Router problem - H J Æ L P
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 22:28

Hej alle !

Jeg har en 1024/256 ADSL forbindelse fra TDC med ISDN og fast IP adresse !

Hvis jeg sætter RJ45 kablet fra modemet direkt i netkortet på min PC (som
kører win98) virker det fint.

Sætter jeg RJ45 kablet i WAN på US Robotics Broadband Router og RJ45 kabel
fra port1 til mit netkort, sker der intet.
Jeg genstarter. Sætter i Internetinstilling igen maskinen til at bruge LAN -
stadig intet, heller ikke hvis jeg igen genstarter...... Alle instillingerne
er sat iht manualen !

Det er ikke routeren - faktisk har jeg forsøgt med to sprit nye routere -
stadig ikke hul igennem. Når jeg sættere flere computere på Routeren virker
netværket fint !
Jeg har prøvet at skifte kablerne. Jeg har forsøgt med en bærbar (hvis nu
netkortet i den anden maskine ikke skulle være 100% i orden) - stadig ikke
hul igennem !

TDC siger at de kan se at 'deres' modem har kontakt og så er det ikke deres
problem !

Første gang jeg ringede, var der et eller andet om at det ikke var den
rigtige IP adresse jeg fik tildelt.

Jeg er løbet tør for idéer til hvad f*nden jeg kan gøre og konen er lidt små
mopset over at jeg har brugt 1700,- på noget jeg alligevel ikke kan få til
at virke :(( AVVVVV

Er der ikke en eller anden der kan hjælpe mig ?????

Hilsen Michael mailto:strunk@worldonline.dk

Fra : peter-nt

Dato : 11-11-01 13:50

Jeg kender ikke din HW konkret, men på min egen opstilling med Cisco 677
ADSL-router skal kablet mellem min hub og Routeren være et krydset kabel -
hvis jeg forbinder en PC direkte til routeren, skal kablet være "straight"
mvh petere-nt

Fra : Michael Strunk Krist~

Dato : 12-11-01 22:19

Hej Peter !

Kablet mellem ADSL modem og Router skal ikke være krydset, for så er der
ikke lys i 10BaseT !

Hilsen Michael