Laptop problem
Fra : N2000

Dato : 07-11-01 23:14

Hej

Jeg har en VEGA+ 1.1ghz celeron med SIS 630 intergrated grafikkort. Jeg har
følgende problem:

Jeg har installeret RH 7.2. Når jeg køre Xwindows/Gnome eller KDE vises det
helt forkert. Det er ligesom om hele skærmen er flyttet skråt ned mod højre.
så jeg kan se bunden foroven. Den er sat til 800x600 16bit color. Jeg havde
de samme problemer med Mandrake 8.1, men kun når jeg prøvede på at køre
1024x768.

Det skal lige siges at jeg er total "grøn"

Hvis jeg skal komme med flere oplysninger så sig til.

MVH Peter M

Fra : Magnus Udbjørg

Dato : 08-11-01 00:10

det er formodenligt en tft skærm du har, den skal kører 1024x768 eller
højere, så du skal sætte det op på Xserveren

Fra : N2000

Dato : 08-11-01 10:28

> det er formodenligt en tft skærm du har, den skal kører 1024x768 eller
> højere, så du skal sætte det op på Xserveren
¨
Ok tak for det hurtige svar men idet jeg er total newbie, kan du så ikke
lige fortælle mig præcis hvordan jeg skal gøre det.

og ja det er en tft 14.1"

MVH Peter M

Fra : "René Nielsen"

Dato : 08-11-01 16:32

I artikel <3bea5026$0$375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "N2000"
<naked@pc.dk>:
> Ok tak for det hurtige svar men idet jeg er total newbie, kan du så ikke
> lige fortælle mig præcis hvordan jeg skal gøre det.
en terminal (log ud fra gnome, hvis "ikke grafisk" startup, ellers ved
startup - tast "linux init 3" - når du så har logget ind - tast xf86config
- så kører det.

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 08:59

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 09-11-01 08:59

"N2000" <naked@pc.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at ændre opløsningen til 1024x768 vha af Xconfigurator, men
> det blev bare være. jeg har prøvet at vælge forskellige typer af skærme.
> alle Generic Laptop med alle former for opløsninger + jeg har prøvet med
> forskellige SVGA VGA alle inden for Generic. Men intet hjælper.
>
> jeg har et SiS630 chipset. men jeg ved intet om skærmen såsom vertikal
> frekvens og horisontal frekvens. kun at jeg fint kan køre 1024x768@60hz i
> Windows.
>
> Ellers tak for de hurtige svar.
>
> Håber stadig der er nogen der kan hjælpe mig

prøv at se om der ikke skulle være noget her:
http://www.linux-laptop.net/

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen