Udskiftning af CPU-køler
Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-11-01 17:54

Hej NG (igen),

Jeg var lidt dum at vælge en billig CPU-køler (navnet Cooler Master
tiltalte mig af en eller anden grund), som har vist sig at være ret
larmende, så den vil jeg egentlig gerne udskifte en dag.

Er det muligt at fjerne køleren uden at ødelægge CPU'en? Jeg mener,
der sad jo lidt kølepasta på den, som jeg kan forestille mig fungerer
lidt som lim, nu hvor CPU'en har været oppe på 65 grader.

Hvilken køler vil I i så fald anbefale? Den skal kunne køle en AMD
Athlon Palomino XP1600 og være støjsvag(!), uden at man skal lave
5-volt trick og hvad ved jeg. :)

- Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 09-11-01 18:12

Thomas Finnerup wrote:
> Er det muligt at fjerne køleren uden at ødelægge CPU'en?

Det kan du sagtens.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-11-01 19:16

On Fri, 09 Nov 2001 17:54:15 +0100, Thomas Finnerup wrote:

> [...]
>tiltalte mig af en eller anden grund), som har vist sig at være ret
>larmende, så den vil jeg egentlig gerne udskifte en dag.

Heh, kender den godt....en solid konstruktion fra det forrige
århundrede

>Er det muligt at fjerne køleren uden at ødelægge CPU'en? Jeg mener,
>der sad jo lidt kølepasta på den, som jeg kan forestille mig fungerer
>lidt som lim, nu hvor CPU'en har været oppe på 65 grader.

Nope, det bliver bare lidt tyndtflydende når det bliver varmet
op...
Når du piller køleren af vil det have nogenlunde samme
konsistens som da det blev smurt på.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Lynch's Law: When the going gets tough, everybody leaves.

Fra : --* edmundo *--

Dato : 09-11-01 18:23

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG (igen),
Snip

> Hvilken køler vil I i så fald anbefale? Den skal kunne køle en AMD
> Athlon Palomino XP1600 og være støjsvag(!), uden at man skal lave
> 5-volt trick og hvad ved jeg. :)

Jeg har købt en Molex hos shg.dk som jeg stærkt kan anbefale. studiedata.dk
har dem vist også. Kvalitetskøler, low noise.

Edm...

Fra : Jakob M

Dato : 10-11-01 00:17

> Hvilken køler vil I i så fald anbefale? Den skal kunne køle en AMD
> Athlon Palomino XP1600 og være støjsvag(!), uden at man skal lave
> 5-volt trick og hvad ved jeg. :)

Taisol 760 eller Alpha 8045PAL med en Papst blæser. Studiedata har begge.

Mvh
Jakob