IB
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-11-01 13:47

Davs

Jeg skal bruge min egen IP-adresse - hvor ligger den?

Jeg kan i phpinfo() finde den som:
$REMOTE_ADDR,
$REMOTE_HOST,
$HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"],
$HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_HOST"],
$HTTP_ENV_VARS["REMOTE_ADDR"],
$HTTP_ENV_VARS["REMOTE_HOST"]

Er de altid ens, så det er ligegyldigt, hvilken jeg vælger, eller er der
een, som er den "rigtige" at vælge?

/Thomas

Fra : Dan Molberg

Dato : 09-11-01 15:15

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> wrote in message
> [...]
> $HTTP_ENV_VARS["REMOTE_ADDR"],
> $HTTP_ENV_VARS["REMOTE_HOST"]
>
> Er de altid ens, så det er ligegyldigt, hvilken jeg vælger, eller er der
Nej brug hellere denne:
$IP = $GLOBALS['REMOTE_ADDR'];
$FIP = $GLOBALS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
if (($FIP != "") && ($FIP != "unknown")) $IP = $FIP;
$IP = explode(",", $IP);
$IP = $IP[0];

For hvis det er sådan at man bruger proxy/firewall får
du den IP med ovenståenden (eller deres hostname).

Denne har dog den fejl at hvis firewall/proxy er forkert
opsat så kan den i få tilfælde oplyse f.eks en klasse C IP...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-11-01 18:11

On Fri, 9 Nov 2001 15:14:33 +0100, "Dan Molberg"
<SLETDETTEbeyond@repair.dk> wrote:

>Denne har dog den fejl at hvis firewall/proxy er forkert
>opsat så kan den i få tilfælde oplyse f.eks en klasse C IP...

Det behøver ikke at have noget at gøre med at den er forkert opsat.
Måske sidder den bare på et lokalnet med lokale IP-adresser som følge
heraf.

X-Forwarded-For er ikke mere værd end troværdigheden af den host, der
connecter. Alle kan sende deres egen "X-Forwarded-For"-header.

--
- Peter Brodersen