DMA/PIO
Fra : Gimmer

Dato : 08-11-01 14:22

HEj... jeg kan altså ikke få skiftet min hd´er til at køre med dma, de vil
kun køre med pio!, min cd´rom og brænder køre med dma! mystisk, har prøvet
at ændre i bios, men nu står de til auto!

Kan det være derfor jeg heller ikke kan br´ænde i xp!
jeg her en yamaha 16X brænder og selv om jeg kun brænder i 2x skriver den
communication failure!

nogle ideer?
vh Gimmer

Fra : Madsen

Dato : 08-11-01 17:17

"Gimmer" <Gimmer@cool.dk> skrev:

> Kan det være derfor jeg heller ikke kan br´ænde i xp!
> jeg her en yamaha 16X brænder og selv om jeg kun brænder i 2x skriver den
> communication failure!

Det kan godt tænkes at være fordi ASPI-layeret ikke er installeret
eller ikke fungerer ordentligt. Prøv evt. at hente følgende fil:
<http://www.wol.dk/~hijklm/aspi/aspi4all.zip> (234 Kb.)

Pak den ud og kør først Aspichk.exe. Hvis der er behov for en op-
datering, så kør Aspi4all.exe, genstart og se så om problemet ikke
forsvinder. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noget, men det er
værd at forsøge. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 08-11-01 17:32

"Gimmer" <Gimmer@cool.dk> skrev
> [...]
> kun køre med pio!, min cd´rom og brænder køre med dma! mystisk, har
prøvet
> at ændre i bios, men nu står de til auto!

Understøtter én af dine harddiske ikke UltraDMA ?

> Kan det være derfor jeg heller ikke kan br´ænde i xp!
> jeg her en yamaha 16X brænder og selv om jeg kun brænder i 2x skriver
den
> communication failure!

Ja, det med stor sandsynlighed på grund af manglende DMA-understøttelse
på harddisken.

mvh
Peter

Fra : Gimmer