Nogle der kan finde fejlen !!!!
Fra : TRW

Dato : 08-11-01 23:37

Vi har 5 maskiner alle kører win95 se, alle har netkort der kan kører
100 mbit ( har prøvet at sætte dem til automatisk plus alle andre
muligheder der er).
Selve opsætningen er som beskrevet både her i gruppe og i div. bøger (
der hvor det altid slutter med " og nu kører dit netværk" ).
Maskinerne er samlet i en rubytech switch med utp kabel.

De tre maskiner kan se hinanden og arbejder perfekt sammen, de deler
både filer og printer uden problemer.
De tre kører med dynamisk tildeling af ip adresse ( som de alle 5 skulle
gøre ) det ligger indenfor 192.168.0.x undernet 255.255.255.0.

Lige indtil de sidste to kommer på

De sidste to ( som er sat op nøjagtig som de tre andre ) kan ikke finde
andet end sig selv og vælger hele tiden 164.169.0.x undernet
255.255.0.0.

Hvis jeg sætter dem op med fast ip går det også fint med at blive vis i
Andre Computere, med det går rigtig galt når vi så forsøger at arbejde,
så mister alle forbindelsen.

Den ene af de to som driller kan man som sagt se fra alle andre maskiner
men den påstår selv at der ikke er forbindelse til netværket.

Den anden arbejder fint en kort periode af gangen så taber den også
forbindelsen

HJÆLP jeg aner ikke hvor fejlen er eller hvor jeg skal lede.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-11-01 00:08

skift kablerne...
hjælper det ikke så check speed og duplex instillerne på de to netkort - evt
sætte dem til half.
eller prøv at skift netkort.
hth
Martin

Fra : TRW

Dato : 09-11-01 21:49

> skift kablerne...
Det er faktisk det eneste jeg ikke har prøvet ...............

Det hjælper ikke,,,...

Fra : Jan

Dato : 09-11-01 14:14

Jeg havde FULDSTÆNDIG det samme problem i firmaet for et års tid siden.

Efter lidt lang tids sniffen rundt, blev jeg desperat. Jeg prøvede at tænde
og slukke for vores Cisco router, som også er DHCP server - hvorefter det
virkede igen.

Gad vide om softwaren i routeren er skrevet af Microsoft

Jan

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-11-01 19:11

Sikkert ikke helt samme problem, eftersom han jo skriver han har prøvet med
statisk IP også.