"push"?
Fra : Rasmus Rose

Dato : 09-11-01 12:08

Jeg skrev for et par dage siden et indlæg, og det sidste svar jeg
fik var at jeg skulle bruge noget, der hedder "push", men
personen viste ikke hvor det er beskrevet. Er der nogle, som ved
hvor jeg kan lære noget om det?

/Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 09-11-01 12:33

Jeg skrev svaret. Jeg har set metoden nævnt i bogen "Active Server Pages for
dummies", men her er ingen beskrivelse af hvad man gør i praksis, eller link
til hvor mank kan finde matriale om det. Hvis du søger efter PUSH på
HTML.dk, får du et par links, men ikke nogen grundig forklaring. Det er
noget med både noget Clientside og Serverside scripting. Jeg kan desværre
ikke hjælpe mere, men håber andre bliver ledt på sporet af noget.

Lasse Tastesen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-11-01 12:49

Lasse Tastesen wrote in

> [...]
> grundig forklaring. Det er noget med både noget Clientside og
> Serverside scripting. Jeg kan desværre ikke hjælpe mere, men håber

Prøv at søge på Google:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=what+is+push+technology

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Boycot meningsmålingerne ved enten at sige nej - eller lyv !

Fra : Anders Holbøll

Dato : 11-11-01 22:54

Rasmus Rose wrote:

> [...]
> fik var at jeg skulle bruge noget, der hedder "push", men
> personen viste ikke hvor det er beskrevet. Er der nogle, som ved

Normalt er det jo broseren, der trækker information fra serveren (henter
nye sider, billeder, osv.). Det kan være uoptimalt, når browseren ikke
ved hvornår der er kommet nye oplysninge på serveren. Så skal klienten
jo enten sprøge meget tit, og derved risikerer at spørge før der er
kommet nye oplsyninger (spild af båndbredde), eller sprøge mindre ofte,
og derved ikke vise opdateringer så hurtig.

Ved push er det serveren, der skubber oplysningerne til klienten. Men så
skulle serveren have mulighed for at åbne en forbindelse til klienten,
når der var nye oplysninger og det kan man typisk ikke pga.
firewall-regler, sikkerhedsinstillinger i java (som sådan noget typisk
ville skulle implementeres i)...

Så kan man jo lave en mellemting, hvor klienten åbner en forbindelse til
serveren og serveren blot venter med at svare, indtil der er noget nyt
at sige. Det kunne man implementerer på klienten som en applet (det kan
evt. give problemer med firewalls), men det skulle også være muligt at
klaske noget samme med javascript. Men jeg tror du vil få problemer med
at impelmenterer serverdelen i asp (asp har jo ikke en
sleep/wait-funktion).

--
Anders