religiøs hjernevask
Fra : Mickey

Dato : 08-11-01 12:25

Jeg håber de to valgte grupper er korrekte til dette spørgsmål...

Jeg skal til at skrive en opgave om religiøs hjernevask, og søger derfor
litteraturhenvisninger.

Håber nogen kan hjælpe, jeg søger på nettet men finder sikkert ikke alle de
gode steder!

--
Mickey

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 23:55

Fra : Mickey

Dato : 08-11-01 23:55

"Jesper Skovlund" <jesper.skovlund@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor vil det måske være relevant at kontakte Dialogcenteret, som er en
> kristen sekt, der aktivt med mange mærkelige midler bekæmper
> andre religiøse bevægelser under beskyldninger om hjernevask.

har fat i deres hjemmeside - sekt, er det ikke lige voldsomt nok at kalde
dem det ?

> Endvidere er der en rimelig begavet religionshistoriker der hedder noget i
> retning af Michael Rothstein (ikke helt sikker på efternavnet), som har en
> langt mere nuanceret og intelligent stillingtagen til religiøse bevægelser
> og begrebet hjernevask. Prøv evt også en søgning på ham på nettet.

det må jeg prøve

> Held og lykke med din opgave.

tak

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Aagaard

Dato : 19-12-01 11:26

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev:
> [...]
> litteraturhenvisninger.
>
> Håber nogen kan hjælpe, jeg søger på nettet men finder sikkert ikke alle

Jeg vil tro, at du kan få hjælp til dit emne på Dialogcenteret:
http://www.dci.dk/da/

--
Aagaard

Fra : Sm