God takt og tone i denne (og andre grupper~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-11-01 18:19

Det bliver nok et langt indlæg, jeg skal forsøge at fatte mig i
korthed.

Jeg har bemærket at visse folk er uenige med mig i hvilke indlæg
der hører hjemme i denne gruppe. Jeg vil godt tage diskutionen
omkring hvad der hører hjemme her, men jeg gider ikke den tendens
der er pt. med at svine mig til og kalde mig navne, når jeg
henstiller omkring visse indlæg som jeg ikke synes hører hjemme
her. Jeg ønsker ikke at ødelægge gruppen, og håber heller ikke
at andre vil det, men der er nogle ting som jeg ikke ønsker her
inde.

Jeg synes ikke at alle indlæg der nævner heste/ponier eller
situationer/ting relaterede til vores dejlige heste hører hjemme
her inde. Fx. ønsker jeg ikke at se køb og salgs annoncer.
Givet, jeg kan da godt bruge noget udstyr i ny og næh, men så
tit er det heller ikke. Jeg har jo allerede en hest, og jeg har
ingen bil, så jeg skal heller ikke bruge en trailer.

Pt. er linda ved at få oprettet en gruppe specielt beregnet til
privat køb og salg af heste og udstyr til disse, hvor langt den
er kommet har jeg ikke helt styr på. Med privat menes der i andre
usenet grupper ikke kommerciel, hvor kommerciel er beregnet som
køb og salg med videresalg for øje. Dvs. selvom du er moms
registreret kan du godt sælge tingene der inde uden at være
offtopic. En hestehandler vil dog ikke kunne lave indlæg
uden at træde på fundsatsen. Med hensyn til avlere er det lidt
svært, for har man lavet hesten med henbik på videresalg eller
ej ?? Det er et svært tilfælde, og må vel egentlig komme an på
hvor stor en avler er, men på den anden side er det surt at
skulle diskreminere, derfor vil jeg mene at avlere heller ikke
skal sælge heste i den gruppe.

Af andre ting jeg finder generende er den stigende tendens siden
jeg startede med at læse og poste her inde, at mange folk svarer
op over indlæget, og svarer på alle spørgsmål i en stor sammen-
hægende klump. Det er generende for læseretningen, vi læser jo
oppe fra og ned, fra venstre imod højre. Derfor falder det
naturligt at skrive svaret neden under det man nu kommenterer
på. Det gør det hurtigere at læse de svar der allerede er givet
samt for dem der nu engang læser med uden at kommentere at se
hvad der er kommenteret på og hvilke råd der er givet.

En ting der er lidt sammenhængende med det med at svare oppe
over er at hele det forrige indlæg sendes med i indlægget.
Det er spild af plads, da det forrige indlæg jo stadig findes
i tråden, det er bare det forrige indlæg. Hvis den mod forventning
er timetud, og dermed ikke længere kan findes på news serveren,
så kan man bruge http://groups.google.com/ til at finde ALLE
de gamle indlæg med. I kan selv prøve, søg på jeres eget navn
og email adresse, og i burde se alle indlæg i nogen sinde har
skrevet i nogle grupper.

Tilsidst lige en kort bemærkning om indlæg jeg heldigvis endnu
ikke har set her inde, og som faktisk forekommer ganske sjældent.
Det er indlæg skrevet udelukkende i stor bogstaver. Den slags
råben på opmærksomhed finder jeg generende.

Hvorfor har jeg så skrevet alt dette. Jo, det er for at fortælle
lidt om hvorfor jeg giver henstillinger til folk. Det er ikke
for at slå folk oven i hovedet, som nogle tror. Muligvis får
folk det indtryk fordi jeg skriver tingene kort og kontant, det
vil jeg godt arbejde på at blive bedre til. Jeg er ikke ude efter
nogen, og har ikke tilhensigt at virke nedladende eller hånende
på nogen måde, jeg ønsker derimod at denne gruppe ikke bliver
forurenet med uvedkommende indlæg, samt at kommunikationen
foregår på den teknisk bedste måde, dvs. klip venligst unødig
text væk, og svar venligst så læsningen lettes.

Med venlig hilsen
Jon

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 09-11-01 21:00

Hej Jon

Køb dig et par størere sko

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 09-11-01 21:04

"Kurt Pedersen" <ktp.ktp@get2net.dk> wrote:

>Hej Jon
>
>Køb dig et par størere sko

Større eller tørre ???
Suk!

Der findes tre slags mennesker: Dem der kan tælle og dem der ikke kan!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Lily

Dato : 09-11-01 21:14

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrn9uo40i.bh2.bendtsen@brok.diku.dk...
> [...]
> foregår på den teknisk bedste måde, dvs. klip venligst unødig
> text væk, og svar venligst så læsningen lettes.

Er hele denne smøre ikke off-topic. Intet af det drejer sig om hest!

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 09-11-01 23:49

"Lily" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message

> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:slrn9uo40i.bh2.bendtsen@brok.diku.dk...

[snip]

> Er hele denne smøre ikke off-topic. Intet af det drejer sig om hest!

- og er det så ikke god tone at skrive "off-topic" i emnet!?!?!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-11-01 11:58

In article <3bec5ce8$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trond Øyvind Hermansen wrote:
> "Lily" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message

[snip]

> - og er det så ikke god tone at skrive "off-topic" i emnet!?!?!

Jo, i har helt ret, jeg fik desværre kvajet mig og forurenet
gruppen, en ting jeg selv er så meget imod, jeg undkskylder
mange gange.

ion++

Fra : Killalot

Dato : 12-11-01 13:16

Jo tak for smøre, MEN jeg er stadig vildt uenig med dig - netikkette eller
ej.
Det er bare pisse irriterende at blive ved med at læse om hvordan DU synes
vi skal opføre os i denne NG. Det er fortsat ikke noget det tyder på, at der
er andre end dig der bliver generet af et indslag om salg af trailer mv....
Jo, jeg har en bil der kan køre med en trailer

Winnie

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 18-11-01 10:08

In <3befbd1b$0$4862$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Killalot wrote:

> [...]
> på, at der er andre end dig der bliver generet af et indslag om salg af
> trailer mv.... Jo, jeg har en bil der kan køre med en trailer

   JO MIG! - og læs så forresten www.usenet.dk - for der står de
retningslinier som folk der _ikke_ er ligeglade har udstukket for at vi
alle skal kunne være her og for at gøre det hele så læsevenligt som
muligt.
   Men ok, jeg er osse i den heldige situation at jeg har gratis transport
såfremt vi skal til et større stævne i forbindelse med rideklubben.

--

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Iben

Dato : 10-11-01 07:34

Hej Jon !

> [...]
> samt for dem der nu engang læser med uden at kommentere at se
> hvad der er kommenteret på og hvilke råd der er givet.

Du skal passe lidt på med det der !! Bare fordi man har en computer - eller
bruger en sådan - og deltager i NG´ er betyder det sandelig ikke, at man har
evne for at gøre tingene som du beskriver ovenfor. Der er faktisk mange som
har problemer i den retning !! Og med dette får du lige fortalt dem, at du
ikke er interesseret i at de deltager hvis ikke de kan gøre det sådan !! For
nogle kan det tage forfærdelig lang tid at lære det og derfor vælger de
måske at trække sig, så de kan give plads for "dine" regler .....

Det er det samme med at stave ! Jeg synes det er forkastelig at begynde, at
rette på andre når de ikke har stavet korrekt. Der er mange som har en
generel ordblindhed og andre som har problemer med visse ord og de skal ikke
tromles ned, bare fordi det vil gøre tingene lettere for læseren af deres
indlæg. Disse mennesker har det sandelig svært nok i forvejen.

Jeg har det svært med tegnsætningen og endelser på visse ord. Det har da
også en vis indflydelse på læseligheden af det jeg skriver, skal jeg så også
irettesættes ??

Mine principper er ligesom dine mht. indlæg som ikke hører hjemme hér og
"ulæselige" indlæg; men jeg kan tydeligt se at jeg er en del mere large !!-
og hvad andet kan man være når man skal fungere sammen med så mange andre ??
Hvis jeg ser et indlæg som ikke hører hjemme her, så lader jeg simpelthen
være med at læse det !! Og hvis et indlæg er svært at overskue vurdere jeg
om det er noget jeg skal lade være med at læse eller om det fortjener at jeg
sætter mig ind i det.

> [...]
> folk det indtryk fordi jeg skriver tingene kort og kontant, det
> vil jeg godt arbejde på at blive bedre til.

Det kan da godt være at du skriver i den bedste mening for at lære andre
hvordan de mest korrekt begår sig i denne NG, men du gør det jo konstant;
faktisk mere dét end at deltage i debatten med den tråd den har - og det
skulle ikke undre mig om nogen kunne finde på at skrive et hovedindlæg på en
"upassende måde " eller med et "upassende" emne blot for at provokere dig.

Det er godt at du vil prøve at udtrykke dig selv bedre fremover, så man ikke
føler så stort et gok i nøden når du troner frem, men du har provokeret så
længe nu, at du ikke må forvente man at straks reagere positivt over for
dig. Jeg kan godt forstå de provokerede svar der er kommet til dit indlæg
denne gang !!!

Jeg kan godt forstå dine synspunkter og som tidligere nævnt er jeg faktisk
tilhænger af dem, men det kan kun være få herinde efterhånden som
respekterer dig, fordi det eneste de kender dig for, er at du brokke dig
over den mindste detalje.

Jeg vil glæde mig til fremover at se din deltagelse herinde uden, at du
"overfalder " andre .....
Det er absolut ikke forkert i mine øjne, at lade en forfatter vide at man
har svært ved at læse indlægget pga. den måde det er opstillet på. Men gør
det dog kort og venligt så vedkommende ved at han/hun alligevel er velkommen
og respekteret !!!

Iben

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 10-11-01 08:56

"Iben" <albert.peter@mail.tele.dk> wrote:

>har svært ved at læse indlægget pga. den måde det er opstillet på. Men gør
>det dog kort og venligt så vedkommende ved at han/hun alligevel er velkommen
>og respekteret !!!

Og tag det venligst til netmail.
Brugere af FidoNet ved hvad det betyder !!!

Some people are otherwise, others are just wise!
(Det er Svensk og betyder noget i retning af at nogle er anderledes
men andre kan kun skrive viser).

Er der nogen her der har hest ???

Har for et par måneder siden købt en køn fuldblod til en lige så køn
pige der komme hos os men ikke havde pengene til den. Da vi hendete
hesten gik den bare lige ind i traileren og stod der som om den ikke
havde bestilt andet i sit 4 årige liv. I går skulle vi så ud og vise
andre hvad vi havde lært og læssede hesten i traileren helt uden
problemer og kørte 10 kilometer ud til et fremmed ridehus og lavede en
opvisning for tøsens måbende veninder.

Efter en times ridning pakkede vi sammen og ville gerne hjem. Det var
blevet begmørkt og begundt at sne. Tro mig eller lad være. Dyret ville
absolut ikke ind i traileren. Ikke fordi den var bange, det passede
den bare ikke. Jeg har før med stor success læsset masser af bange
heste, men denne her GAD simpelt hen ikke, da det var ufatteligt
hyggeligt med al den opmærksomhed den havde fået og alle dem der stod
og så på.

Først da alle andre var kørt og lyset slukket omkring ridehuset og det
var blevet kedeligt at være der, gik hesten ind i traileren af sig
selv, uden at nogen holdt i den. Ak, ja !!!

Vi skal nok til at træne "dominans" med pige/hest i stedet for den
finere dressur.

ps. Dette ver ikke en annonce for hverken pige hest, eller ridehus!
(Og hvis der er slåfejl, her jeg skrevet dette med hovene)

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-11-01 12:11

In article <3becca49$0$2039$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Iben wrote:
> Hej Jon !

Hej Iben

> [...]
> nogle kan det tage forfærdelig lang tid at lære det og derfor vælger de
> måske at trække sig, så de kan give plads for "dine" regler .....

Ja, du har jo desværre nok ret, nogle gange glemmer jeg hvordan det er
for nybegyndere at bruge en computer, jeg har selv brugt dem længe og
finder ikke ting svært.

> [...]
> tromles ned, bare fordi det vil gøre tingene lettere for læseren af deres
> indlæg. Disse mennesker har det sandelig svært nok i forvejen.

Ja det har de, men heldigvis findes der mere eller mindre gode stave
kontroller der kan chekke indlæget. Jeg vil blive glad hvis nogen
gjorde mig opmærksom på ord som jeg staver forkert, jeg har selv en
interesse i at stave korrekt.

> Jeg har det svært med tegnsætningen og endelser på visse ord. Det har da
> også en vis indflydelse på læseligheden af det jeg skriver, skal jeg så også
> irettesættes ??

Irettesættes er det forkerte ord, det er ikke det jeg vil, selvom
mange måske desværre opfatter mine ord således :/ Jeg vil give folk
et godt råd, og håber at andre har givet mig det, fx. således som
dit indlæg.

[klip]

> [...]
> "upassende måde " eller med et "upassende" emne blot for at provokere dig.

Ja, jeg gør det tit, men det er jo fordi der har været så mange af
den slags indlæg :( Det går mig på.

> [...]
> dig. Jeg kan godt forstå de provokerede svar der er kommet til dit indlæg

Jeg plejer at ignorere mudderkastning, og koncentrere mig om god
indlæg, som fx. dit, der kommer med reelle argumenter, også selvom
de går mig imod.

> [...]
> over den mindste detalje.
>
> Jeg vil glæde mig til fremover at se din deltagelse herinde uden, at du

Det har aldrig været min mening at overfalde folk.

> [...]
> det dog kort og venligt så vedkommende ved at han/hun alligevel er velkommen

Jeg vil arbejde på det, jeg kan godt nu se at en del af mine indlæg
har været hårde, blandt andet det i går imod Ole.

ion++

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 11-11-01 12:59

In <slrn9uq2qn.jnv.bendtsen@brok.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:

> [...]
> kontroller der kan chekke indlæget. Jeg vil blive glad hvis nogen gjorde
> mig opmærksom på ord som jeg staver forkert, jeg har selv en interesse i

   Jeg vil her tørt bemærke at det faktisk er i strid med almindelig god
tone på usenet at bemærke folks stavning.

   Jeg kan forresten godt lide Oles indlæg om den 4-års
opmærksomhedskrævende tøs de har købt Det viser at heste har masser
af personlighed og at man ikke kan behandle to heste ens

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-01 17:09

"Trine Stubbe Teglbjaerg" <snoe@nospam.dk> wrote:

>   Jeg kan forresten godt lide Oles indlæg om den 4-års
>opmærksomhedskrævende tøs de har købt Det viser at heste har masser
>af personlighed og at man ikke kan behandle to heste ens

Rigtigt, men hva hulen gør men med en hest i den situation...?

Jeg har haft fat i adskillige heste der har været skrækslagne for en
trailer, men altid efter en time eller to, fået hesten til at stole så
meget på mig at den bare fulgte med ind i traileren.

"Tøsen" her er altså ikke bange for noget som helst, stoler fuldt og
fast på mig, men ***gad*** altså bare ikke komme hjem...!

Jeg har kun godt et års tid bag mig med heste. Har dog nået mere end
de fleste på et helt liv, tør jeg godt påstå, men her var altså lige
en situation hvor jeg godt kunne bruge et godt råd. Vi skal af sted
Tirsdag aften igen til samme sted og jeg frygter for følgerne. Vi
kunne selvfølgelig bare komme så sent at vi var de sidste, men det går
"tøsens" rytter sikkert ikke med til

Anyone...?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Miki Hoe

Dato : 11-11-01 19:48

Hejsa Ole..

Når jeres "tøs" er på det stadie, så er det kun at sætte sig i respekt og så
hurtigt og smertefrit som muligt få hende ind i traileren med torvværk.
Min 2½ års hingst er lige så. Han er så også hingst, så traileren er ikke så
tiltrækkende når de lækre hopper valser rundt derude bagved..
Og han er bestemt heller ikke bange for noget, så der har jeg (meget mod min
vilje) måtte bruge magt og få ham ind ved hjælp af torve bag røven. Det er
ikke den idelle måde at gøre det på, for hesten skulle jo gerne være med
projektet også, men som jeg læser dit indlæg, så handler det om at det ikke
passer frøknen at tage med hjem lige nu og så spiller vi idioter og vil ikke
ind.

Så sæt dig i respekt. IKKE med vold, men bare ved effektivt at vise, at det
er den vej "søster lyst" og så hjemad, når det passer dig!!

Og så den første regl i ridekunstens verden: Blær dig aldrig, for det går så
hurtigt galt med heste! Bedste som man tror at man og hesten kan det hele,
så er der problemer i paradis.. (taler af bitre erfaringer).

Håber svaret kunne bruges til noget! Ellers er du da meget velkommen til at
maile hvis der er noget du er i tvivl om!

-miki-

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-01 22:15

"Miki Hoe" <mikihoe@hotmail.com> wrote:

>Når jeres "tøs" er på det stadie, så er det kun at sætte sig i respekt og så
>hurtigt og smertefrit som muligt få hende ind i traileren med torvværk.

Jeg ved det, men er imod det.
Har lært at man skal få hesten til at gøre det frivilligt...!

>Så sæt dig i respekt. IKKE med vold, men bare ved effektivt at vise, at det
>er den vej "søster lyst" og så hjemad, når det passer dig!!

Netop hvad jeg prøver at opnå. Respekten er fuldkommen selv om jeg
aldrig har siddet på dyret. Hun lystrer mig fra jorden, selv det
mindste vink. Derfor den store frustration da det lige pludseligt ikke
passede "søster lyst" al lystre mere

>Håber svaret kunne bruges til noget! Ellers er du da meget velkommen til at
>maile hvis der er noget du er i tvivl om!

Det var da en bid af vejen, selv om det med tovet og røven ikke passer
mig. Men hvis dette ikke passer mig og det andet ikke passer "søster
lyst", så kommer vi ingen veje. Vil nok gemme et tov et eller andet
sted alligevel når vi skal af sted på tirsdag
Som sagt er det ikke mig der skal ride, så efter en times frysen er
det ikke sk*de sjovt at skulle stå en time i regnen også for at tigge
søster om at gå op

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Miki Hoe

Dato : 12-11-01 09:29

Kan kun føle med dig... ved lige hvordan du føler!!
Og som jeg også skrev, så er det også mig meget imod at bruge magt.. Jeg
træner Natural horsemanship, men nogle gange, når man ved at det kun er
stædighed, så er man altså nødt til det.
Nu er dit problem ikke så stort igen, men jeg som hingsteejer har virkelig
fået mine grænser rykket, for ellers så trumler han mig ganske enkelt ned...

-miki-

Fra : Anet

Dato : 14-11-01 10:58

Hej

Min hoppe er vant til at blive transporteret i trailer nogle gange om året
og det er fast at vi går hen til rampen så stopper hun og vil ikke længere
selv ikke med lokkeri og godbid. Så sætter vi en longe bag hende og så
løfter hun lige forbenene fra jorden ca. 20 cm hvorefter hun roligt går op i
traileren. Det fungere og vi bliver fri for yderligere diskussion med hende
og det går hurtigere og hurtigere for hver gang så det er helt sikkert min
metode.

hilsen

Anet

Fra : Cowgirl Chris of Nor~

Dato : 14-11-01 17:54

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i melding

> [...]
> Tirsdag aften igen til samme sted og jeg frygter for følgerne. Vi
> kunne selvfølgelig bare komme så sent at vi var de sidste, men det går

Hei!

Jeg mener å huske at du fortalte hun gikk villig med da lysene ble slukket
og "publikum" gikk hjem?
Hva om du parkerer hengeren litt vekk fra det hele, slik at hun ikke får
noen stimulans utover deg og hengeren denne gang?

MVH
Line.

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 18-11-01 10:31

In <a08tuto7durr9oqv85meobttaaa8g5phk4@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:

> "Tøsen" her er altså ikke bange for noget som helst, stoler fuldt og
> fast på mig, men ***gad*** altså bare ikke komme hjem...!

   Jeg ville såmen nok gøre som jeg har gjort i forbindelse med at trække
heste ind og ud fra fold med en af privathestene :) Hun går godt nok til
hegnet og jagter godt nok efter de andre heste fordi de ikke skal komme
først - men hun vil ikke selv gå hen til lågeåbningen. Hun stille sig
konsekvent 2 meter ude i et ankeldybt pløre og kigger og venter - kom nu
og hent mig .... jeg er jo dejlig....!
   Jeg har derfor konsekvent taget _alle_ de andre heste ind og ignoreret
hende indtil der kun var hende tilbage. Så har jeg stillet mig ind i
hjørnet af folden og med ryggen til indtil hun er kommet frivilligt ....
Nu kommer hun helt af sig selv uden at jeg skal lokke eller noget - for
hun ved godt at jeg om nødvendigt bare går min vej hvis jeg mener det
tager for lang tid ;)

> [...]
> aften igen til samme sted og jeg frygter for følgerne. Vi kunne
> selvfølgelig bare komme så sent at vi var de sidste, men det går

   Der er ikke andet at gøre end at have god tid - og så bare ignorere
hende totalt hvis hun ikke går op i traileren. Evt. binde hende et sted
sådan at du kan gå fra hende og ignorere hende på den måde. Hvis det som
du mener det er, er primadonnanykker så må man ignorere dem - frem for
alt ikke gå med på dem

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 11-11-01 03:17

Hej Jon.
Jeg må vel egentlig sige farvel, for du er herved sat på min
udsillingsliste. Så dette bliver antagelig det sidste indlæg jeg får at se
fra din kan. Så længe at du ikke kan lære at det ikke er alle folk som er
lige som dig, og heller ikke vil godta at vi er forskellige, så ser jeg
ingen grund til at blive belemret med dine sure opstød. Det er måske ikke
verdens pæneste handling at gøre, men jeg vil egentlig foreslå at andre som
heller ikke længre orker sin skælden ud, at gøre det samme som jeg -
blokkere for dine indlæg. Så kan du skrive lige så meget du orker, og vi
andre slipper at få dagen ødelagt pga af det.
Hilsen Ditte

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-01 09:07

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> wrote:

>verdens pæneste handling at gøre, men jeg vil egentlig foreslå at andre som
>heller ikke længre orker sin skælden ud, at gøre det samme som jeg -
>blokkere for dine indlæg. Så kan du skrive lige så meget du orker, og vi

God og effektiv ide'. Også gjort her.. Bye...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Lene Vang Poulsen

Dato : 11-11-01 13:59

Ditte Cecilie Simonsen <ditte@godjenta.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BclH7.2123$N77.20148@news.world-online.no...
> [...]
> blokkere for dine indlæg. Så kan du skrive lige så meget du orker, og vi
> andre slipper at få dagen ødelagt pga af det.

Hej Ditte
Kunne du ikke være sød og fortælle hvordan man sætter nogen på
udsillingslisten.

Venlig hilsen

Lene Vang

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-11-01 20:05

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på, at du faktisk er den person her
inde, der har flest OT indlæg;)

Hver gang du synes noget er OT, så brokker du dig og laver dermed ofte
startskud til en OT-tråd. Ang. og... (ta-taaa...) så har vi endnu flere OT
indlæg.

Manglende betaling, så er det meget relevant her inde, da der findes
hestemennesker, der kan have oplevet noget af det samme. Poster du den inde
i jura er der ikke så store odds for at finde heste-folk der har oplevet det
samme, omend de folk der inde kender til jura'en i det, men nok først efter
at ha' tjekket det i en bog en ekstra gang.

Rinnie Ilsøe