Database forbindelse
Fra : Jacob Jensen

Dato : 08-11-01 20:59

Hej

Som nybegynder er jeg stødt på et problem i forbindelse med opbygningen af
en internet-butik, der benytter sig af Access og ASP. Jeg håber derfor
meget, at i kan hjælpe.
ASP koderne og databasen til butikken er hentet fra bogen Active Server
Pages - dynamiske web-sider.

Jeg har uploaded ASP siderne og databasen til mit web-hotel. Når jeg så
prøver at gå ind på startsiden, får jeg en meddelse om, at siden ikke kan
vises. Jeg har en ide om, at det er fordi, ASP siderne ikke kan kommunikere
med databasen. Kommunikationskoden ser således ud :

<%

function createDatabaseConnection() {
con = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
con.Open("compactdiscount");
return con;
}

function toSqlDate(date) {
return "'" + date.getDate() + "-" + (date.getMonth() + 1) + "-" +
date.getYear() + "'";
}
%>

Koden skal, så vidt jeg kan finde ud af, ændres til en DSN-less forbindelse.
Dette har jeg så forsøgt på, men jeg har ikke kunnet få det til at virke.
Er der nogen, der kan hjælpe???

Mvh. Jacob

Fra : YSAIHN

Dato : 08-11-01 21:33

con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath
("stien til din MDB-fil")

Prøv den

Fra : Christian Svane

Dato : 10-11-01 13:39

Det YSAIHN har foreslået er VBScript, hvilket du ikke kan anvende i dit
eksempel da du anvender Javascript som scriptsprog. Du skal istedet anvende
denne sætning (jeg går ud fra at databasefilen hedder "compactdiscount.mdb"
og ligger i samme mappe):

con = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
con.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" +
Server.MapPath("compactdiscount.mdb"));

Mvh Christian Svane