Lav 3DMark2001 score
Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-11-01 17:39

Hej NG,

Jeg har endelig opgraderet min aldrende maskine, så den nu består af
følgende:

Asus A7V266-E
AMD Athlon Palomino XP1600
512 Mb Kingston DDR-SDRAM PC2100
Creative GeForce2 GTS

Umiddelbart kører den fint, men jeg kan alligevel ikke lade være med
at undre mig over, at den kun får omkring 2.700 3DMarks. Hvis jeg
søger i MadOnion's Online Result Browser, så ligger andre maskiner med
samme CPU og grafikkort på mellem 3.000 og 5.000 3DMarks.

Hvordan kan det være? AGP-soklen er sat til at bruge x4 og Fast Write.
Ifølge PowerStrip er Sideband Addressing dog ikke slået til, men det
er der heller ikke mulighed for (boksen er nedtonet).

- Thomas

Fra : Anon

Dato : 09-11-01 18:51

Nyeste drivere?

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-11-01 18:54

On Fri, 9 Nov 2001 18:50:33 +0100, "Anon" <anonNOSPAM@nospam.dk>
wrote:

> Nyeste drivere?

Jup. nVIDIA Detonator XP 21.83, DirectX 8.0a og VIA 4-in-1.

- Thomas

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-11-01 19:07

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> wrote in message

> Jup. nVIDIA Detonator XP 21.83, DirectX 8.0a og VIA 4-in-1.
>

> - Thomas

Jeg kører med Detonator XP 22.80 - det gav mig et par ekstra hundrede point.

Mvh Mark

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-11-01 19:35

On Fri, 9 Nov 2001 19:07:05 +0100, "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
wrote:

> Jeg kører med Detonator XP 22.80 - det gav mig et par ekstra hundrede point.

Det kunne jeg selvfølgelig prøve, men jeg kører ikke så gerne med
beta-drivere. Jeg kender også en, der oplevede at hans 3DMark2001 gik
ned 5 gange i træk, fordi han havde skiftet til beta-Detonator.

- Thomas

Fra : Mureren

Dato : 09-11-01 21:39

> Jup. nVIDIA Detonator XP 21.83, DirectX 8.0a og VIA 4-in-1.

Direct X 8.1 Final er kommet, prøv at installere den...

Mureren

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-11-01 22:02

On Fri, 9 Nov 2001 21:39:15 +0100, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

> Direct X 8.1 Final er kommet, prøv at installere den...

Eh? Den er ikke på http://www.microsoft.com/directx/, så helt final
kan den da ikke være.

- Thomas

Fra : Mureren

Dato : 09-11-01 23:07

> Eh? Den er ikke på http://www.microsoft.com/directx/, så helt final
> kan den da ikke være.

http://www.hardwareonline.dk/nyheder.asp?nID=1792

Mureren

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-11-01 23:24

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> wrote in message

> http://www.hardwareonline.dk/nyheder.asp?nID=1792

Er jeg den eneste som finder det lidt lusket at hardware online har DirectX
8.1 før Microsoft?... Producenten...

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 10-11-01 00:37

On Fri, 9 Nov 2001 23:24:21 +0100, "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
wrote:

> Er jeg den eneste som finder det lidt lusket at hardware online har DirectX
> 8.1 før Microsoft?... Producenten...

Mjoh, jeg undrer mig også lidt. Den ligger i øvrigt også her:

http://www.tweak2.dk/andre/dx81eng_final_win9x.exe
http://www.tweak2.dk/andre/dx81eng_final_win2k.exe

og den virker fint, selv om den nu ikke gav mig flere 3DMarks. Til
gengæld opdagede jeg, at jeg havde testet med Triple Frame Buffer i
stedet for Double Frame Buffer, som den normalt står til. Med DFB får
jeg 3.286 3DMarks (i 1024 x 768), så nu begynder det da at hjælpe på
det.

Men ok, hvis jeg tester i 640 x 480, så får jeg lidt over 5.000, men
sådan er det jo så nemt at snyde sig selv.

- Thomas

Fra : Kristian

Dato : 09-11-01 19:14

Jeg ved ikke hvad problemet er, men jeg kender en som har en AMD Athlon
Thunderbird 1333 Mhz, 256 MB RAM og et "no-name" GeForce2 MX m. 64 MB som
kun opnår ca. 700 point i 3DMark 2001... Det er er godtnok kun et MX og så
et no-name, men 700 point er da ikke meget når min egen Celeron 500 Mhz, 256
MB RAM og Asus V3800 RivaTNT2 m. 32 MB opnår ca. 500 point...

Hvor finder du MadOnion's Online Result Browser så jeg kan se hvad andre med
samme konfiguration har fået?

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-11-01 19:34

On Fri, 9 Nov 2001 19:14:23 +0100, "Kristian" <kristianhansen@ofir.dk>
wrote:

> Hvor finder du MadOnion's Online Result Browser så jeg kan se hvad andre med
> samme konfiguration har fået?

Her:

http://gamershq.madonion.com/products/orb/?publish_search.shtml

Det er muligt, at du skal oprette dig som bruger først, men det
behøver du vist ikke hvis du vælger Online Result Browser direkte fra
menuen i 3DMark2001.

- Thomas

Fra : Nick

Dato : 09-11-01 23:25

Jeg står med præcis samme problem og kører næsten samme setup

Epox KHA+ 266A
AthlonXP 1700+
Asus 7700 Geeforce 2
512 MB Kingston DDR PC2100

Styresytem Windows XP

Jeg får ca. små 2800

Mvh Nick

Fra : Sp@cey

Dato : 14-11-01 20:50

Det er ikke din Strømforsyning der ikke er stor nok?
palomino og geforce kort samt alt det andet.
du skal da ihvertfald ikke satse på noget mindre end 300 Var (Watt)
MVH
Sp@cey

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 15-11-01 18:57

On Wed, 14 Nov 2001 20:49:37 +0100, "Sp@cey" <Tgs@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> Det er ikke din Strømforsyning der ikke er stor nok?
> palomino og geforce kort samt alt det andet.
> du skal da ihvertfald ikke satse på noget mindre end 300 Var (Watt)

Strømforsyningen er på 300 watt, men jeg kan nu ikke se hvorfor det
skulle hænge sammen med muligheden for brug af sideband addressing.

- Thomas