DC med Cisco 677
Fra : olsen

Dato : 09-11-01 22:26

Hejsa,

Jeg har et problem som jeg håber nogen her kan hjælpe med.

Jeg har opsat en server med 2 netkort i.
Det ene netkort får en 10.xxx adresse via dhcp i Cybercity`s Cisco 677 og
skaber forbindelse til internettet den vej.
Det andet netkort kan ikke få en dhcp adresse af denne hvorfor jeg har
forsøgt at give denne en fast 10.xxx adresse for at kunne give klienter på
indersiden adgang til serveren som er domainecontroller. Netkortet i
klienten giver jeg også en fast adresse i samme net/subnet.
Klienterne kan dog ikke tilmeldes domænet da den melder at den ikke kan se
domænet....?

Det skal siges at der på det indvendige netkort er sat en hub på som adgang
til klienterne.
De er oprettet konti til klienterne og alle kører Win2k.
Er der nogen som har en ide om hvad jeg gør galt. Jeg er klar over at der
kan mangle supplerende oplysninger.

Mvh

Olsen

Fra : peter-nt

Dato : 11-11-01 14:01

Har du husket at angive routeren 10.0.0.1 som gateway?
mvh peter-nt