fryser med p5a?!
Fra : DarkJedi

Dato : 08-11-01 18:06

Okay - her er en lille gåde, som jeg er løbet ind i!

Jeg har hjulpet bekendte med at opgradere et system. Deres system før:

-kører WinMe
- Asus p5a bundkort m/ k6-2 400 cpu
- to stk. gamle 1.2 gb's harddiske
- 1 stk. goldstar 4x (klassiker, hehe)
og en masse perifer-udstyr!

Så fjernede de to harddiske og cd-rom drevet og udskiftede dem med:

- WD 10.2 gb harddisk (ata66)
- Asus 40x
--selvfølgelig hver på sin controller!

Så installerede WinMe igen, uden nogle problemet..

Så efter at have genstartet mange gange opdagede et mærkeligt problem...

Hvis maskinen startes (altså ikke resettes, men fra power-switch)... fryser
den når den når ind i windows (og tro mig den fryser--fuldstændig)

Hvis man så genstarter på to gange ctrl-alt-delete eller reset-knappen
virker alt perfekt, og du kan nu resette så mange gange som man har lyst
til...og det virker stadigvæk perfekt.

Men når man så slukker den dukker problemet op igen... dog ikke hver gang,
hvilket virkelig irriterer mig, da jeg foretrækker deterministiske
problemer!

Hvad kan der gå galt? Intet er ændret i bios eller noget....???!

På forhånd tak

/DarkJedi

Fra : Sp@cey

Dato : 09-11-01 21:05

Har du prøvet at "strippe" den?
altså fjernet ALT hvad der ikke er nødvendigt for at starte op?
Det kunne godt lyde som et registreringsdatabase problem, prøv eventuelt at
konfrontere Microsucks med det.
Prøv det, Prøv det.
MVH
Sp@cey