Newtech + Win2K + AGP problemer
Fra : sti

Dato : 08-11-01 08:16

Er der nogen som også har købt en Newtech PC AMD K6-2 med den Aladdin V
chipset og den MS-5169 motherboard? Jeg vil meget gerne ved hvis det er
muligt at køre Win2K eller Linux på maskinen uden problemer med adgang til
det AGP skærmkørt. Jeg prøver nu at opgradere fra Win98 til Win2000 og kan
ikke finde ud af, hvordan jeg får skærmkort til at fungerer. Jeg får code 10
fejl, og ingen tildeling af IRQ til skærmkortet; og skærmet er "VGAsafe".

Jeg har prøvet med den nyeste AGP driver for den Aladdin V chip, og har også
prøvet den patch fra AMD (en registry key), uden held. Min Bios står på
version 2.7, men pga. alle advarlser hos den MS-5169 download site er jeg
lidt bange for at opgradere den mere; ingen af de nyere versioner snakker om
Win2K og der er en note at man skal have PGA v. 4.0 inden man bruge de nyere
versioner (og jeg aner ikke hvad PGA står for).

Er der nogen som kender noget til dette her?

tak!
Steve