Datoformat i ASP og SQL 2000
Fra : Poul Tirsgaard

Dato : 08-11-01 21:01

Jeg mangler en forklaring på hvordan man ændrer datoformat fra SQL 2000
default mm-dd-yy til dd-mm-yy.
Kan datatypen ændres i SQL databasen eller skal det gøres i asp
programmeringen.

m.v.h. Poul

Fra : Rune Baess

Dato : 09-11-01 00:12

> Jeg mangler en forklaring på hvordan man ændrer datoformat fra SQL 2000
> default mm-dd-yy til dd-mm-yy.
> Kan datatypen ændres i SQL databasen eller skal det gøres i asp
> programmeringen.

Du kan sætte et default format op i SQLserveren hvis du har adm. adgang,
- ellers kan du fx. gøre det i VB (asp) ved hjælp af SetLocale("da")

Se her:
http://www.html.dk/dokumentation/vbscript/HTML/vsfctSetLocale.htm

Rune

Fra : Anders Holbøll

Dato : 09-11-01 16:32

Poul Tirsgaard wrote:

> Jeg mangler en forklaring på hvordan man ændrer datoformat fra
> SQL 2000 default mm-dd-yy til dd-mm-yy.
> Kan datatypen ændres i SQL databasen eller skal det gøres i asp
> programmeringen.

Det skal du nok gøre i asp. De du henter værdier ud fra databasen,
kommer de jo ud i datatypen datatime og denne har ikke noget med
præsentationen at gøre. Benyt evt. funktionerne Day, Month og Year.

--
Anders