manglende path i Debian inux
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-01 22:12

For nylig kompilerede jeg en ny kerne (ver. 2.4.10-ac12), og siden
reboot har min server kørt i døgndrift. Tilsyneladende uden jeg har
pillet ved noget får jeg flg. underlige fejl: når jeg logger ind via
ssh bliver min motd vist 2 gange, og min path ligner ikke noget der står
i hverken /etc/bash.bashrc eller ~/.bashrc -det er virkeligt
frustrerende da flere pathafhængige systemværktøjer ikke virker(!!!)
-iøvrigt er path-problemet det samme hvis man laver almindeligt login
via keyboardet. :(

Mvh. Troels

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 08-11-01 23:18

Troels Bang Jensen wrote:

> [...]
> frustrerende da flere pathafhængige systemværktøjer ikke virker(!!!)
> -iøvrigt er path-problemet det samme hvis man laver almindeligt login

Prøv at se i /etc/profile, der står path normalt.

Output af `echo $PATH` ville også hjælpe :)

- Morten.

--
Morten Brix Pedersen morten@wtf.dk
www.wtf.dk