Kan nogen hjælpe her?
Fra : Anders And

Dato : 10-11-01 09:34

Hej
Jeg har på en halv time modtaget 50 "alarmer" fra zonelabs. Det er fra den
samme ip men på forskellige porte startende fra port 2823 og op til 3027.
ipadressen hedder 62.243.52.157
Jeg prøvede at indtaste den i explorer og kom ind på en side som bla.
skriver dette:

"Det virkede! Apache Webserveren er installeret på denne maskine!
Hvis du kan se denne side, så har dem som ejer dette domæne lige installeret
Apache Webserveren. Du må nu placere web sider i dette directory og fjerne
denne side, eller konfigurere serveren til at anvende et andet directory."

Er der nogen som prøver at installerer noget på min maskine eller er dette
harmløst?
Hvad skal jeg gøre?

Kim

Fra : Alex Holst

Dato : 10-11-01 09:43

Anders And <no@mail.no> wrote:
> Jeg har på en halv time modtaget 50 "alarmer" fra zonelabs. Det er fra den
> samme ip men på forskellige porte startende fra port 2823 og op til 3027.
> ipadressen hedder 62.243.52.157
[..]

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwbesked
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#reaktion

Fra : brye

Dato : 10-11-01 10:50

On Sat, 10 Nov 2001 09:42:59 +0100, Alex Holst <a@area51.dk> wrote:

>[..]
>
> http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwbesked
> http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#reaktion

Hej Alex

Jeg kikker lige på din mail og tænker på at det er helt ok at du
henviser til faq´n, men ærlig talt det virker på en nybegynder som en
afklapsing, så en opfordring fra mig er lige et par ord, også til den
der stiller et spørgsmål/ beder om hjælp.

hejsa
borge

Fra : Gevaldi

Dato : 10-11-01 11:54

http://zonelog.co.uk/

Fra : frands

Dato : 11-11-01 11:12

http://www.kandu.dk/

Fra : frands

Dato : 11-11-01 11:29

> [...]
> Hvad skal jeg gøre?
>
> Kim
>
> Det er ikke sikkert der er nogen der prøver at bryde ind i din
computer. Sommetider blokerer Zonealarm for din adgang til internettet,
hvis du laver en fejl, eller hvis der sker en fejl på serveren du er
tilsluttet. Hvis du vil finde ud af hvad der er sket kan du klikke på
Zonealarm ikonet og derefter klikke på alerts, og derefter på knappen
"more info". Jeg ved ikke om du har standard udgaven af Zonealarm eller
Zonealarm Pro. Hvis du har Zonealarm Pro, kan du finde ud af hvor den
ipaddresse som prøver at sende til din computer kommer fra.
Jeg har haft de samme oplevelser, men det er meget almindeligt, og disse
meddelelser er meget almindelige og for det meste harmløse, da Zonealarm
hele tiden registrerer hvad du sender og modtager. I mappen Alert, vil
der også være en boks, hvor du får vist hvor mange filer ect. du har
modtaget og sendt i løbet af dagen.
Jeg håber dette indlæg har hjulpet dig lidt.

Med venlig hilsen
Frands

http://www.kandu.dk/

Fra : MB

Dato : 14-11-01 19:37

Det er formodentligt en eller anden som har komprimenteret 62.243.52.157 og
bruger den imod dig til portscanning eller probing.

Sådan som du beskriver det og hvis ZoneAlarm siger til dig at den har
blokeret for adgang fra 62.243.52.157 til DIN ip på portene, så
er det udefra, og hvis det blev blocked så var det det.

Hvis du vil se hvem eller hvor vedkommende er koblet op så gå ind på
www.samspade.org og indtast IP.

MB

Anders And <no@mail.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bece520$0$339$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...