Brænder valg?
Fra : Nick

Dato : 08-11-01 12:46

Jeg står og skal til at købe mig en brænder da mit gamle cdrom drev er
brændt af.. og så kan man jo ligeså godt købe noget som der kan mere end
bare læse cder ikk? Så nu vil jeg høre jer om i vil anbefale en god stabil
brænder som ikke lyder som et jetfly når man stikker en skive i den. jeg
havde forestillet mig den skulle koste en 10-1200,- og der må da godt være
bare lidt fart på når den brænder..

Så hvad siger i ?

Takker
Mvh Nick

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-11-01 13:19

et mærke der altid har været godt og stabilt er Plextor.

Michael

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 08-11-01 13:24

"Nick" <bagle@raggy.dk> skrev
> [...]
jeg
> havde forestillet mig den skulle koste en 10-1200,- og der må da godt

At du skal ofre penge på BÅDE en brænder og et CD-Rom-drev. Læsehovedet
på en brænder er meget tungere end på et CD-Rom drev, hvilket giver
udslag i en noget langsommere søgetid. Desuden slides brænderen urimeligt
hurtigt, hvis du også bruger den til at læse med.

Derfor vil jeg anbefale dig at ofre penge på et CD-rom drev ved siden af.
Om ikke andet så fx et billigt A-Open, som hos fx MidtData kan fås til
300 kroner (hvis ikke jeg husker galt)

Af kvalitetsbrændere kan især fremhæves Plextor. Og hvis du er lidt mere
fedtet, så kan du nøjes med en Lite-on. Men så vil jeg også undlade at
fortælle historien om dengang jeg stiftede bekendtskab med et Lite-on
drev, der virkelig i bogstaveligste forstand levede op til sit navn

mvh
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-11-01 14:08

> [...]
> fortælle historien om dengang jeg stiftede bekendtskab med et Lite-on
> drev, der virkelig i bogstaveligste forstand levede op til sit navn

Jeg har kun godt at sige om LiteOn.

Mvh.
Mikael

Fra : Mogens

Dato : 08-11-01 14:42

On Thu, 8 Nov 2001 14:08:26 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Jeg har kun godt at sige om LiteOn.

Osse her. Mit Liteon 12x10x32 har kørt upåklageligt i 6 mdr.

Mvh Mogens

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-11-01 15:03

Jeg kan kun sige hvis vi holder og til Liteon og Plextor, man får hvad man
betaler for....

Liteon er da godt nok lige så god som så mange andre, men Plextor er Kongen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-11-01 15:22

> Jeg kan kun sige hvis vi holder og til Liteon og Plextor,
> man får hvad man betaler for....
>
> Liteon er da godt nok lige så god som så mange andre,
> men Plextor er Kongen

Helt enig, har selv Plextor

Mvh.
Mikael

Fra : Kristian

Dato : 08-11-01 15:59

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun sige hvis vi holder og til Liteon og Plextor, man får hvad man
> betaler for....
>
> Liteon er da godt nok lige så god som så mange andre, men Plextor er
Kongen

Helt enig - Plextor er kongen. Men er en Plextor brænder ca. 500 kr. bedre
som den nu ca. koster mere end en LiteOn, når en LiteOn kører uden
problemer?

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-11-01 17:02

Jeg kender to die-hard Plextor-fans, som begge er skiftet til Lite-on 24x
brænder. De siger begge den er kanon. Jeg har personligt en TDK 24x, som jeg
ikke kan anbefale.

Fra : Dj Koch

Dato : 08-11-01 17:14

Hvis man køber bulk versionen af brænderne (24speed brænder), så er der
faktisk kun ca. 400 kroner til forskel og for dette får du 2 års garanti hos
plextor imod 1 år hos lite-on.... jeg stod i samme dilemma i sidste uge, og
jeg er glad for at jeg brugte de sidste 400 kroner på Plextor brænder - den
er også ekstremt lydløs....
Dj Koch
Flower# : 21024743
-----------------------------------

Fra : pshdo

Dato : 08-11-01 18:03

Hej.
Lige lidt info.....
Den eneste forskel der er på LiteOn og Plextor er navnet og prisen !
De indeholder precis samme hardware/printkort/drev ect. inden i
metal-æsken.....(I hvertfald med 24x brænderen)
Så at Plextor skulle være mere lydløs.... hmmmm.....

Mvh.
PD

Fra : Kristian

Dato : 08-11-01 22:46

"pshdo" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> metal-æsken.....(I hvertfald med 24x brænderen)
> Så at Plextor skulle være mere lydløs.... hmmmm.....

Jeg siger ikke at det er forkert, men hvor ved du det fra?

Fra : Thomas Bowers

Dato : 09-11-01 00:52

> "pshdo" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Jeg siger ikke at det er forkert, men hvor ved du det fra?

Jeg kan heller ikke lige huske min kilde, men efter sigende skulle LiteOn
faktisk være lavet af Plextor komponenter.....

Er selv LiteOn (12x) ejer og har til dags dato (7 måneder) ikke haft en
fejlbrænding endnu

Hilsen Thomas Bowers

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 09-11-01 11:50

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> skrev

> Jeg kan heller ikke lige huske min kilde, men efter sigende skulle
LiteOn
> faktisk være lavet af Plextor komponenter.....

Plextor er oem leverandør til flere mange andre producenter. Fx er
Creatives 12 speed brænder en Plextor indeni. (Jeg mener det var 12
speed, eller også var det 8 speed).

Problemet er bare, at du ikke kan være sikker på, at der altid er Plextor
i fx en Lite-on. Hver gang Lite-on lancerer en ny model, undersøger de
markedet for den bedste / billigste oem-leverandør. Måske falder valget
på Plextor - måske på et eller andet fjernøstligt bras. Man ved derfor
aldrig helt præcist hvad man får.

mvh
Peter

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 09-11-01 21:15

In article <nVyG7.1471$qC6.6260@news.get2net.dk>, pshdo@get2net.dk says...
> [...]
> metal-æsken.....(I hvertfald med 24x brænderen)
> Så at Plextor skulle være mere lydløs.... hmmmm.....

Det kan jeg tilslutte mig. Jeg husker heller ikke, hvor jeg så det, men det har
brændt sig fast (get it? :)) på hornhinden :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : René Jensen

Dato : 08-11-01 18:14

-=Madsen=- wrote:
> Liteon er da godt nok lige så god som så mange andre, men Plextor er Kongen

Har selv haft en 4x Plextor brænder, som jeg var utrolig glad for. -Da
den ikke kunne mere, gik jeg efter Plextor, men fandt ud af at de "kun"
har en 12x brænder, hvorimod jeg fandt en Yamaha med 16x. Så jeg gamblet
lidt og købte Yamaha'en, som iøvrigt var nogle 100 kr. billigere, og jeg
er slet ikke spor skuffet. Ok, den larmer måske en smule mere end
Plextor, men til de penge, synes at det er en mindre bagatel - desuden
har jeg mit 40x UltraPlex drev siddende lige under Yamaha'en :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Sp@cey

Dato : 09-11-01 21:13

Personligt har jeg en (og nu må i ikke grine) HP 9100 og har aldrig haft
problemer udover at den er ved at blive lidt for gammel.
Men jeg er ikke i tvivl om at min næste brænder er en Plextor, selvom jeg
godt nok var tæt på en Lite-on da Fredgaard sælger 16x brænderen til 999,-)
MVH
Sp@cey

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-11-01 08:22

"Sp@cey" <Tgs@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg er ikke i tvivl om at min næste brænder er en Plextor, selvom jeg
> godt nok var tæt på en Lite-on da Fredgaard sælger 16x brænderen til

Så må du da være endnu tættere på nu!
En af mine kammerater bestilte Lite-on 16x hos IT-butikken kl 2 onsdag nat
Fredag morgen stod postbudet med pakken!
792.- for hele svineriet incl. forsendelse.
Det var tilmed billigere end beskrevet på www.edbpriser.dk.
Men anyway - Plextor rules!