den da loade et eller andet videre, men der ikke en meter HD
aktivitet.

Jesper(Deaster)

Fra : Deaster

Dato : 10-11-01 18:24

> [...]
var
> defekt burde den da loade et eller andet videre, men der ikke en meter HD

SÅ nu har jeg prøvet med et pci gfx, ingen forskel stadig død.

Og samme resultat da jeg prøvede med en 3 psu, så kan det sgu kun være MB
eller cpu som er stået af, håber fandeme det er cpu'en

Jesper(Deaster)

Fra : Esben

Dato : 11-11-01 06:06

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og samme resultat da jeg prøvede med en 3 psu, så kan det sgu kun være MB
> eller cpu som er stået af, håber fandeme det er cpu'en

Hehe, det ser osse så dumt ud med et motherboard i nøgleringen.

--
Esben

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-11-01 16:43

> [...]
> ram, og en harddisk.
>

> Er det ikke derhenne hvor det enten er motherboard eller cpu som er stået

Kan det ikke være PSU'en, der er stået af!

Hehe, du har vel ikke fået hevet netstikket ud?
--
Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Deaster

Dato : 10-11-01 17:04

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> wrote in message

> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> billede

> nyt

> Kan det ikke være PSU'en, der er stået af!

Nope, den kører og jeg har prøvet med en anden psu gar min ekstracomputer.

> Hehe, du har vel ikke fået hevet netstikket ud?
> --

Nope

Jesper(Deaster)
KLIP>

Fra : Soren Klein

Dato : 11-11-01 16:14

On Sat, 10 Nov 2001 17:04:16 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>Nope

lyser alle 3 dioder i keyboardet når du prøver at starte op ?
--
søren Klein

Fra : Deaster

Dato : 11-11-01 16:20

"Soren Klein" <soren@nospam.dk> wrote in message

> lyser alle 3 dioder i keyboardet når du prøver at starte op ?
> --

Nej, det gør de faktisk ikke. any ideas?

Jesper(Deaster)

Fra : Soren Klein

Dato : 11-11-01 16:35

On Sun, 11 Nov 2001 16:19:40 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>Nej, det gør de faktisk ikke. any ideas?

kigget på cpuen om den ser ubeskadiget ud ? tit når cpuen brænder af
bliver den svedet nedenunder.
lyder det somom harddiske osv starter op som det skal når de altså
sidder til ?,
og du har prøvet at cleare cmos ?

hvis cpuen ikke ser "hærget" ud ville jeg hvis jeg var dig prøve at se
om du ikke har en ven eller få testet den et sted. hvis den booter
fint op så er det jo rimeligt klart at MB må være problemet..
--
Søren

Fra : Deaster

Dato : 11-11-01 16:41

> kigget på cpuen om den ser ubeskadiget ud ? tit når cpuen brænder af
> bliver den svedet nedenunder.

Har mildt sagt temmeligt store problemer med at pille den af, men prøver
igen

> lyder det somom harddiske osv starter op som det skal når de altså
> sidder til ?,

Hd spinner fint op, og det er det eneste som et tillslutte pt.

> og du har prøvet at cleare cmos ?

Nope.

> [...]
> om du ikke har en ven eller få testet den et sted. hvis den booter
> fint op så er det jo rimeligt klart at MB må være problemet..

Det vil jeg prøve, men jeg er sgu ikke glad for af- og påsætning af sådan en
Duron fætter.

Jesper(Deaster)

Fra : Deaster

Dato : 11-11-01 16:50

> [...]
> om du ikke har en ven eller få testet den et sted. hvis den booter
> fint op så er det jo rimeligt klart at MB må være problemet..

Det er eddermaneme for underligt, jeg satte Vcoren tilbage til standard
samtidigt med at jeg clockede den ned til 600 Mhz og vupti så startede den.
Fuck det er weird, hmmm roder lige lidt mere med det, hvem faen gider køre
600 når den nu kan køre 950 Mhz og kun blive 48 grader varm

Foreløbig tak for hjælpen, det kan være jeg vender tilbage senere.

Jesper(Deaster)

Fra : Deaster

Dato : 11-11-01 16:28

--
"Soren Klein" <soren@nospam.dk> wrote in message

> lyser alle 3 dioder i keyboardet når du prøver at starte op ?
> --
> søren Klein

Og jeg får faktisk heller ikke nogle fejlbip fra pc højttaleren når jeg
booter.

Mvh
Jesper(Deaster)