Ros til Orange !
Fra : Benito

Dato : 09-11-01 15:34

Ja - jeg vil bare lige rose Orange for den fornemme behandling, som jeg har
fået efter min noget besværlige opstart hos dem. Desuden synes jeg også der
skal være plads til ros til Orange, særlig efter den omgang de fik i deres
opstartsperiode. Der heller ikke mange indlæg vedr. dem mere.

Historien kort: Efter en noget besværlig overgang fra Get2net til Orange
(læs: forsinkelse af tilslutning pga misforståelse hos en
supportmedarbejder, derefter 5 ugers lukning af telefonforbindelse, pga.
problemer med overflytning af telefonnummer), så kom jeg endelig på og det
med fuld drøn på min 512/128 "grønne rokke". 1 gang har det været nede siden
september -pga. serverfejl. Ellers kører det fortrinligt.
Dog håber jeg at der snart sker noget vedr. de bineare nyhedsgrupper.
Desuden ville lidt mere respons fra Orangesupport i deres nyhedsgruppe være
på sin plads.

Det skal også lige nævnes, at de mange supportmedarbejdere som jeg har været
i kontakt med i mine første 2 måneder hos Orange, har gjort hvad de kunne
for at det blev løst på en rimelig måde.

Desuden har jeg fået kompensation for forsinkelsen, den manglende
teleforbindelse + mit ekstra forbrug af mobiltlf.
I alt 4½ mdr's. abonn. og 10 timers gratis taletid på min fastnetkonto. Det
må siges at være en meget flot service.

Summasumarum: Det ka' godt betale sig at være tålmodig, selvom det ka' være
svært en gang imellem. Og sidst men ikke mindst: Orange 512/128 kører super!

§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/
/O~ O
_/\_ _/\_

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-11-01 15:39

"Benito" <benito@wanadoo.dk> wrote in message
newsRG7.4090$uv1.1121443893@news.orangenet.dk...
> [...]
> teleforbindelse + mit ekstra forbrug af mobiltlf.
> I alt 4½ mdr's. abonn. og 10 timers gratis taletid på min fastnetkonto.

Ja Orange er vildt gavmilde med at udbetale erstatning :)

> Summasumarum: Det ka' godt betale sig at være tålmodig, selvom det ka'
være
> svært en gang imellem. Og sidst men ikke mindst: Orange 512/128 kører
super!

Og af ovenstående er det måske derfor at Orange er igang med en større
fyringsrunde især i Internet afd.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 16:50

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Og af ovenstående er det måske derfor at Orange er igang med en større
> fyringsrunde især i Internet afd.

Ahha,,, det er da ikke speciel langt tid siden, de søgte medarbejdere til
deres ADSL produkt,.. Men det er jo nok, fordi de ansatte nogen, Der ikke
vidste hvad de havde gang i?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-11-01 17:52

> Og af ovenstående er det måske derfor at Orange er igang med en større
> fyringsrunde især i Internet afd.

Vrøvl.

Mvh HAA:

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-11-01 21:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Vrøvl.

Hmm, nå sidst jeg talte med medarbejderne der var tallet oppe på ca. 30-35
stk. som har fået deres fyreseddel, eller en fyring som er på grænsen (hvis
den ikke allerede er det) ulovlig.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-11-01 01:47

> Hmm, nå sidst jeg talte med medarbejderne der var tallet oppe på ca. 30-35
> stk. som har fået deres fyreseddel, eller en fyring som er på grænsen
(hvis
> den ikke allerede er det) ulovlig.

Underligt at os andre ansatte ikke har hørt om dette.....
Godt nok har jeg været væk de sidste 2 uger ( kursus )....men 35
'næsten-ulovlige' fyringer....det havde jeg nok hørt om.

Jeg er lidt interesseret i at få opklaret, hvad du mener med
'Internet'-afdelingen....det er jo ikke 1 enkelt afdeling, som får det til
at virke.

Drejer det sig om privat-support, erhvervs-support, data-teknikere,
access-teknikere, transmission-teknikere, udviklere, server-folkene,
supervision, accounting...oder was ?

Mvh HAA.
Ansat hos Orange, men taler for sig selv.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-11-01 10:41

> Underligt at os andre ansatte ikke har hørt om dette.....
> Godt nok har jeg været væk de sidste 2 uger ( kursus )....men 35
> 'næsten-ulovlige' fyringer....det havde jeg nok hørt om.

Well Back Office ved fx. heller ikke hvad der sker i resten af
organisationen.

> [...]
>
> Drejer det sig om privat-support, erhvervs-support, data-teknikere,
> access-teknikere, transmission-teknikere, udviklere, server-folkene,

Well, privat support, og så rykkede man folk op til erhvervssupport som nu
kom tilbage og var i overskud.

Fra : Benito

Dato : 10-11-01 12:03

Sikke dog nogle sure opstød ??? Det lyder som om du var en af dem der blev
tilovers. Eller er du bare generelt sur.

Stop op en gang og prøv at tænke på noget godt ! F.eks. at Orange's ADSL
kører fint der ud af. Det med fyringer er jo noget l..., men i den branche
ka' man aldrig vide sig sikker. Der er op og nedture - desværre.

Lige til det med Internetafd., så er der jo også en ADSL-afd. og det var den
jeg startede med at rose ! Og det er vel også det - denne gruppe handler om
?

Solen skinner og jeg vil ud og nyde det gode vejr

§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/
/O~ O
_/\_ _/\_

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-11-01 21:35

> Sikke dog nogle sure opstød ??? Det lyder som om du var en af dem der blev
> tilovers. Eller er du bare generelt sur.

Jeg er ikke en af dem, jeg arbejder selv i en helt anden branche. Men jeg
kender en del i Orange, og nu står nogen af dem altså uden arbejde.

> Stop op en gang og prøv at tænke på noget godt ! F.eks. at Orange's ADSL
> kører fint der ud af. Det med fyringer er jo noget l..., men i den branche
> ka' man aldrig vide sig sikker. Der er op og nedture - desværre.

Well, det kører ud af til, og måske fordi man nu har fået fat i alle
problemerne, identificeret dem og løst dem. Så er det bare at ledere ser,
fint nu kører det og vi har en masse overflødige. Fint det forstår jeg godt,
men 2 ting. At folk ikke bliver fyret på den rigtige, undskyld korrekte
måde. Dette er selvfølgelig en sag mellem de fyrede og Orange, men jeg ville
blot også advare imod at om 3 måneder, hvor der måske kan opstå fejl igen,
står Orange uden kapacitet til at håndtere og hjælpe brugerne, eller
fejlrette systemet i sig selv.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 14:48

> [...]
> Godt nok har jeg været væk de sidste 2 uger ( kursus )....men 35
> 'næsten-ulovlige' fyringer....det havde jeg nok hørt om.

Hej Henirk.

Lagde du ikek mærke til fredag d. 19/10 på intra'en under "small Talk" ?
Der var der i store overdrevne tal, ca. 1 milliard indlæg om Orange's måde
at opføre sig på overfor medarbejderne. Der kom et forslag til at lave et
samarbejdsudvalg - for det eksisterer jo åbenbart ikke i Orange's vision.
Folk der støttede forslaget fik skideballer så det gjorde ondt :-/

Er det sund personale-politik?

--
Morten C.

Fra : UlleDulle

Dato : 12-11-01 19:35

On Mon, 12 Nov 2001 14:47:47 +0100, "Morten Christensen"
<mhc@gsx600f.dk> wrote:

> [...]
>samarbejdsudvalg - for det eksisterer jo åbenbart ikke i Orange's vision.
>Folk der støttede forslaget fik skideballer så det gjorde ondt :-/

Til Morten og Henrik.

Hvad med at i to tåber holder denne snak internt i firmaet, istedet
for at offentliggøre mere end godt er?

Mvh Ulrich

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 20:37

"UlleDulle" <ufc@sol.dk> wrote in message
> Hvad med at i to tåber holder denne snak internt i firmaet, istedet
> for at offentliggøre mere end godt er?

Well, det gode må da vist være, at nogle kunder her kan se hvorfor nogle
gange de kommer til at snakke med "inkompetente og uduelige personager" som
jeg har hørt tilfælde af, igennem indlæg på denne gruppe?

Desuden fremsatte Henrik en påstand han tydeligvis ikke har helt styr på -
som jeg afviste ved at komme med en sandhed.

Det er vel berretiget?

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 21:11

"UlleDulle" <ufc@sol.dk> wrote in message

> Hvad med at i to tåber

Upassende ordvalg.
Kan desværre ikke tages seriøst, sorry.

-haa-

Fra : UlleDulle

Dato : 13-11-01 19:39

On Mon, 12 Nov 2001 21:10:45 +0100, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>"UlleDulle" <ufc@sol.dk> wrote in message

>Upassende ordvalg.
>Kan desværre ikke tages seriøst, sorry.
>
>-haa-

Jeg finder ordvalget yderst passende. Du opfører dig som en klovn.

Mvh Ulrich

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 21:03

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

> Lagde du ikek mærke til fredag d. 19/10 på intra'en under "small Talk" ?

Næ...der var jeg på kursus i UK.

> Der var der i store overdrevne tal, ca. 1 milliard indlæg om Orange's måde
> at opføre sig på overfor medarbejderne.

Der vil altid være utilfredse medarbejdere....stort set ligemeget hvilken
virksomhed det drejer sig om.

Der vil typisk også være tilfredse medarbejdere...såsom mig selv.
Jeg glæder mig allerede til i morgen...der står en 7206'er og skal lave
færdig.

Mvh HAA:

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-11-01 21:11

In article <AVVH7.5052$fa4.1511046203@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Der vil altid være utilfredse medarbejdere....stort set ligemeget hvilken
> virksomhed det drejer sig om.

Der er så tilpas mange utilfredse medarbejdere at jeg vil tro at de
færreste i branchen tør tage chancen og få et arbejde derude.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You now have Asian Flu.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 21:20

> Næ...der var jeg på kursus i UK.

Hmmm.... der er nogen der kan - men det godtager dig da ikke retten til at
kommentere en andens indlæg med "vrøvl" når du af gode grunde åbenbart ikke
selv har været til stede i et tidsrum på 14 dage?
Prøv du at forhøre dig om, hvad der skete på intra'en den dag..... :)

> Der vil altid være utilfredse medarbejdere....stort set ligemeget hvilken
> virksomhed det drejer sig om.

Jæb det vil der.
Og hvis der lige pludselig er respons fra omkring 400 medarbejdere ud af de
1380 der er i Orange - så må der vel siges at være noget forkert?
Anyway, det var ikke dette, diskussionen gik på...

> Der vil typisk også være tilfredse medarbejdere...såsom mig selv.
> Jeg glæder mig allerede til i morgen...der står en 7206'er og skal lave
> færdig.

Sikke du dog snakker udenom :)
Siden du efter sigende har næsen i alting og du åbenbart er den person som
burde vide mest om hvad der sker i krogene - hvorfor har du så ikke hørt
noget alligevel?
Det ville måske være fordi, du "er iiih og ååh-så glad for dit arbejde med
dit lille testlaboratorie" ?

I et andet indlæg skrev du jo faktisk, at med hensyn til vidensdeling, så
vil du åbenbart ikke have noget med det at gøre... selvom du synes det var
et godt 'initiv' :-/

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 21:47

> [...]
> selv har været til stede i et tidsrum på 14 dage?
> Prøv du at forhøre dig om, hvad der skete på intra'en den dag..... :)

Har jeg gjort, og det underbygger min påstand.

Det der sker på intra'en er for 99,999999% af gangene 100% uinteressant.
Jeg er rimeligt træt af at læse om diverse 'lorte-mad-i-kantinen'-indlæg.

> Jæb det vil der.
> Og hvis der lige pludselig er respons fra omkring 400 medarbejdere ud af
de
> 1380 der er i Orange - så må der vel siges at være noget forkert?

Nu er et small-talk-sted'et nok ikke særligt velegnet til debat af sådanne
emner.
Stedet her er heller ikke særligt velegnet.

> Siden du efter sigende har næsen i alting

Siger hvem ?

>og du åbenbart er den person som
> burde vide mest om hvad der sker i krogene - hvorfor har du så ikke hørt
> noget alligevel?

Måske fordi nogle gør problemerne større end nødvendigt ?

> Det ville måske være fordi, du "er iiih og ååh-så glad for dit arbejde

Ja, jeg kan godt lide mit arbejde....det er vel ikke forbudt ?

> med dit lille testlaboratorie" ?

Jeg benytter ikke lab'et.

> I et andet indlæg skrev du jo faktisk, at med hensyn til vidensdeling, så
> vil du åbenbart ikke have noget med det at gøre... selvom du synes det var
> et godt 'initiv' :-/

Fordi jeg ikke har noget med det aktuelle tekniske problem at gøre...så i
det tilfælde kan jeg ikke hjælpe.

Men kom gerne med et for mit område relevant spørgsmål, så hjælper jeg gerne
alt det jeg kan.
Det gælder jo om at spørge 'de rigtige'....ikke bare om at spørge.
Vi er jo mange grupper, med hvert vores speciale.

Prøv at kigge i 'bright idea'....der er jeg en af dem der er kommet med mest
input.

Mvh HAA.

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-11-01 21:50

Henrik Aarfeldt wrote:

>Det der sker på intra'en er for 99,999999% af gangene 100% uinteressant.
>Jeg er rimeligt træt af at læse om diverse 'lorte-mad-i-kantinen'-indlæg.

Hæ. Det minder mig om engang jeg arbejdede ved en Stor Koncern(tm).

FUT: et sted hvor det rager nogen

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 22:05

> Har jeg gjort, og det underbygger min påstand.

Og hvad fandt du så ud af?

> Det der sker på intra'en er for 99,999999% af gangene 100% uinteressant.
> Jeg er rimeligt træt af at læse om diverse 'lorte-mad-i-kantinen'-indlæg.

Så er det vist fordi du alligevel ikke kigger nok på Small Talk... :)

> Nu er et small-talk-sted'et nok ikke særligt velegnet til debat af sådanne
> emner.

Nå?... hvis det er medarbejdernes eneste debatforum, som ledelsen selv
henviser medarbejderne til.... hvad skal de ellers bruge?

> Stedet her er heller ikke særligt velegnet.

Enig. Men du kom blot med nogle udtalelser, som jeg synes jeg måtte svare
med min del af sandheden med...

> Siger hvem ?

Dig selv. Måske ikke direkte, men i særdeleshed indirekte.

> Måske fordi nogle gør problemerne større end nødvendigt ?

Eller andre ikke gider tage store problemer seriøst??

> Ja, jeg kan godt lide mit arbejde....det er vel ikke forbudt ?

Overhovedet ikke.
Det er vel af den grund vel heller ikke forbudt, at have noget konstruktiv
kritik?

> Jeg benytter ikke lab'et.

Det skrev du da ellers i et tidligere indlæg....

> Fordi jeg ikke har noget med det aktuelle tekniske problem at gøre...så i
> det tilfælde kan jeg ikke hjælpe.

Det var jo netop også generalt - og ikke kun på det enkelte tekniske
spørgsmål.

> Men kom gerne med et for mit område relevant spørgsmål, så hjælper jeg
gerne
> alt det jeg kan.

Også selvom du åbenbart ved noget på et andet område - så må vi bare ikke
spørge dig om det?

> Det gælder jo om at spørge 'de rigtige'....ikke bare om at spørge.
> Vi er jo mange grupper, med hvert vores speciale.

<repeat>
> [...]
spørge dig om det?
</repeat>

> Prøv at kigge i 'bright idea'....der er jeg en af dem der er kommet med

Det vil jeg så gøre - uanset om du så er kommet med 1 eller 1 milliard
million indlæg.... :)
(Lugter der ikke lidt af pral nu?

--
Morten C.

Fra : Morten C.

Dato : 16-11-01 02:43

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
*snip*
> Prøv at kigge i 'bright idea'....der er jeg en af dem der er kommet med
mest
> input.
*snap*

Det har jeg så gjort nu.
Og man kan jo sagtens komme og sige en masse ting om Brigth Ideas...
Bare trist, at der kun ligger ca 50 indlæg - og ikke en eneste af dem med
navn....
Og lige så trist, at det ikke lige har så meget med vidensdeling at gøre,
som vi snakkede om her

What ever...

--
Morten C.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 14:45

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Vrøvl.

Sikke dog en saglig beskydning!
Henrik, du sidder i en helt anden bygning - og ved åbenbart lige så lidt som
mange af dine andre kollegaer gør :-/ hvad der sker rundt omkring i hele
orginisationen.

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 21:08

> Henrik, du sidder i en helt anden bygning - og ved åbenbart lige så lidt
som
> mange af dine andre kollegaer gør :-/ hvad der sker rundt omkring i hele
> orginisationen.

Pjat...jeg ved alt.....

Mvh HAA.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-11-01 21:28

> Pjat...jeg ved alt.....

Jeg kan odt læse smiley'en, men en del tyder på det modsatte.

--
Bjarke Andersen (Homorange, samtale fremmer forståelsen)
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 21:26

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Pjat...jeg ved alt.....

Sikke som du dog kan.....

Du kan da vist hellere ikke blive taget særlig seriøs med dette indlæg,
ligesom du skrev til UlleDule's indlæg med ordvalget "i 2 tåber".

Mon du kan tages alvroligt for det du skriver fremover så?

BTW - hvor er din disclaimer-ting henne? Eller sidder du vitterlig og
repræsenterer Orange's holdninger, visioner, målsætninger og ideer?
Næppe :-/

--
Morten C.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 21:33

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> skrev i en meddelelse
> sidder du vitterlig og
> repræsenterer Orange's holdninger, visioner, målsætninger og ideer?

Hvor ser du at Henrik repræsenterer Orange?

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 21:35

> Hvor ser du at Henrik repræsenterer Orange?

Det ser jeg ud fra det synspunkt, at han tilkendegiver han arbejder for
dem - og IKKE antyder på nogen måder, at det er HAM selv, der repræsenterer
disse holdninger for Orange.
Derved kan det være en person udpeget af Orange til netop at varetage disse
opgaver.

Man kan så undre sig over, hvorfor en mand med denne funktion så sidder i
Orange's tekniske afdeling og skal sætte Cisco 7206-routere op, og ikk er
ansat i Orange's juridiske eller PR-afdeling?

Du kan jo se på dig selv, du har jo også en disclaimer på, at det er dine
egne holdninger, og ikke TDC's - ligesåvel som jeg har?

--
Morten C.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 21:59

> Derved kan det være en person udpeget af Orange til netop at varetage
disse
> opgaver.

Så ville han nok tilkendegive det.

> Du kan jo se på dig selv, du har jo også en disclaimer på

Det er mig påbudt når jeg skriver fra denne IP

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 22:15

Et er, at han ikke tilkendegiver at han holder til dene side.
men han tilkendegiver jo heller ikke, at han holder til en anden side?

> Det er mig påbudt når jeg skriver fra denne IP

hvorom alting er - er det så ikke mest fornuftigt at have den på *altid* ?
- tilfælde at "ting-og-sager" med netop spørgsmålet om disclaimere?
Eller bare generalt følge de instrukser/opfordringer der gælder for brugen
af news? :)

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 22:32

> [...]
> - tilfælde at "ting-og-sager" med netop spørgsmålet om disclaimere?
> Eller bare generalt følge de instrukser/opfordringer der gælder for brugen

Emnet har vist været debatteret til hudløshed.

Mvh HAA:

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 22:25

> [...]
repræsenterer
> disse holdninger for Orange.
> Derved kan det være en person udpeget af Orange til netop at varetage

Hvis jeg repræsenterede Orange's officielle holdninger, så ville der
sandsynligvis i signaturen stå noget med : "Dette er Orange officielle
mening, og afspejler ikke HAA's personlige mening."
Jeg kan ikke, må ikke og vil ikke....og det har jeg det helt fint med.

Alt hvad jeg skriver herinde ( og andre steder ) er min personlige mening.

Dog er jeg begyndt at tilføje "Ansat hos Orange, men taler for mig selv" til
indlæg, hvor jeg nævner Orange produkter.

Mvh HAA:

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-11-01 18:39

On Fri, 9 Nov 2001 15:39:24 +0100, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Og af ovenstående er det måske derfor at Orange er igang med en større
>fyringsrunde især i Internet afd.

Kilde?

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-11-01 21:11

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> Kilde?

Oranges egne medarbejdere.

Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-11-01 21:31

I artikel <3bebeac1$0$1965$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Bjarke
Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk>:
> Og af ovenstående er det måske derfor at Orange er igang med en større
> fyringsrunde især i Internet afd.
Og du ved noget vi andre ikke ved..?

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Benito

Dato : 13-11-01 01:19

Tjah . . der ka' man bare se, hvad en lille positiv tilkendegivelse, om min
start hos en udbyder, bliver til !

En gang ævlen og bævlen, frem og tilbage om et helt andet emne.
(læs: ansættelse og fyringer og personale-relaterede problemstillinger)

Prøv dog at ta' jer sammen eller find et andet sted, hvor i ka' diskutere
jeres syn på arbejdsgiverpolitik.

Eller sidst men ikke mindst : Prøv at holde jer til det det handler om

Tak på forhånd.
Alt i alt - mens min "Rokke" stadig kører fint der ud af, samt at jeg endnu
ikke har betalt noget for at bruge den i over 2½ mdr. Det er fa.... fedt
;0)
--

§ ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-11-01 06:34

In article <iFZH7.5086$cv1.1534434425@news.orangenet.dk>, Benito wrote:

> Eller sidst men ikke mindst : Prøv at holde jer til det det handler om

Velkommen til usenet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Everyone is in the best seat.