IBM Thinkpad med irriterende netkort!
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-11-01 18:54

Hej!

Jeg er ved at installere netkortet på en IBM Thinkpad A21e (model 2655). Det er
en Celeron 700 med 20GB harddisk, 128MB ram m.v. Der er net- og telefonstik
bagerst i maskinen og Windows 2000 Prof. finder modemet som "LT Win Modem".
Egentligt tror jeg der sidder et Modem/netkort combikort i maskinen. Jeg har et
"unknown device" som Win2k intet ved om. Har prøvet med de to netkortdrivere som
findes på IBMs hjemmeside... Der sidda da netkort i denne maskine som standard
ikke? Iøvrigt så står der i driver-tekstfilerne at netkortene burde være
beskrevede som andet end "unknown devices"...

Hjælp, hvad gør jeg?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-11-01 20:25

Hej!

Bemærkede at der under MAC ADRESS i BiOS står "Not appliable". Kunne det tyde på
at der slet ikke er noget netkort i maskinen?
Der sidder jo TP stik bag på den, men det kan måske godt være monteret selvom
der ikke er loddet de respektive kredse på bundkortet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik og Krisser

Dato : 07-11-01 21:01

Hej Kim,

Det er ikke sikkert, at der er netkort i din pc, det "unknown device", som
der er i din pc er højst sandsynlig "IBM PM Device".

Du kan evt. prøve at skrue låget af til "mini-pci" slottet og se hvilket
kort der sidder i pc´en.

mvh
Henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-11-01 21:02

Hej!

Henrik og Krisser wrote:

> Det er ikke sikkert, at der er netkort i din pc, det "unknown device", som
> der er i din pc er højst sandsynlig "IBM PM Device".

Hmm, ok. Men det irriterer mig at det ikke står som hvad det er. Findes der
drivere til dette PM device? Og hvad er det?

> Du kan evt. prøve at skrue låget af til "mini-pci" slottet og se hvilket
> kort der sidder i pc´en.

Nej, det kan jeg sikkert ikke af garantiårsager (den er 2dg gammel!)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik og Krisser

Dato : 07-11-01 21:09

Hejsa,

Prøv at se nedenstående link:

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4GXPEG.html?lang=en_US&page=brand&brand
=IBM+ThinkPad&family=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+A21e&machineType=IBM+ThinkPad%7
CThinkPad+A21e%7C2655&doctype=Downloadable+files&subtype=Windows+2000

Det er nogle specielle IBM drivere, som ikke følger med Windows 2000.

Ps. de fleste nye IBM tænkepadder har både et modem og et netkort stik, men
det er ikke alle, som har installeret netkortet.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-11-01 21:50

Hej!

Henrik og Krisser wrote:

> Det er nogle specielle IBM drivere, som ikke følger med Windows 2000.

Ahh, perfekt!

> Ps. de fleste nye IBM tænkepadder har både et modem og et netkort stik, men
> det er ikke alle, som har installeret netkortet.

Det havde jeg osse sjusset mig frem til, men det er rart at høre det fra andre.

Du skal ihvertfald have 1000 tak for hjælpen, nu har jeg ingen devices som er
ukendte.

--
Mvh, Kim Voss Schrader