RAM-priser steget
Fra : Lothario

Dato : 09-11-01 19:11

Ved ikke om det er her det skal annonceres, men anyway:

*****************************
* RAM PRISERNE ER NU STEGET *
*****************************

PRODUCENTERNES LAGRE ER TOMME, HVILKET HAR BEVIRKET VOLDSOMME
PRISTIGNINGER. WORLD WIDE STIGER PRISERNE I ØJEBLIKKET FLERE GANGE OM
DAGEN !

GRUNDET RAM SITUATIONEN, KAN VI IKKE GARANTERE PRISERNE PÅ RAM MODULER,
SOM IKKE ER PÅ LAGER.

DESVÆRRE HAR VI MIDLERTIDIGT VÆRET NØD TIL, AT FJERNE RAM MODULER, SOM VI
IKKE KAN FÅ OPLYST PRIS OG LEVERINGSTID PÅ !

Priserne er steget 30-40% de sidste 2 dage og stiger fortsat. Vi kan ikke
spå om hvordan situationen er om 14 dage, men vi forventer yderligere
prisstigninger, da RAM-chip producenterne nu er begyndt at holde
produktionen tilbage.

Bemærk at CompactFlash & SmartMedia moduler er ikke er endnu ikke steget i
pris!

Så hvis du mangler RAM til din PC, er det nok en god idé at købe nu.

Taget fra PRC-data's nyhedsbrev.

Moe

Fra : Erik

Dato : 09-11-01 20:06

Hej,

PRC har før råbt "ulven kommer" i deres nyhedsbrev og priserne er derefter
faldet støt. Man skulle godt nok ikke tro de kan komme længere ned - men lad
os nu se!

Erik

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-11-01 20:40

> Så hvis du mangler RAM til din PC, er det nok en god idé at købe nu.

Er det ikke ret åbenlyst hvad de prøver på?

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 10-11-01 16:57

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke ret åbenlyst hvad de prøver på?

Jo, vi prøver at hjælpe vores kunder til at få billige ram. Ram priserne vil
stige. Det kan siges at vi stort set ikke har noget 512mb ramklodser på
lager længere fordi de er svære at få fat på og priserne ikke er fastsat
endnu. De ram vi har på lager nu sælges til gammel pris, men hvis man venter
fordi man tror priserne kommer længere ned bliver man klogere.

--
Med venlig hilsen/best regards
Lars Bjerregaard

Fra : Soren Klein

Dato : 11-11-01 16:28

On Sat, 10 Nov 2001 16:57:03 +0100, "Lars Bjerregaard"
<larsb@events.dk> wrote:

> [...]
>endnu. De ram vi har på lager nu sælges til gammel pris, men hvis man venter
>fordi man tror priserne kommer længere ned bliver man klogere.

Det skal lige siges at PRC data ikke er det eneste sted der varsler
stigende ram priser, hos Zitech varsles der også om stigende ram
priser, og DATATEL vil vidst også snarligt hæve priserne. så jeg tror
roligt folk kan regne med at priserne ryger op med 10-40 % indenfor 14
dage

Søren Klein
som forøvrigt udtagler sig som privat person (teknikker Zitech
computer)

Fra : Jacob

Dato : 10-11-01 08:42

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pris!
>
> Så hvis du mangler RAM til din PC, er det nok en god idé at købe nu.

Jo priserne er da steget en smule, fx er 256 SD-RAM steget 8 % i ugens løb*.
Men lur mig om ikke PRC har købt for meget RAM som de prøver at sælge. Rådet
om at købe RAM nu er dog godt nok, salgsprisen er lavere en
produktionsprisen, hvilket ikke kan fortsætte. Der er snak om at Hynix (stor
koreansk producent) er ved at gå konkurs, ligeledes er der snak om at
Infinion sammen med diverse taiwanesiske producenter vil fusionere.
Ovenstående vil alt andet lige føre til stigende priser.

* kilde: http://www.dramexchange.com