ICQJava på linux
Fra : Jacob

Dato : 09-11-01 01:36

Hej,

Jeg har siddet og bakset med subjekt på min RedHat 7.2 i et stykke tid og
er ved at være desperat. Jeg har installeret JDK og JRE i de nyeste
versioner (ikke beta), og PATH's osv. er korrekte. Men jeg kan ikke starte
ICQ.

Første problem jeg render ind i, er at classes.zip ikke eksisterer i mine
java installationer - og den vil java ICQ'en gerne ha fingrene i. Jeg har
så hørt fra en java-ven jeg har, at classes.zip pakken hedder rt.jar, altså
en jar pakke. Men hvis jeg så beder ICQ configurationen bruge den istedet,
så får jeg følgende fejl:

Exception in thread "main" java.lang.ClassFormatError:
Mirabilis/ICQ/NetAware/CNetAwareApp (Local variable name has bad constant
pool index)
at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:486)
at
java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:111)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:248)
at java.net.URLClassLoader.access$100(URLClassLoader.java:56)
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:195)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:297)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:286)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:253)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:313)

Er der nogen herinde der har fået Java ICQ'en fra Mirabilis til at køre på
sin linux ? (eller er der nogle der har et alternativ til denne icq, jeg
har prøvet Licq og kxicq, og ingen af disse to fungerer særligt optimalt,
da de har svært ved at connecte og adde usere.)

På forhånd tak (fra en linux mand der er træt af at køre windows 2000 i
vmware bare for at kunne bruge ICQ)

Mvh
Jacob

Fra : Lars Henriksen

Dato : 09-11-01 09:46

Jacob wrote:
> [...]
> en jar pakke. Men hvis jeg så beder ICQ configurationen bruge den istedet,

Tror ikke det er 'måden' at gøre det på. classes.zip hører hjemme i
tidligere versioner af java. F.eks. i en IBM 1.1.8, eller Blackdown
1.1.3
Jeg fik den faktisk op og køre under IBM 1.1.8, men den har ikke virket
under nogen udgaver af Java2. Da den kom op og køre virkede den ikke
specielt godt. Jeg kunne ikke connecte til serveren. Hvad dette skyldes
ved jeg ikke, men mit bedste bud er, atdet hænger sammen med førnævnte
protokol skift.

Men hvis du vil lege med det så smut over til www.ibm.com og fetch en
"oldie-but-goodie" som f.eks. 1.1.8
Jeg gætter dog på at det _ikke_ kommer til at spille.

> Er der nogen herinde der har fået Java ICQ'en fra Mirabilis til at køre på
> sin linux ? (eller er der nogle der har et alternativ til denne icq, jeg
> har prøvet Licq og kxicq

Den _eneste_ icq til linux jeg pt. har fået til at virker er den
webbaserede http://www.icq.com/icqlite

hygge
Lars
--
Lars Henriksen
M.Sc. Student, Computer Systems Engineering

Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-11-01 11:37

I artikel <3beb25a6$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Jacob"
<j@homogen.dk>:
> på sin linux ? (eller er der nogle der har et alternativ til denne icq,
> jeg har prøvet Licq og kxicq, og ingen af disse to fungerer særligt
> optimalt, da de har svært ved at connecte og adde usere.)
Hmm - jeg har ingen problemer med gnomeicu, connecter uden problemer og
adde er heller ikke noget problem, så den kan du jo prøve.

> På forhånd tak (fra en linux mand der er træt af at køre windows 2000 i
> vmware bare for at kunne bruge ICQ)
Det forstår man godt..

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-11-01 14:20

"René Nielsen wrote:

> I artikel <3beb25a6$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev
> Hmm - jeg har ingen problemer med gnomeicu, connecter uden problemer
> og adde er heller ikke noget problem, så den kan du jo prøve.

Fungerer gnomeICU efter de nyeste protokolændringer, som AOL har lavet
for at pisse på en masse mennesker? jeg kan konstatere at kxicq2 og
licq i hvert fald ikke fungerer mere (der forsvinder en masse
beskedder)...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Beware of bugs in the above code;

Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-11-01 16:36

I artikel <9sgl6m$gja$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk>, skrev "Rasmus Bøg
Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk>:
> Fungerer gnomeICU efter de nyeste protokolændringer, som AOL har lavet
> for at pisse på en masse mennesker? jeg kan konstatere at kxicq2 og licq
> i hvert fald ikke fungerer mere (der forsvinder en masse beskedder)...
Det vil jeg skyde på at det gør - den jeg har stående på listen klager
ikke over forsvundne beskeder - og jeg får altid svar på dem, jeg sender..

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Henry Vest

Dato : 09-11-01 16:20

Rasmus Bøg Hansen skrev:

> Fungerer gnomeICU efter de nyeste protokolændringer, som AOL har lavet
> for at pisse på en masse mennesker?

Øh... AOL? AOL har da ikke noget med ICQ at gøre, har de? AOL står
derimod bag AIM, der er en slags konkurrent til ICQ.

--
Henry Vest

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-11-01 16:37

Henry Vest skrev:

> AOL har da ikke noget med ICQ at gøre, har de?

Se her:

#v+
$ dnsip icq.mirabilis.com
205.188.153.97 205.188.153.101 205.188.153.99 205.188.153.98 205.188.153.100
$ whois 205.188.153.97
America Online, Inc (NETBLK-AOL-DTC)
22080 Pacific Blvd
Sterling, VA 20166
US

Netname: AOL-DTC
Netblock: 205.188.0.0 - 205.188.255.255

Coordinator:
America Online, Inc. (AOL-NOC-ARIN) domains@AOL.NET
703-265-4670

Domain System inverse mapping provided by:

DNS-01.NS.AOL.COM      152.163.159.232
DNS-02.NS.AOL.COM      205.188.157.232

Record last updated on 27-Apr-1998.
Database last updated on 8-Nov-2001 19:54:44 EDT.

The ARIN Registration Services Host contains ONLY Internet
Network Information: Networks, ASN's, and related POC's.
Please use the whois server at rs.internic.net for DOMAIN related
Information and whois.nic.mil for NIPRNET Information.
$
#v-

// Klaus

Fra : Henry Vest

Dato : 09-11-01 21:41

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
>
> #v+
> $ dnsip icq.mirabilis.com
> 205.188.153.97 205.188.153.101 205.188.153.99 205.188.153.98

Okay, jeg erkender at have uret. Men er det AOL der har opfundet ICQ,
eller har de bare overtaget det senere? I hvert fald er ICQ jo da en
konkurrent til AIM der også kommer fra AOL.

--
Henry Vest

Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-11-01 22:39

I artikel <41fhs9.0f3.ln@berlin.eu>, skrev "Henry Vest"
<henry_vest@get2net.dk>:
> Okay, jeg erkender at have uret. Men er det AOL der har opfundet ICQ,
> eller har de bare overtaget det senere? I hvert fald er ICQ jo da en
> konkurrent til AIM der også kommer fra AOL.
De købte det senere..

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Jacob

Dato : 09-11-01 14:41

"René Nielsen wrote:

> [...]
> Hmm - jeg har ingen problemer med gnomeicu, connecter uden problemer og
> adde er heller ikke noget problem, så den kan du jo prøve.

Jeg har prøvet Gnomeicu - den crashede når jeg startede den... ret
irriterende.

Nåmen ICQLite fungerer fint

Takker

Mvh
Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-01 23:54

Den Fri, 09 Nov 2001 11:37:23 +0100 skrev René Nielsen:
>I artikel <3beb25a6$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Jacob"
>Hmm - jeg har ingen problemer med gnomeicu, connecter uden problemer og
>adde er heller ikke noget problem, så den kan du jo prøve.

Jeg kan også fint connecte, add'e brugere, og læse beskeder. Men jeg
kan ikke sende

Mvh
Kent
--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte julen igang

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-11-01 22:08

Jacob wrote:

> [...]
> er ved at være desperat. Jeg har installeret JDK og JRE i de nyeste
> versioner (ikke beta), og PATH's osv. er korrekte. Men jeg kan ikke starte

Jeg har kørt tidligere kørt Java ICQ med forskellige JVM'er så det kan
godt køre.

Det lyder som om du har et CLASSPATH problem. Hvordan har du sat denne?

Du burde - med den 1.3'er du kører - kunne komme i luften med

export CLASSPATH=.../icq....jar
java com.whatever.name

http://bigfoot.com/~thunderbear