Hostname og Ping
Fra : Per Lund Andersen

Dato : 08-11-01 15:07

Spørgsmålet er i virkeligheden to spørgsmål:

1. Hvordan får jeg på en .asp side oversat en IP Adresse til et
hostname ?

2. findes der en metode til via ASP eller Javascript at lave en
ping fra siden, og dernæst vise resultatet ?

Jeg tiltænker at benytte begge dele til at lave en side/funktion
a la weather.uni2.dk, men blot for vores eget LAN/WAN.

Mvh

Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-11-01 10:52

Per Lund Andersen wrote in news:9se3hr$554$1@sunsite.dk:

> [...]
> hostname ?
>
> 2. findes der en metode til via ASP eller Javascript at lave en
> ping fra siden, og dernæst vise resultatet ?

Du kan anvende komponenten W3 Sockets fra http://tech.dimac.net

:)
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Boycot meningsmålingerne ved enten at sige nej - eller lyv !