sortere alfabetisk med æ ø å til sidst
Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 08-11-01 00:36

Hej

I en sql-søgning i en access database har mine asp-scripts en tendens
til at sortere æ ø å før a.

Hvordan omgår jeg det lettest?

mvh
Søren

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 08-11-01 12:30

On Thu, 08 Nov 2001 00:36:07 +0100, Søren Thing Pedersen
<sthingp@get2net.dk> wrote:

>I en sql-søgning i en access database har mine asp-scripts en tendens
>til at sortere æ ø å før a.
Hvis det er access 2000, så gør følgende:

Åben access og gå ind i funktioner og indstillinger.
Under fanebladet generelt sætter du "sorteringsrækkefølge for nye
databaser" til Norsk/dansk.

Du er nu nød til, at importerer dine tabeller fra den "gamle" database
til en ny database med de nye instillinger, så burde det virke.

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>